— MuroTRON

Ritual #05_ “Lick, lick, lick” from Les Salonnieres on Vimeo.

– Lick, lick, lick?

– Mmmmmmmmmmmmmmm

– No, el 18 al MACBA!

– Aaahhhhhhhmmmmmaaahhhhh

Dissabte 18 de Maig a les 21h al MACBA Ritual #05_“Lick, lick, lick”

Les Salonnières invoquem l’Orgasme Sideral que s’expandeix per les terminacions nervioses del cosmos. Sent l’univers per tot el cos i submergeix-te en una coreografia astral. Explosions sonores donen la benvinguda a un nou Ritus. Moviments galàctics transiten per l’espai, ballem pregàries de plaer i no deixem de cridar “lick, lick, lick

Tot forma part d’un ritual per a la nova ERA: Ritual xamànic, wild & crazy ¡Orgasme Total, Orgasme Sideral!

CAST:

– ¿Lick, lick, lick?

– Mmmmmmmmmmmmmmm

– ¡No, el 18 en el MACBA!

– Aaahhhhhhmmmmaaahhhhhhhh

Ritual # 05_ “Lick, lick, lick”,  Sábado 18 de Mayo a las 21h en el MACBA

Les Salonnières invocamos el Orgasmo Sideral que se expande por las terminaciones nerviosas del cosmos. Siente el universo por todo el cuerpo y sumérgete en una coreografía astral. Explosiones sonoras dan la bienvenida a un nuevo Rito. Movimientos galácticos transitan por el espacio, bailamos oraciones de placer y no dejamos de gritar “lick, lick, lick“.

Todo forma parte de un ritual para la nueva ERA: Ritual chamánico, wild & crazy ¡Orgasmo Total, Orgasmo Sideral!


Les Salonnières  – www.lessalonnieres.net

[Laura Cardona, Ester g. Mecías, Cèlia Prats, Meritxell Romanos i Marta Xibillé]


Read More

Barcelona Poesia 2010-2012

Un projecte de ciutat enfront de les polítiques culturals de l’Ajuntament de Barcelona


