MARIA RODÉS Y CECILIASMARIA RODÉS I CECILIAS

MARIA RODÉS I CECILIASDe Maria Rodés han dicho muchas cosas: que es una rara abuela de la música, que posee una voz ansiolítica, que sus temas destilan ternura y que la fragilidad naïf que exhibe es el bálsamo largamente esperado en el mundo de la canción. Su potencial se había dejado entrever en el proyecto Oniric, en colaboración con Andy Poole, y ahora se lanza, sola, con el álbum Una forma de hablar. La barcelonesa urde cálidas atmósferas con pinceladas de jazz, canción de autor, sonidos cotidianos y arreglos vintage.

En un concierto a dos bandas, el contraste lo aporta el trío sabadellense Cecilias, conuna mezcla de pop, rock y filosofía de cafetería. Se atreven con todo: desde las canciones propias a las versiones de Rocío Jurado, la PantojaRafaella Carrà. Su nuevo trabajo es Pop, rock y peluquería y pasan el peine a las alegrías y tristezas de la vida sin desmelenarse.

Las Cecilias son:

Cristina Ruiz Alonso, voz y guitarra

Anna Tuà Santos, bajo y coros

Amalia Menéndez Ourille, batería, melódica, xilófono y coros

PRECIO: 10€MARIA RODÉS I CECILIASDe Maria Rodés s’han dit moltes coses: que és una rara avis de la música, que posseeix una veu ansiolítica, que els seus temes regalimen tendresa i que la fragilitat naïf que exhibeix és el bàlsam llargament esperat en el món de la cançó. El seu potencial s’havia deixat entreveure en el projecte Oniric, en col·laboració amb Andy Poole, i ara es llença, tota sola, amb l’àlbum Una forma de hablar. La barcelonina ordeix càlides atmosferes amb pinzellades de jazz, cançó d’autor, sons quotidians i arranjaments vintage.

En un concert a dues bandes, el contrast l’aporta el trio sabadellenc Cecilias, amb una barreja de pop, rock i filosofia de cafeteria. S’atreveixen amb tot: des les cançons pròpies a les versions de Rocío Jurado, la Pantoja i Rafaella Carrà. El seu nou treball és Pop, rock y peluquería i passen la pinta a les alegries i tristeses de la vida sense escabellar-se.

Las Cecilias son:

Cristina Ruiz Alonso, veu i guitarra

Anna Tuà Santos, baix i cors

Amàlia Menéndez Ourille, bateria, melòdica, xilòfon i cors

PREU: 10€

Programación del MECAL a L’EstruchProgramació del MECAL a L’Estruch

MECALEl Mecal, el Festival Internacional de Cortometrajes de Barcelona, ​​está considerado uno de los certámenes más importantes del Estado español, con una programación que destaca por su gran calidad y diversidad. En Sabadell podemos disfrutar de una selección de los cortometrajes de sus tres secciones oficiales de competición, donde se recogen trabajos nacionales, estatales e internacionales de ficción, animación y documental. Año tras año, la programación del Mecal va ganando más adeptos en un formato con infinitas posibilidades.

Ausente

Ficción, 15ª, Bélgica, 2006

Director: Matthieu Donck

En Bernard tiene una vida aburrida. Una noche, retransmiten por televisión el aviso de su propia desaparición. Parece imposible que pueda convencer a sus familiares, la policía e incluso a su mujer que realmente no ha desaparecido.

Toda mi vida

Ficción, 6ª, Francia, 2009

Director: Pierre Ferriere

En un puente, un hombre desconocido llama a Alessandra. Por más que el hombre rememore los momentos más importantes de la vida de Alessandra, su cara le sigue pareciendo totalmente desconocida.

Katrine

Animación, 5ª, Dinamarca, 2009

Director: Malik Thomas Spanga Bruun

Katrine es un intento poético para pillar el aire entre las palabras dichas.

Papi

Videoclip, 3ª, España, 2009

Director: Entter

Artista: Meneo

El último aliento

Ficción, 11ª, Reino Unido, 2009

Director: David Jackson

Una familia va a un lago idílico a bucear cuando una inexplicable catástrofe afecta el suministro de aire. Deben llenar las botellas de oxígeno a cualquier precio.

Los muertos famélicos

Ficción, 10ª, Reino Unido, 2009

Director: William Bridges

Jed hace días que no come. Es un zombi perdido, buscando lo único que puede satisfacer su hambre. Cerebros! El problema es que no puede conseguir nada. Pero, ¿puede la compasión de una mujer muerta viviente cambiar su suerte?

La historia de siempre

Ficción, 11ª, España, 2009

Director: José Luis Montesinos

Un hombre hará todo lo posible para recuperar a su mujer y acabar así con sus crisis.

