La popularidad alcanzada como novelista ha proyectado una injusta sombra sobre la obra dramática de Manuel de Pedrolo, formada por un conjunto de piezas pobladas por personajes abstractos y con problemas comunicativos. Influido por el existencialismo, Pedrolo muestra conflictos escénicos que analizan la condición humana y hablan del miedo ante la lucha, de la revolución necesaria. Tècnica de cambra data de 1961, cuando Pedrolo ha conseguido reflejar su universo opresivo en piezas emblemáticas como Homes i no, La nostra mort de cada dia y Cruma, entre otras. Sus protagonistas se mueven en un mundo absurdo y claustrofóbico, reflejo, sin duda, el momento político de un país que se encuentra en pleno franquismo. Bajo la dirección de Lluís Saus, ocho actores y actrices de Juventud de La Farándula enfrentan el reto de hacer un montaje para adultos y rescatan Tècnica de cambra, un texto en el cual unos personajes encerrados en una habitación se ven abocados a una lucha por el poder, mientras sus vidas se dirigen al inevitable final sin sentido.
La popularitat assolida com a novel·lista ha projectat una injusta ombra sobre l’obra dramàtica de Manuel de Pedrolo, formada per un conjunt de peces poblades per personatges abstractes i amb problemes comunicatius. Influït per l’existencialisme, Pedrolo mostra conflictes escènics que analitzen la condició humana i parlen de la por davant de la lluita, de la revolta necessària. Tècnica de cambra data de 1961, quan Pedrolo ja ha aconseguit reflectir el seu univers opressiu en peces emblemàtiques com Homes i no, La nostra mort de cada dia i Cruma, entre d’altres. Els seus protagonistes es mouen en un món absurd i claustrofòbic, reflex, sens dubte, del moment polític d’un país que es troba en ple franquisme. Sota la direcció de Lluís Saus, vuit actors i actrius de la Joventut de la Faràndula s’enfronten al repte de fer un muntatge per a adults i rescaten Tècnica de cambra, un text en el qual uns personatges tancats en una habitació es veuen abocats a una lluita pel poder, mentre les seves vides es dirigeixen a l’inevitable final sense sentit.