A finals de 2009, Eduard Escoffet i Martí Sales vam rebre l’encàrrec per part de Jordi Martí, delegat de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona llavors, de dirigir Barcelona Poesia i obrir una nova etapa en la història del festival. Era una de les activitats més destacades de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), un dels seus grans èxits, però en els darrers anys havia entrat en via morta. L’objectiu era rellançar el projecte sense trair-ne l’essència. Jordi Martí va decidir unificar les direccions de les diverses parts de què constava Barcelona Poesia (Festival Internacional al Palau de la Música, els set dies de poesia a la ciutat i els Jocs Florals). Per assegurar una bona transició, l’edició del 2010 la dirigiríem amb algú de l’equip anterior, Ester Xargay, una excel·lent companya de viatge. A partir de 2011 i durant dos o tres anys més ens encarregaríem del festival nosaltres dos. Però potser primer cal fer una mica d’història de què és Barcelona Poesia, un festival amb una llarga trajectòria.
El 1985, per iniciativa d’Àlex Susanna i Mario Muchnick i sota els auspicis de la Fira del Llibre, es va celebrar la primera edició del festival, que des dels seus inicis va tenir una vocació internacional i que tenia lloc una sola nit. Després de passar per diversos espais, va trobar la seva seu definitiva al Palau de la Música Catalana quan l’Ajuntament de Barcelona, per mediació de Jordi Coca, es va implicar en la seva organització per acabar assumint-la. Pocs anys més tard, el 1997, Ferran Mascarell va decidir apostar per la poesia i ampliar el festival amb l’organització de diverses lectures en espais públics de la ciutat durant els set dies anteriors a la celebració del festival sota el nom genèric de Barcelona Poesia (7 dies de poesia a la ciutat). Aquesta ampliació del festival va coincidir amb un auge important de la poesia recitada a la ciutat i l’expansió dels recitals en totes les seves variants. La programació de Barcelona Poesia fora del Palau feia més atenció al teixit local, es dispersava per diversos espais a l’aire lliure i va ser un èxit sense precedents. Gabriel Planella i David Castillo en van ser els artífexs (Castillo, l’ànima d’aquesta expansió poètica ciutadana, va programar Barcelona Poesia fins al 2008). Àlex Susanna va continuar sent director de l’acte del Palau de la Música fins al 2000, quan Planella en va assumir la direcció. Sota el paraigua de Barcelona Poesia, s’hi va incloure també la cerimònia de concessió dels Jocs Florals, una de les activitats literàries més antigues d’Europa, amb més de sis-cents anys d’història. Fins al 2009, totes tres activitats (Jocs Florals, Festival Internacional, Barcelona Poesia) tenien direccions i programacions separades, tot i que compartien imatge, difusió i equip organitzatiu.
En acceptar l’encàrrec, el primer que havíem de fer era definir el nou model de festival i establir les grans línies que havien de regir el projecte durant els quatre anys que teníem endavant. Crèiem que la poesia catalana necessitava un festival de referència en el panorama poètic internacional i que això podria ajudar molt en la difusió dels poetes catalans en el mercat exterior. Ens semblava important, a més, aprofitar tot el bagatge del festival i del que havien aportat els anteriors directors. No es pot construir cap projecte de futur sense observar el que tens al davant. Des de 1997, però, la ciutat havia canviat molt i Barcelona Poesia, que no havia canviat el seu model, estava repetint moltes coses que els diferents cicles i plataformes que havien florit a la ciutat ja feien durant la resta de l’any; ara calia fer un nou pas: aprofundir en la professionalització del sector i acostar-se amb ambició al conjunt de la ciutadania. Barcelona Poesia també s’havia d’homologar amb els festivals de poesia més prestigiosos d’Europa, un repte pendent de feia anys. Dels nombrosos festivals de poesia que hi ha a Catalunya, el de Barcelona és dels pocs que des dels seus inicis ofereix de forma regular programació internacional. A més a més, és un dels festivals més antics d’Europa i un dels cinc més ben dotats econòmicament del continent. Calia situar el festival, doncs, en la primera línia dels festivals poètics europeus i els festivals culturals de la ciutat; ho tenia tot per créixer i augmentar la seva capacitat d’incidència social, cultural i econòmica.
Els eixos que van determinar el nostre projecte van ser l’ampliació de públics, la interdisciplanerietat (el diàleg amb la creació contemporània), la projecció internacional i, en definitiva, la transformació de Barcelona Poesia en un festival de ciutat. Un dels primers temes a resoldre era de nomenclatura, que calia actualitzar. Així, totes les activitats es van englobar finalment sota un sol nom: Barcelona Poesia (Festival Internacional de Poesia de Barcelona). Volíem enterrar el concepte de “setmana de la poesia”, que remetia a consum i abast locals, i insistir en el concepte de festival internacional i en una gestió professional. També vam situar l’acte principal del festival, la Nit de Poesia al Palau (que és el nom que tenia en els seus inicis), com a acte d’obertura, com fan els festivals de poesia de Rotterdam i Berlín i la majoria de festivals culturals destacats. D’altra banda, volíem fonamentar molts bé els eixos del nostre projecte i tots els passos que havíem de seguir: el festival va tenir per primer cop un pla de comunicació i de públics i un pressupost clar i equilibrat.