PRECIO: 4€MECALEl Mecal, el Festival Internacional de Curtmetratges de Barcelona, està considerat un dels certàmens més importants de l’Estat espanyol, amb una programació que destaca per la seva gran qualitat i diversitat. A Sabadell podem gaudir d’una selecció dels curtmetratges de les seves tres seccions oficials de competició, on es recullen treballs nacionals, estatals i internacionals de ficció, animació i documental. Any rere any, la programació del Mecal va guanyant més adeptes a un format amb infinites possibilitats.

Absent

Ficció, 15ª, Bèlgica, 2006

Director: Matthieu Donck

En Bernard té una vida avorrida. Una nit, retransmeten per televisió l’avís de la seva pròpia desaparició. Sembla impossible que pugui convèncer els seus familiars, la policia i fins i tot la seva dona que realment no ha desaparegut.

Tota la meva vida

Ficció, 6ª, França, 2009

Director: Pierre Ferriere

En un pont, un home desconegut crida l’Alessandra. Per més que l’home rememori els moments més importants de la vida d’Alessandra, la seva cara li continua semblant totalment desconeguda.

Katrine

Animació, 5ª, Dinamarca, 2009

Director: Malik Thomas Spang Bruun

Katrine és un intent poètic per enxampar l’aire entre les paraules dites.

Papi

Videoclip, 3ª, Espanya, 2009

Director: Entter

Artista: Meneo

L’últim alè

Ficció, 11ª, Regne Unit, 2009

Director: David Jackson

Una família va a un llac idíl·lic a fer submarinisme quan una inexplicable catàstrofe afecta el subministrament d’aire. Han d’omplir les ampolles d’oxigen a qualsevol preu.

Els morts famèlics

Ficció, 10ª, Regne Unit, 2009

Director: William Bridges

En Jed fa dies que no menja. És un zombi perdut, buscant l’única cosa que pot satisfer la seva gana. Cervells! El problema és que no pot aconseguir res. Però, pot la compassió d’una dona morta vivent canviar la seva sort?

La història de sempre

Ficció, 11ª, Espanya, 2009

Director: José Luis Montesinos

Un home farà tot el possible per recuperar la seva dona i acabar així amb les seves crisis.

COLECTIVO AMORO HISTORIA DE UNA PASIÓNCOLECTIVO AMORO HISTÒRIA D’UNA PASSIÓ

COLECTIVO AMOROUn hombre
Una mujer
Otra mujer
Un oasis en el tiempo

Historia de una pasión

Historia de una pasión es la necesidad de amar y de ser amado,
de desear, de ser deseado,
de jugar y ser importante.

La escena está inundada por el color azul cobalto,
Que desde el suelo se extiende subiendo por las paredes
Hasta llenar todo el techo.

Dentro de la inquietud constante, los tres, bailan.

FICHA ARTÍSTICA

Idea original y creación: Colectivo Amor
Dirección: Carlos Roo y Alicia González
Intérpretes: Melchor Casals, Helena Escuté y Nina Uyà
Fotografía: Eric Altimir
Producción: Mireia Mora
Vestuario y escenografía: Colectivo Amor
La iluminación: Alicia González, Helena Escuté e Iván Garriga

Espectáculo con el apoyo de Mercedes Boronat Artístico ProjectCOLECTIVO AMOROUn home
Una dona
Una altra dona
Un oasi en el temps

Història d’una passió

Història d’una passió és la necessitat d’estimar i de ser estimat, de desitjar, de ser desitjat, de jugar i ser important. L’escena està inundada pel color blau cobalt, Que des del terra s’escampa pujant per les parets Fins a omplir tot el sostre. Dins la inquietud constant, els tres, ballen.

