Mercedes Boronat (1962)
El seu primer contacte amb la dansa té lloc el 1981 iniciant la seva formació a l’Institut del Teatre de Barcelona. L’any 1986, becada per la Generalitat de Catalunya comença un període de 4 anys de formació a Nova York a Martha Graham School, José Limon Dance Company i Merce Cunningham Studio. L’any 1987 guanya el II premi Tortola Valencia amb la coreografia “jaucetz gött” iniciant la seva carrera coma a coreògrafa. Crea la companyia Satsumas el 1993 dirigint diferents espectacles, entre tots Petunias, 1995. El 1999 entra en el Centro Andaluz de Danza com a pedagoga i coreògrafa, (La bicha del Edén, 1999, Bichos de Hierba, 2000..) L’any 2000 funda el Palacete de La Boro, centre d’investigació del moviment, on a part de crear les seves peces ensenya la seva metodología (“l’art del moviment”) a actors i ballarins. Crea The Red Fox, peça per The Tulse Luper’s Suitcase, pel.lícula de Peter Greenaway (2001).
Durant la seva carrera ha col.laborat com assessora de moviment en diferents produccions de Ramón Oller, Oriol Broggi, Pau Miró, entre altres i com a directora d’escena per companyies emergents.
El seu treball actualment fusiona constantment les arts escèniques i les arts visuals tant en videocreacions (Moksha I, 2006), produccions escèniques (Home Magic Home, 2007; Butterfly, 2008), com en instal.lacions performàtiques (Cold-Fred-Frío, 2008).
Acerca de mercedesboronat
Mercedes Boronat (1962)
Su primer contacto con la danza acontece en 1981 iniciando su formación en el Institut del teatre de Barcelona. En 1986, becada por la Generalitat de Catalunya inicia un período de 4 años de formación en Nueva York en Martha Graham School, José Limon Dance Company y Merce Cunningham Studio. En 1987 gana el II premio Tortola Valencia con la coreografia “jaucetz gött” iniciando su carrera como coreógrafa. Crea la compañía Satsumas en 1993 dirigiendo varios espectáculos, entre todos Petunias, 1995. En 1999 entra en el Centro Andaluz de Danza como pedagoga y coreógrafa, (La bicha del Edén, 1999, Bichos de Hierba, 2000..) En el año 2000 funda el Palacete de La Boro, centro de investigación del movimiento, donde a parte de crear sus piezas enseña su metodología (“el arte del movimiento”) a actores y bailarines. Crea The Red Fox, pieza para la pelicúla the Tulse Luper’s Suitcase, película de Peter Greenaway (2001).
A lo largo de su carrera ha colaborado como asesora de movimiento en diveras producciones de Ramón Oller, Oriol Broggi, Pau Miró, entre otros y como directora de escena para compañías emergentes.
Su trabajo actualmente fusiona constantemente las artes escénicas y las artes visuales tanto en videocreaciones (Moksha I, 2006), producciones escénicas (Home Magic Home, 2007, Butterfly 2008), como en instalaciones performáticas (Cold-Fred-Frío, 2008).
Esta entrada fue publicada en
General. Guarda el
enlace permanente.