Pel que fa a la comunicació i l’ampliació de públics, vam insistir molt en la diversificació dels suports i les vies de comunicació, els acords amb plataformes representatives dels diversos sectors als quals volíem arribar i per damunt de tot Internet, la gran desconeguda de les administracions públiques. El festival fins llavors s’havia limitat a un model molt bàsic de comunicació (i car), centrat en el programa imprès i els diaris generalistes, un model que ha anat perdent eficàcia. Internet ofereix la possibilitat d’anar a l’encalç de moltes tipologies diverses de públics, que és el que necessita la poesia. La poesia té molt de públic, però dispers en segments molt diversos. En coherència amb aquesta idea, vam obrir els esquemes de la programació i el ventall de propostes poètiques i formats que presentàvem. La interdisciplinarietat i el diàleg amb tots els àmbits de la creació contemporània era un dels elements més visibles a la programació: el treball amb creadors de diverses disciplines i col·lectius, entitats i plataformes rellevants dels diversos sectors ens va permetre compartir recursos, connectar la poesia (i els poetes) amb la creació contemporània, obrir-la a públics nous i en definitiva situar Barcelona Poesia com a festival de ciutat, no únicament del sector, una cita destacada per al conjunt de la ciutadania i dels creadors.
En l’àmbit de la projecció internacional, vam estendre la programació internacional a tot els dies del festival, vam establir col·laboracions amb els principals festivals d’Europa i amb diversos instituts estrangers (Goethe-Institut, British Council, Institut Cultural Romanès) i vam iniciar amb l’Institut Ramon Llull un programa que permetia convidar directors de festivals de poesia estrangers a Barcelona amb l’objectiu que coneguessin el festival i l’escena poètica catalana. Es tractava d’una activitat amb poca dimensió pública però que va donar molt bons resultats en els dos anys que ho vam poder realitzar (i que continuarà germinant). També vam començar a oferir la informació del festival en tres idiomes (català, castellà i anglès) i a través de diversos canals digitals, al costat d’altres continguts com el bloc del festival (escrit per cronistes independents) i gravacions de les actuacions. Era molt important desplegar l’activitat del festival a Internet i alhora fer un treball invisible de connexió entre l’escena local i els autors i agents que visitaven Barcelona amb motiu del festival; xarxa virtual i xarxa física.
Un altre aspecte important va ser l’econòmic: vam racionalitzar les despeses i, malgrat la reducció de pressupost a partir de 2012, vam aconseguir augmentar el pes de la partida destinada a programa artístic, augmentar els dies d’activitat i reduir el cost per espectador del festival. En poques paraules, treure més rendiment dels diners públics, que crec que és ara i sempre un imperatiu moral. Sovint el problema de la cultura no és de manca de recursos, sinó més aviat de gestió d’aquests recursos. En arribar a la direcció de Barcelona Poesia, menys del 30 % del pressupost total es destinava a programa artístic (honoraris, viatges, allotjament i altres despeses imputables directament als autors convidats); la resta es destinava a comunicació, lloguer d’equips tècnics i producció. Si tenim en compte que el gruix del personal del festival no entrava en el pressupost perquè era personal fix de l’ICUB i que tècnicament fins llavors era un festival molt senzill, el percentatge era massa escarransit. A més, els honoraris dels poetes en general eren baixos, i això no afavoria la professionalització i, per tant, l’accés a un públic més transversal. Barcelona Poesia s’havia convertit en un oasi on es donava de veure una mica a molts poetes, sense un criteri clar de qualitat ni objectius com a festival.
El 2012 el percentatge del pressupost destinat a programa artístic va arribar al 36 %, una xifra més en consonància amb els estàndards de la gestió cultural professional. Entre 2010 i 2012 el públic va augmentar un 73 % (dels 4.977 assistents del 2009 als 8.619 de 2012), les col·laboracions es van duplicar i, com ja he apuntat, vam aconseguir fer més activitats (deu dies), per bé que el pressupost del festival es va reduir en un 9 % el darrer any (reducció a la qual caldria afegir des de l’edició de 2011 l’augment de l’IVA, que suposar una reducció del pressupost per a l’administració pública, que no deduir l’impost). També vam aconseguir reduir la ràtio de cost per espectador, des dels 55,06 €/espectador del 2009 fins als 31,60 €/espectador de 2012. Segons les nostres previsions, entre 2013 i 2014 el festival havia de duplicar els assistents respecte a 2009 i sobrepassar el llindar dels 10.000 assistents, i alhora reduir a la meitat el cost per espectador, també respecte al 2009.
En aquest temps també vam aconseguir implicar la Institució de les Lletres Catalanes i, com he esmentat abans, l’Institut Ramon Llull, dues entitats que crèiem que havien de ser col·laboradors permanents del festival si de debò volíem donar-li dimensió de ciutat i de país al festival. També vam aconseguir implicar institucions importants de la ciutat en el festival. Les col·laboracions amb la Fundació Joan Miró, el MACBA, La Pedrera, el Teatre Lliure, el Mercat de les Flors i Casa Amèrica Catalunya, per posar només alguns exemples, van donar molt bons fruits, van tenir continuïtat en el temps i no es limitaven a la simple cessió de l’espai. Finalment, vam integrar en el programa oficial els col·lectius independents més destacats de la ciutat i les llibreries. Tota aquesta xarxa complexa i expandida permetia que el festival estigués present en la vida cultural de la ciutat en tots els seus nivells.
Des de 2011 també ens vam haver de fer càrrec dels Jocs Florals, un dels temes més delicats de Barcelona Poesia. El 2006 Ferran Mascarell va demanar a Sam Abrams que coordinés els Jocs Florals per tal de donar més volada al certamen poètic, el més antic d’Europa i un dels més ben dotats de la poesia catalana, per bé que de poca repercussió en l’escena literària i no prou prestigiat. Abrams va instaurar la figura del Poeta de la Ciutat, un projecte que es va anar esllanguint fins a desaparèixer el 2011. El premi, però, no va aconseguir recuperar el seu prestigi ni millorar la qualitat dels originals presentats, que eren més aviat pocs i gairebé mai de poetes de trajectòria incontestable. Davant la manca de resultats, el 2010 l’ICUB va decidir prescindir dels serveis d’Abrams.