FITXA ARTÍSTICA

Idea original i creació: Colectivo Amoro

Direcció: Carlos Roó i Alicia González

Intèrprets: Melcior Casals, Helena Escuté i Nina Uyà

Fotografia: Eric Altimis

Producció: Mireia Mora

Vestuari i escenografia: Colectivo Amoro

Il·luminació: Alicia González, Helena Escuté i Iván Garriga

Espectacle amb el suport de Mercedes Boronat Artístic Project


CONCERT CARME VIÑAS I WIOITYUWOITYUOCONCERT CARME VIÑAS I WIOITYUWOITYUO

CARME VIÑAS

Girona 1972. Hace unos meses que he finalizado el Seminario quincenal Habemus Corpus en la Fábrica de las Artes del Estruch, de Sabadell, con filósofos como Marina Garcés y Pablo Alzina (una reflexión abierta sobre el cuerpo). Actualmente, soy artista residente en los talleres de otoño del mismo Estruch. Durante el mes de septiembre de este año 2010, he participado en la 6 ª edición de la Muga Caula, dentro del Festival Internacional de Performance eBent , presentando dos acciones: Disparo vengativo incorrecto y Cerrar los ojos y dormir. Durante los últimos cinco años he participado como artista de acción dentro del Festival Internacional Performance eBent, con acciones como Actitud de defensa, (miedo) ofuscación, con (tubo), así como videoinstalaciones, en la Sala Estruch, en la Capilla … En 2006, presenté en la galería Espais de Girona una versión de la acción Actitud de defensa, comisariada por Marta Pol Rigau. En 1998 participé activamente con acciones y conferencias en el ciclo VIC-H-> ACCIÓN, junto con Esther Xargai y Carles H Mor, con piezas como (no) Desviaciones, vida (de color de rosa), (de) corazón … En 1996, comisariada por Assumpta Bassas, presenté instalación en la Capilla, ciclo Polifonía (acción, vídeo y fotografía). Así como colaborar con Allan Caprow el CCCB (1996). Asistir al Seminario La Isla del Copyright con Federico Guzmán y participar en el taller de Galería Virtual con Roc Parés (QUAM 95) …

JOAN-MARCO BATLLE Y VIVES

Barcelona. Habiendo estudiado Bellas Artes en la Universidad de Barcelona, ​​y con una vertiente marcadamente plástica, actualmente mi marco referencial es el arte de acción. En los últimos años he realizado diversas acciones que entroncan con este interés que viene de lejos. Relaciono el arte de acción y la performance con un arte de protesta artística, que a menudo la enfoco hacia el hecho lúdico. Me gusta mucho la performance low-fi, primitiva, sin sentido, abstracto. He desarrollado mi actividad en el marco del barrio del Poblenou de Barcelona, ​​relacionado con el calendario festivo y popular, y con el contexto artístico del barrio, La Escocesa, Can Felipa, y los talleres abiertos. Es a partir de este contexto que surge mi obra performática.

Acciones 2010 – Taller de dibujo y acción (4 sesiones), y presentación performática dentro de la exposición “El espacio del intento”. Can Felipa. – Acción happening “Y el piano acompañará la maraca, etc.” Y exposición. Centro Moral y Cultural del Poblenou, Barcelona. – Acción “33 saltos sobre papel”. Swallow Gallery, Barcelona. – Happening “San Pollo Millones de Millets”. “San Pollo 2010”. Barcelona. – Acción inaugural “Larga vida a la muerte a la serigrafía (versión pergeñar)”. Exposición “Edición limitada”, Impaktes visuales, arte gallery. Sabadell. – Acción participativa “El pozo del mundo”. Parque del centro. – Pregón Alternatilla 2010, encadenamiento de acciones. Rambla del Poblenou. – Talleres Abiertos del Poblenou: – “Dejad que el polvo venga a mí, …” Acción intermitente y discontinua en el taller (TOP’10) El Escocesa. “Larga vida a la muerte a la serigrafía (versión pergeñar) segunda parte”. Clausura exposición “Edición limitada”. La escocesa. – Acción “El creuador no oficial de semáforos en rojo. Nave Estruch, Sabadell

La banda tiene un myspace.com /wioityuwoityuo: un espacio casi colectivo.

CARME VIÑAS

Girona 1972. Fa uns mesos que he finalitzat el Seminari quinzenal Habemus Corpus a la Fàbrica de les Arts l’Estruch, de Sabadell, amb filòsofs com Marina Garcés i Pau Alzina (una reflexió oberta sobre el cos). Actualment, sóc artista resident als tallers de tardor del mateix Estruch. Durant el mes de setembre d’enguany 2010, he participat en la 6a edició de la Muga Caula, dins el Festival Internacional de Performance a les Escaules, presentant dues accions: Disparo vengativo incorrecto i Cerrar los ojos y dormir. Durant els últims cinc anys he participat com a artista d’acció dins el Festival Internacional Performance eBent, amb accions com Actitud de defensa, (por) ofuscación, con (tubo), així com a videoinstal·lacions, a la Sala Estruch, a la Capella… L’any 2006, vaig presentar a la galeria Espais de Girona una versió de l’acció Actitud de defensa, comissariada per Marta Pol Rigau. L’any 1998 vaig participar activament amb accions i conferències al cicle VIC-H->ACCIÓ, juntament amb Esther Xargai i Carles H Mor, amb peces com (no) desviación, vida (de color de rosa), (de) corazón… L’any 1996, comissariada per Assumpta Bassas, vaig presentar instal·lació a la Capella, cicle Polifoníes (acció, vídeo i fotografia). Així com col·laborar amb Allan Caprow al CCCB (1996). Assistir al Seminari La Isla del Copyright amb Federico Guzmán i participar al taller de Galeria Virtual amb Roc Parés (QUAM 95)…

