APAGADA ANALÒGICA 2.0 EN MUTUO, CENTRO DE ARTE

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CAT– CAST ABAJO
L’èxit més reeixit de la dictadura franquista i la posterior transició ha estat la despolitització progressiva de la societat espanyola. Una societat que avança cap a la tecnologia de la informació, però que sembla que vol deixar enterrats els 156.000 casos documentats dels
“desapareguts de Franco”.
De qui és aquesta responsabilitat? És possible continuar cap endavant si no es revisa el passat? Enfront de tant accés a la informació digital, cap a on mirem? Què és el que ens interessa mirar? On és la nostra responsabilitat?
A Apagada Analògica 2.0 es plantegen totes aquestes preguntes a través de la relació entre una víctima i el seu botxí. Fins on és capaç d’aguantar la víctima? I els espectadors, participen d’aquest joc? El botxí aconsegueix redimir-se?
A escena, acompanyen una instal·lació de soldadets de plàstic que es va transformant fins a convertir-se en un camp de batalla, un tren com a símbol del genocidi (aquest, o qualsevol altre), cinc televisors que reprodueixen tres escenes de vídeo i un músic que genera la música i els efectes de so amb aparells analògics creats per ell mateix.
L’obra està organitzada en tres actes: l’oblit, com a símbol del present, la memòria, com a
símbol de passat i l’esdevenidor, com a símbol del que vindrà.

FITXA ARTÍSTICA
Creació i dramatúrgia: Samuel Quiles, Lucila Teste i Mónica Serra
Interpretació: Samuel Quiles, Lucila Teste
Música i efectes de so en viu: Los sabios duentes (a.k.a Marcelo Acosta)
Assistència en la direcció: Olga Blanco
Assistència en la dramatùrgia: Judy Lomas
Vídeos: Ignasi Llobera.
Escenografia: Olga Gutierrez
Fotos: Joan Sèculi
Producció: Colectivo Contrafacto
Amb el suport de: L’Antic Teatre, Cotxeres Borrell, La Cháchara
Durada: 50 min

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CAST

El mayor logro de la dictadura franquista y su posterior transición ha sido la despolitización progresiva de la sociedad española. Una sociedad que avanza hacia la tecnología de la información, pero que parece querer dejar enterrados los 156.000 casos documentados de “desaparecidos de Franco”.
¿De quién es esta responsabilidad? ¿Es posible seguir hacia delante si no se revisa el pasado? Frente a tanto acceso a la información digital, ¿hacia dónde miramos? ¿Qué es lo que nos interesa mirar? ¿Dónde está nuestra responsabilidad?
En Apagada Analógica 2.0 se plantean todas estas preguntas a través de la relación entre una víctima y su verdugo ¿Hasta dónde es capaz de aguantar la víctima? Y los espectadores, ¿participan de este juego? ¿El verdugo logra redimirse?
En escena, acompañan una instalación de soldaditos de plástico que se va transformando hasta convertirse en un campo de batalla, un tren como símbolo del genocidio (éste, o cualquier otro), cinco televisores que reproducen tres escenas de video y un músico que genera la música y los efectos sonoros con aparatos analógicos creados por él mismo.
La obra está organizada en tres actos: el olvido, como símbolo del presente, la memoria, como símbolo de pasado y el devenir, como símbolo de lo que vendrá.

FICHA ARTÍSTICA
Creación y dramaturgia: Samuel Quiles, Lucila Teste y Mónica Serra.
Interpretación: Samuel Quiles, Lucila Teste.
Música y efectos de sonido en vivo: Los sabios duentes (a.k.a Marcelo Acosta).
Asistencia en la dirección: Olga Blanco.
Asistencia en la dramaturgia: Judy Lomas.
Videos: Ignasi Llobera.
Escenografía: Olga Gutierrez
Fotos: Joan Sèculi
Producción: La Cháchara
Con el soporte de: L’Antic Teatre, Cotxeres Borrell, La Cháchara
Duración: 50 min
Estrenada en L’Antic Teatre de Barcelona el 31.05.2012

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