En els dos anys següents, vam aconseguir augmentar considerablement el nombre i la qualitat dels originals presentats, vam rejovenir i diversificar el jurat i vam actualitzar el discurs del premi (aprofitant justament els orígens tan antics). L’Anuari dels Jocs Florals, una publicació que s’edita cada any amb motiu del premi, ens va permetre establir un acord de col·laboració amb les llibreries i ampliar l’abast del premi. La llista d’autors presentats al premi en aquests dos últims anys és una prova evident de l’augment del prestigi del premi. L’acte de lliurament dels Jocs Florals, una cerimònia que havia quedat arraconada, va començar a recuperar dinamisme i públic. Finalment, el 2012 vam aconseguir donar-li de nou el pes institucional que mereixia i l’alcalde, Xavier Trias, va presidir la cerimònia, un fet que feia anys que no succeïa. La representació del consistori fins al 2010 s’havia anat reduint excessivament. La implicació de l’alcalde és un pas important per al premi i per al festival en general. Els canvis que cal fer en el certamen necessiten més temps, però crec que els primers passos que vam fer anaven en la bona direcció.
Totes aquestes idees i dades serveixen per demostrar que al darrere teníem projecte i que no veníem a proposar simplement una llista de noms o a defensar els interessos de la nostra generació o del gremi. Fa anys que reclamo que la literatura catalana s’ha de dotar d’unes polítiques i d’un projecte de difusió seriosos, responsables i professionals. El sistema de la menjadora o del tast de cafè per a tothom independentment de la qualitat ja no funciona i ens impedeix sortir enfora. A molts escriptors i sindicats encara els fa por fer un pas endavant i deixar enrere el clientelisme i el voluntarisme militant, més propicis en altres temps i en altres règims. La professionalització de la poesia ‒una professionalització entesa des de l’exigència‒ hauria d’afavorir la qualitat, la vinculació amb el conjunt de la societat i la projecció de la literatura catalana. Voler complaure el sector no sempre no genera confiança entre lectors i ciutadans en general; cal fer foc nou. Afortunadament, hi ha gent valenta que, en altres àmbits com ara la Institució de les Lletres Catalanes, proven de superar aquesta inèrcia del passat. Esperem que Laura Borràs se’n surti i pugui obrir un nou camí.
Pel que fa a nosaltres, de res ens va servir articular un discurs al costat de l’acció cultural i idear un projecte de ciutat. Ni les estructures ni els calendaris electorals ens van ajudar gaire. Jaume Ciurana, tinent d’alcalde de Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona des de 2011, semblava més interessat a reduir el festival a carta de joc per acontentar gent diversa del sector, potser perquè no creia que el festival podia ser una peça clau en l’articulació de les polítiques culturals de la ciutat. I aquí fem autocrítica, perquè potser no ho vam saber explicar prou bé, o ho volíem explicar a través dels fets i sense buscar uns efectes immediats, que no és un mètode eficaç si no gaudeixes de confiança.
De fet, els primers arguments de Jaume Ciurana per destituir-nos van ser la manca de públic, no haver sabut connectar amb la ciutat i el fet de programar per a un grup molt reduït. Era evident que no opinava amb total coneixement de causa i que una part de la direcció de l’ICUB, una part molt pròxima personalment al cap de l’oposició (Jordi Martí), no havia transmès tota la informació al regidor (com ara les dades oficials de públic del mateix institut). Ciurana, doncs, estava prenent una decisió important basant-se en una foto borrosa. Defensava, a més a més, que el festival havia de tenir un director nou cada any. A final de juliol de 2012, després d’un èxit sense precedents del festival (de qualitat, de públic i sobretot d’impacte general en la ciutat), Ciurana va delegar dues persones de l’ICUB per comunicar-nos que, encara que no hi havia cap argument sòlid, havia promès feia més d’un any la direcció del festival a una persona de la seva confiança que no tenia feina i que aquesta era la seva decisió definitiva. Fi de cicle, n’havíem de dir. I a partir d’ara, director nou de Barcelona Poesia cada any, sense possibilitat de sedimentar un projecte de futur i sense importar l’experiència en la gestió cultural del director, un fet que hauria de sorprendre si tenim en compte que ha de gestionar un pressupost de vora 300.000 eur.
Pensem que la cultura necessita mobilitat personal i continuïtat institucional ‒canvi en els noms i temps perquè els projectes caminin‒, justament el que no hi ha hagut a Catalunya en els darrers 20 anys. Mai no és tard per revertir aquesta situació i aprofitar tot el talent que conviu amb nosaltres; hem de saber passar pàgina d’un model que fins fa poc crèiem que tenia sentit, renovar el planter i encarar nous reptes gens còmodes amb cura, exigència i tota la il·lusió. Sempre és un bon moment per proposar i construir, per repensar i obrir nous horitzons. Nosaltres dos vam plegar veles abans d’acomplir el pla traçat, però almenys crec que vam obrir moltes portes, vam dibuixar noves possibilitats, i que vam avançar cap a l’objectiu de dotar Catalunya d’un festival de referència i apostar per la professionalització del sector poètic. I el més important: vam ser actors privilegiats d’un projecte fascinant. Vam viure cada dia d’aquest idil·li amb tota la intensitat possible. Hem estat els directors més fugaços de Barcelona Poesia ‒mai abans ningú havia estat menys de quatre anys al capdavant del festival‒, però estem molt satisfets del que vam proposar i, malgrat les males arts d’alguns, no volem deixar de defensar el nostre llegat.