JOAN-MARC BATLLE I VIVES

Barcelona. Havent estudiat Belles Arts a la Universitat de Barcelona, i amb una vessant marcadament plàstica, actualment el meu marc referencial és l’art d’acció. En els darrers anys he realitzat diverses accions que entronquen amb aquest interès que ve de lluny. Relaciono l’art d’acció i la performance amb un art de protesta artística, que sovint l’enfoco cap al fet lúdic. M’agrada molt la performance low-fi, primitiva, sense sentit, abstracte. He desenvolupat la meva activitat en el marc del barri del Poblenou de Barcelona, relacionat amb el calendari festiu i popular, i amb el context artístic del barri, L’Escocesa, Can Felipa, i els tallers oberts. És a partir d’aquest context que sorgeix la meva obra performàtica.

Accions 2010 – Taller de dibuix i acció (4 sessions), i presentació performàtica dins l’exposició “L’espai de l’intent”. Can Felipa. – Acció happening “I el piano acompanyarà la maraca, etc.” i exposició. Centre Moral i Cultural del Poblenou, Barcelona. – Acció“33 salts damunt paper”. Swallow Gallery, Barcelona. – Happening “Sant Pollastre Milions de Millets”. “Sant Pollastre 2010”. Barcelona. – Acció inaugural “Llarga vida a la mort a la serigrafia (versió engiponant)”. Exposició “Edició limitada”, Impaktes visuals, art gallery. Sabadell. – Acció participativa ”El pou del món”. Parc del centre. – Pregó Alternatilles 2010, encadenament d’accions. Rambla del Poblenou. – Tallers Oberts del Poblenou: -“Deixeu que la pols vingui a mi, …” Acció intermitent i discontínua al taller (TOP’10) L’Escocesa. “Llarga vida a la mort a la serigrafia (versió engiponant) segona part”. Cloenda exposició “Edició limitada”. L’escocesa. – Acció “El creuador no oficial de semàfors en vermell.Nau Estruch, Sabadell

La banda té un myspace.com/wioityuwoityuo: un espai gairebé col·lectiu.

CARME VIÑAS – PROYECTO ANGULOS CIEGOS 2010-2011CARME VIÑAS – PROYECTO ANGULOS CIEGOS 2010-2011

PROYECTO ANGULOS CIEGOS 2010-2011

Ángulos Ciegos surgió con la necesidad de atrapar y registrar los momentos en que las “sombras” pasaban por mi lado.

Poco a poco fueron apareciendo unas grabaciones mientras evolucionaba el encuentro con las sombras y buscaba en mi mente la banda sonora correspondiente.

El proyecto sigue adelante con la intuición cierta que está pasando una historia y que se está explicando y construyendo su propio formato.

Ángulos Ciegos es un trabajo de experimentación abierto a la investigación más cruda, que apuesta por el cambio de escala artística uniendo formatos. Los ángulos ciegos son los que sólo se pueden tratar de reojo.

Carme Viñas

Girona 1972. Hace unos meses que he finalizado el Seminario quincenal Habemus Corpus en la Fábrica de las Artes del Estruch, de Sabadell, con filósofos como Marina Garcés y Pablo Alzina (una reflexión abierta sobre el cuerpo). Actualmente, soy artista residente en los talleres de otoño del mismo Estruch. Durante el mes de septiembre de este año 2010, he participado en la 6 ª edición de la Muga Caula, dentro del Festival Internacional de Performance en las Escaules, presentando dos acciones: Disparo vengativo incorrecto y Cerrar los ojos y dormir. Durante los últimos cinco años he participado como artista de acción dentro del Festival Internacional Performance eBent, con acciones como Actitud de defensa, (miedo) ofuscación, con (tubo), así como videoinstalaciones, en la Sala Estruch, en la Capilla … En 2006, presenté en la galería Espais de Girona una versión de la acción Actitud de defensa, comisariada por Marta Pol Rigau. En 1998 participé activamente con acciones y conferencias en el ciclo VIC-H-ACCIÓN, junto con Esther Xargai y Carles H Mor, con piezas como (no) Desviaciones, vida (de color de rosa), (de) corazón … L En 1996, comisariada por Assumpta Bassas, presenté instalación en la Capilla, ciclo Polifonía (acción, vídeo y fotografía). Así como colaborar con Allan Caprow el CCCB (1996). Asistir al Seminario La Isla del Copyright con Federico Guzmán y participar en el taller de Galería Virtual con Roc Parés (QUAM 95) …


PROYECTO ANGULOS CIEGOS 2010-2011

Angulos Ciegos va sorgir amb la necessitat d’atrapar i registrar els moments en què les “ombres” passaven pel meu costat.

