Reprise_feedback assajos
01-09-09
Mery/Eva/Jaume
Construir paissatges amb els rastres que van deixant les accions i el text.
Un paissatge que es va comprimint a mida que l’acció avança. Hipervelocitat-hiperinmobilitat.
Accions continuades i encadenades amb el text. Equilibri/desequilibri text/acció.
Elements escènics: monos de treball (siamés, mecànic negre, blanc de paper, cascs)
Cinta de senyalització, 4 conos, manual del motor, banderins “turbo”, seient de cotxe.
Text: llistat models de cotxes, llibre manual de l’automòbil, experiències i accidents personals…
El text crea interferències, modula i modifica l’acció. Parla d’extrems oposats a l’acció o la complementa o potencia: violència controlada, velocitat paralitzant.
Un text que canvia constatment de revolucions (reprise). Canvi de registres, s’amplifica (cono davant boca orador) o es nega ( tapant boca orador). S’interioritza (dirigit a un mateix) o s’exterioritza (dirigit a l’equip o al públic).
Un text que despulla i cicatritza (narració dels accidents personals) en forma de casting/ interrogatori.
Amnèsia/naturalitat, incomoditat/comoditat del narrador. Protecció (vestint-se cinc cops el mateix mono).
Lectura còmoda/alliçonadora (seient de cotxe), lectura extrema/arriscada (contra el terra, donant voltes sobre un mateix).
Accions: -arrossegar mono siamés en espiral. Canvi de funció de les extremitats: habitar el mono de treball com a segona pell/casa/vehicle. Compartir/intercambiar mono. Convidar/imposar versus aceptar/adaptació: absorció/resistència.
-Vestir/desvestir, ficar-se en la pell de l’altre. Imposar o deixar-se vestir/desvestir (tunejar).
-embolcallar amb el mono de treball: cura de supervivència, protecció/seguretat extrema.
Lligar/acaronar, sotmetre/cuidar.
03-09-09
Oriol/Mery/Eva/Jaume
Primer contacte “turbito”, llibertat d’acció/desordre escènic. Desequilibri text/acció, el text trepitja l’acció. Conflicte de rols, l’Oriol demana respostes concretes (si o no, esquerra o dreta).
Mery respon amb evasives (amnesia-incomoditat), persecusió-interrogació.
Ordenar els elements escènics als marges/perifèria a l’inici de l’escena. El director(Jaume) ha d’entrar en escena quan sigui realment necessari o quan vulgui canviar de registre o variar la direcció de les accions. Deixar distància física respecte als intèprets (sense contaminar-la excessivament). Compressió progressiva de l’escena.
Cada intèrpret adopta/imposa la seva obsessió/obstinació per mitjà de l’acció o el text o combinant-los tots dos. Oriol visió sociològica dels models de cotxe, pregunta a Eva: Follaries amb mi si tinguès un….? Series feliç si tinguèssis un….? Obsessió pel concepte assegurança a tot risc.
Eva repetició/oratòria dels models de cotxe, desconeixament/aprenentatge d’un nou llenguatge masculinitzat. Mery camina sobre les èines escampades pel terra fent recurreguts de seguretat/supervivència, busca on aferrar-se sobre un paissatge caòtic i perillòs.
Accions a tenir en compte, accions simultànies/enmirallades/contaminades:
-Voltes dels intèrprets sobre sí mateix, vertígen/velocitat extrema. Mestrestant fan referència als models de cotxe. Repetició accelarada/cíclica.
-LLibre del manual de l’automóbil tancat bruscament en repetides ocasions davant el rostre de l’intèrpret contrari, fent referència als límits de la velocitat i la seva excitació o pujada d’adrenalina.
-“L’home racó”. Zona de seguretat/protecció on narrar accidents personals. Asseguts sobre un seient de cotxe la seva oratòria és modificada/amplificada pels altres.
Text: noves incorporacions.
-Manual d’infermeria. Primers auxilis. Manual de supervivència postaccident.
-Guia de mapes de carretera. Localització/orientació de l’accident/pérdua, full de ruta desconegut.