Eduard Escoffet i Martí Sales. Dia de Sant Jordi de 2013

Read More
(Más abajo en castellano)

Divendres 19/04/2013 > Inusual Project > C/ de la Paloma, 5 > Barcelona

Metro: Universitat
Entrada lliure, tu poses el preu al barret que passarem al final.

Les performers Blanka Palamós i Claramunt i Paco Nogales presenten a Inusual project la sessió de performance “Amb un parell …”

Dues peces accionades en solitari amb diferents tematiques i un material en comú.

Ens agradarà molt veure’t allà!!!

Imágenes integradas 1
Blanka Palamós i Claramunt:

“¿L’Ou o la gallina? ¿Què fou primer?”
És una reflexió sobre l’individu respecte del col·lectiu o el col·lectiu respecte de l’individu. L’Eina principal és el cos -individu- en contacte directe amb les persones presents -col·lectiu-món-.
Col·lectivitats animals, humanes o no humanes, ruscos deshumanitzats en un exterior comú agitat. Una reflexió sobre el món actual, en les seves dimensions social i política, sobre les xarxes entre persones i col·lectivitats, que part de la terra on tot neix, es reprodueix i mor.

Imágenes integradas 2

foto: Glen Stoker

Paco Nogales:

Homenatge:
Ha vegades hi ha moments que, no saps per quin motiu, hi ha alguna cosa que et fa “click” al cap i es produeix un canvi substancial a la teva vida.
Dies que, com a l’Histoire de l’oeil de G. Bataille, et ve de gust baixar-te el pantaló i posar el cul sobre un plat ple de llet on hi neden ous durs.
Dies en els que passes de cuc a papallona,
d’esser humà a àngel,  d’home a …
I quan això passa surt, per tots els forats del teu cos, el millor de tu a dojo.

Imágenes integradas 3

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Viernes 19/04/2013 > Inusual Project > C/ de la Paloma, 5 > Barcelona

Metro: Universitat

Entrada libre, tu pones el precio en el sombrero que pasaremos al final.

Las performers Blanka Palamós i Claramunt y Paco Nogales presentamos en Inusual Project la sesión de performance “Amb un parell …” (Con un par …)
Dos piezas accionadas en solitario, con diferentes temáticas y un material en común.

Nos encantará verte por allí.
Imágenes integradas 4

Blanka Palamós i Claramunt:

“¿El huevo o la gallina? ¿Qué fue primero?”
Esta acción es una reflexión sobre el individuo respecto del colectivo o el colectivo respecto del individuo. La herramienta principal es el cuerpo -individuo- en contacto directo con las personas presentes -colectivo-mundo-.
Colectividades animales, humanas o no humanas, colmenas deshumanizadas en un exterior común agitado.
Una reflexión sobre el mundo actual en sus dimensiones social y política, sobre las redes entre personas y colectividades, que parte de la tierra donde todo nace, se reproduce y muere.

Imágenes integradas 5

Foto: Glen Stoker

Paco Nogales:
“Homenaje
A veces hay momentos en qué, no sabes por qué motivo, algo te hace “click” en la cabeza y se produce un cambio sustancial en tu vida.
Dias en que como en l’Histoire de l’oeil de G. Bataille, te apetece bajarte el pantalón y posar el culo sobre un plato de leche en el que nadan huevos.
Dias en los que pasas de gusano a mariposa, de ser humano a ángel, de hombre a …
Y cuando pasa eso, sale por todos los agujeros de tu cuerpo, lo mejor de tí a raudales.

Imágenes integradas 6

Read More

Ens agrada el Fernet-Branca i Suicide, l’escudellòmetro d’en Rusiñol i Miquel Bauçà, les timbes de festa major i Gerhard Richter, Skip James i Italo Calvino, els fred perrys i les samarretes imperio, Shakespeare i el TMEO, la Natassja Kinski i en James Gandolfini, Motörhead i Cecil Taylor, The Wire i Game of Thrones, Oliverio Girondo i Joan Perucho, la muntanya pelada i el cap de Creus, els psilocybes i Joan Ferraté, el silenci i el siroi. Ens agrada l’allioli i els blaus d’en Miró, en Garriga i l’Orlando, l’Anthony Burgess i el Resolís, les Males Herbes i el Club Pickwick, Marsella i el Bolívar, Rabelais i Lem, Za! i Blai Bonet. Ens agrada fer-la grossa i ens agrada desaparèixer.

Els dimarts goliards! d’aquest abril són per sucar-hi pa. Experiències més enllà de tota comprensió com el recitat in extenso de les Acciones Pérez, que és probable que esquinci l’espai-temps i destrueixi el sistema solar via forat negre, el retorn d’en Roger, més nigromàntic i poca-solta que mai, l’acràcia cabaretera de l’Arieff, i en Ricky Gil amb la seva guitarra i el seu repertori acústic de clàssics del blues i el rocknroll cantats al seu ja clàssic programa “Guitarra, baix i bateria”. Hi sou tots benvinguts.