A poc a poc van anar apareixent unes gravacions mentre evolucionava la trobada amb les ombres i buscava en la meva ment la banda sonora corresponent.

El projecte continua endavant amb la intuïció certa que està passant una història i que s’està explicant i construint el seu propi format.

Ángulos Ciegos és un treball d’experimentació obert a la investigació més crua, que aposta pel canvi d’escala artística tot unint formats. Els angles cecs són els que només es poden mirar de cua d’ull.

Carme Viñas

Girona 1972. Fa uns mesos que he finalitzat el Seminari quinzenal Habemus Corpus a la Fàbrica de les Arts l’Estruch, de Sabadell, amb filòsofs com Marina Garcés i Pau Alzina (una reflexió oberta sobre el cos). Actualment, sóc artista resident als tallers de tardor del mateix Estruch. Durant el mes de setembre d’enguany 2010, he participat en la 6a edició de la Muga Caula, dins el Festival Internacional de Performance a les Escaules, presentant dues accions: Disparo vengativo incorrecto i Cerrar los ojos y dormir. Durant els últims cinc anys he participat com a artista d’acció dins el Festival Internacional Performance eBent, amb accions com Actitud de defensa, (por) ofuscación, con (tubo), així com a videoinstal·lacions, a la Sala Estruch, a la Capella… L’any 2006, vaig presentar a la galeria Espais de Girona una versió de l’acció Actitud de defensa, comissariada per Marta Pol Rigau. L’any 1998 vaig participar activament amb accions i conferències al cicle VIC-H-ACCIÓ, juntament amb Esther Xargai i Carles H Mor, amb peces com (no) desviación, vida (de color de rosa), (de) corazón… L’any 1996, comissariada per Assumpta Bassas, vaig presentar instal·lació a la Capella, cicle Polifoníes (acció, vídeo i fotografia). Així com col·laborar amb Allan Caprow al CCCB (1996). Assistir al Seminari La Isla del Copyright amb Federico Guzmán i participar al taller de Galeria Virtual amb Roc Parés (QUAM 95)

NELO VILARNELO VILAR

“X ACCIONES BIEN HECHAS / MAL HECHAS / NO REALIZADAS”

En las acciones que se presentan se pretende desestructurar el artificio escénico de la performance. No hay ficción, no hay representación, no hay solemnidad, no hay idiolectos narcisistas, no hay formalismo, no hay arbitrariedad, se huye de los trabajos metalingüísticos propios de un arte autónomo, abstraído en sí mismo, alejado de la vida y del contexto real. Además, este es un trabajo humorístico, pero que se plantea su función social-no sólo individual / new age-; que quiere participar en la transformación de la realidad. Para todo esto no es suficiente hacer un arte explícitamente social, moralista, sino cuestionar una vez más la forma de lo que se hace, reinventar los lenguajes artísticos, la producción y la distribución del arte. Es una tarea apasionante, necesaria en un momento histórico terrible e igualmente apasionante.

NELO VILAR

Nací en Artana (Castellón) en 1968, en el seno del parque natural de la Sierra Espadán. Llevo veinte años haciendo acciones y teorizando sobre el ámbito libertario y autogestionario del arte de acción desde un punto de vista sociológico crítico. Soy doctor en Bellas Artes, pero vivo de mi actividad como jornalero en la recogida de la naranja, y actualmente de la agricultura ecológica (hortalizas, naranjas, aceitunas …). En mi trabajo artístico intente romper con el aspecto escénico de la performance para crear tensiones entre arte y vida y problematizar mi contexto real.

“X ACCIONS BEN FETES/MAL FETES/NO FETES”

En les accions que s’hi presenten es pretén desestructurar l’artifici escènic de la performance. No hi ha ficció, no hi ha representació, no hi ha solemnitat, no hi ha idiolectes narcisistes, no hi ha formalisme, no hi ha arbitrarietat, es fuig dels treballs metalingüístics propis d’un art autònom, abstret en sí mateix, allunyat de la vida i del context real. A més, aquest és un treball humorístic, però que es planteja la seua funció social -no sols individual / new age-; que vol participar en la transformació de la realitat. Per a tot açò no és suficient fer un art explícitament social, moralista, sinó qüestionar una vegada més la forma d’allò que es fa, reinventar els llenguatges artístics, la producció i la distribució de l’art. És una tasca apassionant, necessària en un moment històric terrible i igualment apassionant.

