la frontera entre el happening i la vida quotidiana ha de mantenir-se tan fluida com indeterminada. L’efecte recíproc entre l’acció humana i allò preexistent s’eleva així fins a la interacció més alta.. La composició de tots els materials, accions, imatges, llurs relacions espai-temps, ha d’efectuar-se d’una manera tan senzilla com pràctica. El happening no ha d’assajar-se i, tractant-se dels no professionals, només ha de portar-se a la pràctica una sola vegada.
…Eliminació de les diferencies entre l’escenificador (artista) i el públic, acomodació del fet artistic a situacions observades a la vida diaria. El happening no es proposa oferir cap contingut instructiu, sinó que intenta sacsejar la consciència de la letargia produida per comportaments rutinaris i per mecanismes mentals mitjançant una nova sensibilització de la capacitat emocional.
Allan Kaprow
——————————————————————————————–
qué pasa, me aburro y no follo. Ara sé perfectament que Domini Públic no és un happening, vaig intuir-ho quan van expulsar als nois que juguen a futbol a la plaça Margarida Xirgu per tal de fer la representació.
———————————————————————————————
GANAS DE RE_ENCONTRAR
que huyan de nosotros los que solo molestan.
que queden en el tajo los que aún saben cantar;
que aquel que tenga gracia destaque de la orquesta
¡que acabe bien la fiesta y calle el sincompás!
que al fin nos acompañen…
que al fin nos dejen solos…
pero al fin
que lo digan
que se vuelvan atrás,
que nadie nos engañe,
y no nos engañemos;
lo único que tenemos: ¡ganas de re-encontrar!
GLORIA FUERTES