DIMARTS GOLIARDS! D’ABRIL

Dimarts 9, Macromassa + Accidents Polipoètics “Las acciones de Pérez”

Dimarts 16, En Roger Peláez fa de les seves

Dimarts 23, Cabaret Extrem de Rachel Arieff

Dimarts 30, “Maximum” Ricky Gil

Com sempre, a quarts de 22 h al número 23 del carrer d’en Robador.

Read More

Replanteando la identidad en torno al cuerpo

Del viernes 12 al domingo 14 de abril en el Espacio Off Limits de Madrid




Subversión para mostrar nuevas formas de identidad a través de prácticas transgresoras, artísticas y políticas. Esto y mucho más es Queer Weekend, un proyecto de Maelström / Off Limits y mom / elvivero que podrás ver en el espacio Off Limits de Madrid (calle Escuadra, 11, Lavapiés) del viernes 12 al domingo 14 de abril. ¿Sus artífices? Regina Fiz y Mauricio González, dos de los artistas más candentes de la escena queer del momento, que presentan un doble cartel: un programa que incluye dos performances, una a cargo de cada uno de los creadores; y una exposición que acoge la serie de fotografías de Regina Fiz First Collection y la instalación audiovisual de Mauricio González Ballets Rusos (Variaciones Sigfrido – Odette). La muestra recoge además la secuencia fotográfica Winning Horse, del artista Abel Azcona & Camo.

Wakefield Poole: Visiones y revisiones, de Mauricio González
Wakefield Poole es el nombre de un bailarín americano que formó parte de los Ballets Rusos de Montecarlo y que fue también director de cine erótico gay. En Wakefield Poole: Visiones y revisiones, Mauricio González hace un estudio comparativo entre dos obras: por un lado, el segundo acto de El Lago de los Cisnes, que bailó innumerables veces con los Ballets Rusos, y, por otro, su primera película Boys in the Sand, del año 1971, un hito del cine erótico gay. El título Visiones y revisiones sintetiza la propuesta del coreógrafo y bailarín canario. Visión como capacidad de ver y también como percepción imaginaria, percibida como verdadera. Revisión como acción de mirar el detalle y detenidamente algo. Con este trabajo, Mauricio González comparte con el público, a modo de conferencia performance, su visión coreográfica de estas dos piezas que le identifican.

The Ritual Wedding, Rde Regina Fiz
The Ritual Wedding fue creado como un ritual que exige proximidad e intimidad con el espectador. La propuesta parte de la tradición y evoluciona con el espectador, integrándole en el rito de forma activa. Según Regina Fiz, esta participación activa es la que genera preguntas y otorga al trabajo una dimensión política en torno a un preciso mundo poético, que es capaz de transportar al observador a sus propios recuerdos, a su propia vida y a sus propios problemas, entrelazando el plano de lo individual y universal, lo íntimo y lo público.

Y ADEMÁS
Cena Performática: The Last Supper, con Regina Fiz y Abel Azcona
Este fin de semana, Maelström / Off Limits será también testigo y colaborador de una iniciativa paralela al Queer Weenkend, capitaneada por la performer Regina Fiz y el artista Abel Azcona. El proyecto se llama Confinement in Search of Identity y su acto de clausura será una cena performática que se celebrará el domingo 14 de abril a las 20.30 horas en el Espacio Off Limits. Las primeras personas que compren o reserven su entrada para las performances de Queer Weekend podrán asistir a la cena performática The Last Supper como invitados. Permanece atento a nuestra web www.offlimits.es, ya que pronto desvelaremos todos los detalles al respecto. Además, puedes consultar toda la información sobre el proyecto aquí.

ENTRADAS
La entrada a la exposición es gratuita.
La entrada diaria a las performances de Queer Weekend cuesta 6 euros (incluye una cerveza). ¡Date prisa, las 40 primeras tienen premio!
Puedes reservar tu entrada llamando al 91 468 26 51 o escribiendo a prensa@offlimits.es. También podrás comprar tu entrada en taquilla, desde una hora antes de cada representación

QUÉ  > Queer Weekend: Tres días sobre la subversión para mostrar una nueva forma de identidad a través de prácticas artísticas y políticas transgresoras.

QUIÉNES > Regina Fiz y Mauricio González

CUÁNDO > Del viernes 12 al domingo 14 de abril

DÓNDE > Espacio Off Limits de Madrid (C/ Escuadra, 11, Lavapiés)

PROGRAMA Y HORARIOS
Inauguración:
Viernes 12 de abril a las 20 horas. Cóctel + Performance de Mauricio González

Exposición:
Viernes 12 y sábado 13 de abril, a partir de las 20 horas. Domingo 14, a partir de las 18 horas.

Performances:
Wakefield Poole: visiones y revisiones: Viernes 12 de abril a las 21 horas. Domingo 14 de abril a las 18.30 horas.
The Ritual Wedding: Sábado 13 de abril a las 21 horas.