NELO VILAR

Vaig nàixer a Artana (Castelló) en 1968, al si del Parc natural de la Serra Espadà. Porte vint anys fent accions i teoritzant sobre l’àmbit llibertari i autogestionari de l’art d’acció des d’un punt de vista sociològic crític. Sóc doctor en Belles arts, però visc de la meua activitat com a jornaler en la collida de la taronja, i actualment de l’agricultura ecològica (hortalisses, taronges, olives…). En el meu treball artístic intente trencar amb l’aspecte escènic de la performance per tal de crear tensions entre art i vida i problematitzar el meu context real.


Taller: una fiesta para BorisTaller: una festa per Boris

Taller: una fiesta para BorisTaller: una fiesta para Boris

EN ATTENDANT L’INATTENDUEN ATTENDANT L’INATTENDU

ATTENDANTPRECIO: 10€

En attendant la inattendu nace del encuentro entre Claire Ducreux y Toni Mira, dos creadores e intérpretes con una larga e intensa trayectoria profesional que han decidido regalarse mutuamente la síntesis de su trabajo artístico. El banco, la mesa, la gorra, los espejos, las sombras y otros objetos y efectos característicos de los personajes que ambos han interpretado en espectáculos en solitario, comparten ahora el espacio escénico. Todo se va llenando de hojas, de humor, de poesía y de absurdo para contarnos una sencilla historia de amor entre dos universos muy diferentes en la forma, pero con muchos puntos de contacto en la esencia. Ducreux y Mira justifican el título: No vamos a un lugar concreto, no sabemos aún el final del trayecto. En attendant es un encuentro, un viaje y no queremos cerrar ninguna puerta a lo imprevisto.

Estrenado en la Feria de Teatro en la Calle de Tàrrega 2010, En attendant … cautivó al público desde el primer momento. Para ambos creadores ha sido todo un reto: Ducreux ha vuelto a pisar las tablas de un teatro, procedente de una larga etapa en espectáculos de calle, y Mira se ha acercado al universo poético de otra creadora, tras años de colaboración con Claudia Moreso.

Desde la fundación de Nats Nus Danza en 1987, Toni Mira ha creado numerosas coreografías tanto para su compañía como para las de otros artistas, además de llevar a cabo una importante labor pedagógica. Entre los reconocimientos recibidos por Nats Nus Dansa está el Premio Nacional de Danza y el Premio Ciudad de Barcelona, ambos recibidos el año 2010.

Claire Ducreux inició su carrera profesional como bailarina de diferentes compañías. Interesada en el mimo y el teatro de gesto, funda la compañía Leandre-Claire (junto con Leandre Ribera), con la cual crea numerosos espectáculos, entre los que cabe destacar Fragile, que recibió numerosos premios. Actualmente desarrolla su labor en solitario y colabora en espectáculos de otros artistas.

FICHA ARTÍSTICA

Creación: Claire Ducreux y Toni Mira

Interpretación: Claire Ducreux y Jordi Casanovas

Música y banda sonora: David Moreno

Espacio escénico: Miguel Ruiz

Luces: Rafael Roca

Fotografía: Hernán GalbiatiATTENDANTPREU: 10€

En attendant l’inattendu neix de la trobada entre Claire Ducreux i Toni Mira, dos creadors i intèrprets amb una llarga i intensa trajectòria professional que han decidit regalar-se mútuament la síntesi del seu treball artístic. El banc, la taula, la gorra, els miralls, les ombres i altres objectes i efectes característics dels personatges que ambdós han interpretat en espectacles en solitari, comparteixen ara l’espai escènic. Tot es va omplint de fulles, d’humor, de poesia i d’absurd per explicar-nos una senzilla història d’amor entre dos universos molt diferents en la forma, però amb molts punts de contacte en l’essència. Ducreux i Mira justifiquen el títol: No anem a un lloc concret, no sabem encara el final del trajecte. En attendant és un encontre, un viatge i no volem tancar cap porta a l’imprevist.

Estrenat a la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega 2010En attendant va captivar el públic des del primer moment. Per a ambdós creadors ha estat tot un repte: Ducreux ha tornat a trepitjar les taules d’un teatre, procedent d’una llarga etapa en espectacles de carrer, i Mira s’ha apropat a l’univers poètic d’una altra creadora, després d’anys de col·laboració amb Clàudia Moreso.

D’ençà de la fundació de Nats Nus Dansa el 1987, Toni Mira ha creat nombroses coreografies tant per a la seva companyia com per a les d’altres artistes, a més de dur a terme una important tasca pedagògica. Entre els reconeixements rebuts per Nats Nus Dansa hi ha el Premi Nacional de Dansa i el Premi Ciutat de Barcelona, tots dos rebuts l’any 2010.

Claire Ducreux va iniciar la seva carrera professional com a ballarina de diferents companyies. Interessada en el mim i el teatre de gest, funda la companyia Leandre-Claire (juntament amb Leandre Ribera), amb la qual crea nombrosos espectacles, entre els que cal destacar Fragile, que va rebre nombrosos premis. Actualment desenvolupa la seva tasca en solitari i col·labora en espectacles d’altres artistes.

FITXA ARTÍSTICA

Creació : Claire Ducreux i Toni Mira

Interpretació: Claire Ducreux i Jordi Casanovas

Música i banda sonora: David Moreno

Espai escènic: Miquel Ruiz

Llums: Rafael Roca

Fotografia: Hernán Galbiati

JOAN MARC BATLLE VIVES – WioityuwoityuoJOAN MARC BATLLE VIVES – Wioityuwoityuo

Wioityuwoityuo

“Live, Unreleased, Rarities, Collaboration, unplugged, b-sides, remixes, singles, outtakes, extras, expanded, (bonus promo video track) and more from this seminal and much-loved band: wioityuwoityuo”. Proyecto ficticio, simulacro de banda, de grupo de música, creada expreso de una manera efímera, para una presentación expositiva con concierto y performance buscando una vertiente lúdica y la participación del público. Que el público pueda implicar y añadir in situ a la experiencia sonora. La intención es experimentar desde fuera de la música. Buscar todo aquello que representa este mundo: ensayos, imagen rock’n’roll, concierto, acciones dentro de un concierto, etc. Se trata de hacer una puesta en escena enfocado hacia la recreación del hecho musical en clave “grrrrandyeah” contradictoria, ruidismo Fuzz, queriendo jugar con el simulacro de banda, y realizar cosas que haría cualquier grupo de música. Aquí tendrá mucha importancia la actitud y el “no somos músicos”, y las chaquetas y las gafas, pero también añadiendo elemento dispersos como relacionar la música y el dibujo. Será un radicalismo de poca monta. La parte expositiva tendrá un paramento de objetos pensados ​​para la interacción. La banda tiene un myspace.com / wioityuwoityuo: un espacio casi colectivo.

Joan-Marc Batlle y Vives, Barcelona.

Habiendo estudiado Bellas Artes en la Universidad de Barcelona, ​​y con una vertiente marcadamente plástica, actualmente mi marco referencial es el arte de acción. En los últimos años he realizado diversas acciones que entroncan con este interés que viene de lejos. Relaciono el arte de acción y la performance con un arte de protesta artística, que a menudo la enfoco hacia el hecho lúdico. Me gusta mucho la performance low-fi, primitiva, sin sentido, abstracto. He desarrollado mi actividad en el marco del barrio del Poblenou de Barcelona, ​​relacionado con el calendario festivo y popular, y con el contexto artístico del barrio, La Escocesa, Can Felipa, y los talleres abiertos. Es a partir de este contexto que surge mi obra performática.

Acciones 2010

– Taller de dibujo y acción (4 sesiones), y presentación performática dentro de la exposición “El espacio del intento”. Can Felipa. – Acción happening “Y el piano acompañará la maraca, etc.” Y exposición. Centro Moral y Cultural del Poblenou, Barcelona. – Acción “33 saltos sobre papel”. Swallow Gallery, Barcelona. – Happening “San Pollo Millones de Millets”. “San Pollo 2010”. Barcelona. – Acción inaugural “Larga vida a la muerte a la serigrafía (versión pergeñar)”. Exposición “Edición limitada”, Impaktes visuales, arte gallery. Sabadell. – Acción participativa “El pozo del mundo”. Parque del centro. – Pregón Alternatilla 2010, encadenamiento de acciones. Rambla del Poblenou. – Talleres Abiertos del Poblenou: – “Dejad que el polvo venga a mí, …” Acción intermitente y discontinua en el taller (TOP’10) El Escocesa. “Larga vida a la muerte a la serigrafía (versión pergeñar) segunda parte”. Clausura exposición “Edición limitada”. La escocesa. – Acción “El creuador no oficial de semáforos en rojo”. Nave Estruch, Sabadell.

Wioityuwoityuo

“Live, unreleased, rarities, collaborations, unplugged, b-sides, remixes, singles, outtakes, extres, expanded, (bonus promo video track) and more from this seminal and much-loved band: wioityuwoityuo”. Projecte fictici, simulacre de banda, de grup de música, creada exprés d’una manera efímera, per a una presentació expositiva amb concert i performance cercant una vessant lúdica i la participació del públic. Que el públic es pugui implicar i afegir in situ a l’experiència sonora. La intenció és experimentar des de fora de la música. Buscar tot allò que representa aquest món: assaigs, imatge rock’n’roll, concert, accions dins d’un concert, etc. Es tracta de fer una posada en escena enfocat cap a la recreació del fet musical en clau ”grrrrandyeah” contradictòria, sorollisme Fuzz, volent jugar amb el simulacre de banda, i realitzar coses que faria qualsevol grup de música. Aquí tindrà molta importància l’actitud i el “no som músics”; i les jaquetes i les ulleres, però també afegint-hi element dispersos com relacionar la música i el dibuix. Serà un radicalisme de pa sucat amb oli. La part expositiva tindrà un parament d’objectes pensats per a la interacció. La banda té unmyspace.com/wioityuwoityuo: un espai gairebé col·lectiu.