Cena performática The Last Supper:
Domingo 14 de abril, a las 20.30 horas. Con Regina Fiz y Abel Azcona, como parte de Confinement in Search of Identity.

ORGANIZA
Maelström / Off Limits y mom / elvivero

+ Info:

http://offlimits.es/es/queer–weedend

http://momelvivero.org/

Read More

Hangar acoge los días 22 y 23 de marzo las jornadas que celebran los diez años de la plataforma de investigación multidiscliplinar Post-Op que reflexiona sobre el género y la postpornografia.

El colectivo Post op lleva desde el 2003 metiendo caña en lo referente a sexualidad, pornografica y cuerpos disidentes en el espacio público.Desde las perfos más bizarras por las Ramblas  hasta las más ciberpunk en centros de arte como el Reina Sofia o la Virreina. Diez años ocupando las calles con sus personajes desgenerados y  mutantes, diez años visibilizando cuerpos sexualidades y prácticas no normativas.

Con motivo del aniversario se han organizado unas jornadas en las que han invitado a todas sus aliadas políticas para compartir y reflexionar durante dos días sobre sexualidades divergentes , pornografía y espacio público. Para ello contarán con algunas de las personas y colectivos más representativos de la escena postporno y transfeminista como Itziar Ziga, Diana Pornoterrorista, O.R.G.I.AMedeak…entre otros.

Dos días de debates, talleres y espacios de juego en los que se juntarán pensamientos, fluidos y luchas.




†††††††† PROGRAMACIÓN ††††††††††††††

VIERNES 22 MARZO

17:30H PRESENTACIÓN DE LAS JORNADAS (POST-OP)

18H  VIOLENCIA DE GÉNERO Y NUEVAS ESTRATEGIAS TRANSFEMINISTAS (MIRIAM SOLÁ)

19H APUNTES PARA UNA TECNOLOGÍA TRANSFEMINISTA (LUCIA EGAÑA)

19:30H TECNICAS DE AUTOGESTIÓN (como putear) Y RETROSPECTIVA DE UNA LUCHA (VERONIKA ARAUZO)

20:30h descanso

21H “DESMEDIDAS.UNA EXPLORACIÓN DE LA PERCEPCIÓN CORPORAL” + experiencia (MASA CRONICA)

22:30H FRAU DIAMANDA (conexión on line desde Lima)

23H PERFO PARAFILICAS

00:00H cierre


SÁBADO 23 MARZO

16H TALLER “HAZTE TUS PROPIOS JUGUETES” (AGUJA FRENETICA)

17:30H  QUIMERAS A LA HOGERA (Postporno y brujeria) por QUIMERA ROSA

18:30H POSTPORNOGRAFÍA (POST-OP): HACIA UNA NUEVA POLÍTICA SEXUAL (MEDEAK)

19:30h DESCANSO

20H REMAKE. REDES TRANSFEMINISTAS Y NUEVAS POLÍTICAS DE REPRESENTACIÓN SEXUAL EN EL ESTADO ESPAÑOL ,¿puede repetirme la pregunta? (O.R.G.I.A)

21H POST-OP 10 AÑOS CON  ITZIAR ZIGA , HELLEN ZORRA SUPREMA Y conexión on line CON BETO PRECIADO

22:45 h BORRADOR BATTONZ KABARET (ARMSIDEA)

+ INFO: hangar.org

Read More

Hola a todxs,
Después de la gran jornada “ELLAS CREAN/ACCIONAN PARA TODXS”, continuamos el camino hacia la gran ciudad.

El Bokerón va a pisar el asfalto!!  Siiiii, abandonamos por un día el campo para compartir nuestros proyectos con todxs vosotrxs!

////// BOKERON PARTY //////

19_30  Presentación de Proyectos: El Bokéron, autoempleo Cervezas Gallito y BokACCIÓN

21_00 Performances + instalación
A ca la PA-KA
Leticia Izquierdo
Noa Reshef + azafata
A. Belinski

22_00_ Cenador Vegano

23_00_ Concierto Girl from the Castle (London, UK)

+++++ info artistas

patiomaravillas.net

Sábado_16_marzo.  C/ Pez, 21 _Madrid

> Será un placer para nosotrxs encontrarnos ahí! > Un abrazo con aroma a chimenea > Lxs Bokeronxs

Read More

Hola!! Qué tal?

El próximo sábado hago un experimento dentro de la programación, MACBA en viu. Seguramente lo habéis visto anunciado, son unos carteles rojos colgados con celo en los alféizares de la ciudad.

Últimamente estoy investigando la relación entre cuerpo y arquitectura, y eso es lo que voy a seguir probando este sábado.

Así es que estaré dos horas lijando las paredes y el suelo a pelo, es decir, sin música, iluminación adicional o vídeo. Lo llamo Bailar un lugar.

Vosotros podéis traer todo tipo de dispositivos de captura porque muchos materiales serán de larga exposición, incluso la libreta de bocetos, guarro, para desempolvar el arte del sketch.

Así a priori, parece una especie de vuelta al pasado o un intento de parar el tiempo… Es que últimamente pienso mucho en Isadora Duncan, Yvonne Rainer, Nijinsky o Marina Abramovic, hasta Heidegger se me coló el otro día diciéndome: “Cuando tú vienes a mi… Yo vengo contigo y cada vez que me alejo, tú te pierdes”

Pues eso, perdámonos juntos!!!

Deseando veros

soniagómez

+ INFO:  www.macba.cat

Read More

Os invitamos a la inauguración de la exposición que Cristián Silva-Avária, residente en Homesession en enero y febrero, ha concebido para el espacio de proyectos: Observaciones transitorias recoge un ejercicio de derivas sobre formas y signos que el artista ha ido desarrollando en diferentes entornos urbanos.

Su práctica artistica articula en efecto y de la misma manera que la “flânerie” invocada por W. Benjamin, una observación analítica de la ciudad y una experiencia sensorial y formal del paseo. La relación entre ocio y trabajo que caracteriza la figura del “flâneur” se sitúa de hecho en el centro de sus proyectos donde la división de roles sociales que caracteriza la ciudad postmoderna y del turismo de masas adquiere un protagonismo especial.
La exposición, que se construye así en base a una doble aproximación, presentará trabajos fotográficos y vídeos desarrollados tanto en Barcelona como en otros contextos.

Inauguración: Viernes 22 de febrero a las 19h30

Exposición: del 23/02 al 6/03, de miércoles a sábado de 17h a 19h30

Homesession, C/ Creu dels Molers 15 – 08004 Barcelona

Read More

NOVA EDICIÓ del FESTIVAL IDN al Mercat De Les Flors, del 14 al 23 de Febrer.

©Landry  Hibrid-Accions, NICO BAIXAS

Recordeu!

Demà dijous 14 de febrer a partir de les 19h comencem les activitats de la nova edició del festival IDN que tindrà lloc al Mercat de les Flors del 14 al 23 de Febrer.

Aquesta setmana podreu veure les estrenes de les produccions escèniques de Nico Baixas (dijous i divendres) i Oscar Sol + Iris Heitzinger (dissabte i diumenge) , acompanyats de la resta d’activitats del festival: Visites a les instal·lacions interactives de Guillermo Pfaff, Francesca Llopis, Alba G. Corral, Mim Juncà, Erre que Erre, i projeccions de videodansa!

Podeu consultar el programa complet a la web del Festival: www.nu2s.org/idn i http://www.facebook.com/NU2s.Associacio

Totes les activitats son gratuïtes menys els espectacles. Recordeu que el Mercat ofereix preus especials i importants descomptes: http://mercatflors.cat/ciclesifestivals/festival-idn-2013/

//CASTELLANO

Recordad!

Mañana jueves 14 de febrero a partir de las 19h comenzamos las actividades de la nueva edición del festival IDN que tendrá lugar en el Mercat de les Flors del 14 al 23 de febrero.

Esta semana podréis ver los estrenos de las producciones escénicas de Nico Baixas (jueves y viernes) y Oscar Sol + Iris Heitzinger (sábado y domingo), acompañados del resto de actividades del festival: Visitas a las instalaciones interactivas de Guillermo Pfaff, Francesca Llopis, Alba G. Corral, Mim Juncà, Erre que Erre, y proyecciones de videodanza!

Podéis consultar el programa completo en la web del festival: www.nu2s.org/idn

Todas las actividades son gratuitas menos los espectáculos. Recordad que el Mercat ofrece precios especiales e importantes decuentos: http://mercatflors.cat/ciclesifestivals/festival-idn-2013/

No te olvides de seguirnos en Facebook para estar informado a la última –> http://www.facebook.com/NU2s.Associacio

// ENGLISH

Remind!

Tomorrow Thurday 14th of February from 7pm we will begin the activities of the fourth edition of IDN festival that will take place at the Mercat de les Flors from 14 to 23th February.

This week you will be able to see the premieres of the stage productions of Nico Baixas (Thursday and Friday) and Oscar Sol+ Iris Heitzinger (Saturday and Sunday), accompanied of the rest of the activities of the festival: visites to the interactive installations of Guillermo Pfaff, Francesca Llopis, Alba G. Corral, Mim Juncà, Erre que Erre and dance film screenings!

All the activities are free unless the live shows. Check for special prices at the Mercat website: http://mercatflors.cat/ciclesifestivals/festival-idn-2013/

And don’t forget to follow us on Facebook!  –> http://www.facebook.com/NU2s.Associacio

Read More