Joan-Marc Batlle i Vives, Barcelona. 

Havent estudiat Belles Arts a la Universitat de Barcelona, i amb una vessant marcadament plàstica, actualment el meu marc referencial és l’art d’acció. En els darrers anys he realitzat diverses accions que entronquen amb aquest interès que ve de lluny. Relaciono l’art d’acció i la performance amb un art de protesta artística, que sovint l’enfoco cap al fet lúdic. M’agrada molt la performance low-fi, primitiva, sense sentit, abstracte. He desenvolupat la meva activitat en el marc del barri del Poblenou de Barcelona, relacionat amb el calendari festiu i popular, i amb el context artístic del barri, L’Escocesa, Can Felipa, i els tallers oberts. És a partir d’aquest context que sorgeix la meva obra performàtica.

Accions 2010 

– Taller de dibuix i acció (4 sessions), i presentació performàtica dins l’exposició “L’espai de l’intent”. Can Felipa. – Acció happening “I el piano acompanyarà la maraca, etc.” i exposició. Centre Moral i Cultural del Poblenou, Barcelona. – Acció“33 salts damunt paper”. Swallow Gallery, Barcelona. – Happening “Sant Pollastre Milions de Millets”. “Sant Pollastre 2010”. Barcelona. – Acció inaugural “Llarga vida a la mort a la serigrafia (versió engiponant)”. Exposició “Edició limitada”, Impaktes visuals, art gallery. Sabadell. – Acció participativa ”El pou del món”. Parc del centre. – Pregó Alternatilles 2010, encadenament d’accions. Rambla del Poblenou. – Tallers Oberts del Poblenou: -“Deixeu que la pols vingui a mi, …” Acció intermitent i discontínua al taller (TOP’10) L’Escocesa. “Llarga vida a la mort a la serigrafia (versió engiponant) segona part”. Cloenda exposició “Edició limitada”. L’escocesa. – Acció “El creuador no oficial de semàfors en vermell”. Nau Estruch, Sabadell.


COSAS QUE DECÍAMOS AYER de Neil LaButeCOSES QUE DÈIEM AVUI de Neil LaBute

COSES QUE DÈIEMPRECIO: 10€

Things we said today (Cosas que decíamos hoy) es el título de una canción de The Beatles que, con letra de McCartney, habla de la brevedad, de la pasión y lo hace con un punto de nostalgia. Este título evocador es el que se ha elegido para un espectáculo que convierte tres piezas inéditas del autor estadounidense Neil LaBute en una única obra. El proyecto nació gracias a la complicidad surgida entre éste y la actriz y traductora Cristina Genebat a raíz de su encuentro en los cursos de El Obrador de Verano de la Sala Beckett. Después de dirigir, con gran éxito, La forma de las cosas (otro texto de LaBute), Julio Manrique accede de nuevo al complejo universo del dramaturgo y muestra que bajo una corteza de ligereza, de banalidad, incluso, se abren grietas muy profundas. El apasionante mundo de la pareja en crisis se desguace con toda su crudeza y el tono de tragicomedia se lleva hasta las últimas consecuencias.

Neil LaBute (Detroit, 1961) es uno de los autores estadounidenses con mayor proyección en la escena europea. Sus inquietantes aproximaciones a las miserias humanas y la capacidad para crear situaciones que incuban la tragedia bajo una capa de extraña naturalidad le han supuesto el aplauso de crítica y público. Entre sus producciones escénicas cabe destacar Exceso (escenas de los últimos días), que estrenó en 1999 y también The Mercy Seat (2003), Fat Pig (2004), que en España tuvo una versión titulada Gorda. Curiosamente, la obra Exceso (escenas de los últimos días) también presenta tres historias independientes y complementarias, creadas a partir de narraciones míticas. LaBute es también internacionalmente conocido como director de cine. Su última producción es Death at the funeral (Un funeral de muerte), estrenada en 2010.

FICHA ARTÍSTICA

Autor: Neil LaBute

Traducción: Cristina Genebat

Dramaturgia y dirección: Julio Manrique

Intérpretes: Cristina Genebat, Mireia Aixalà, Xavier Ricart, Oriol Guinart, Norbert Martínez, Andrew Tarbet, Ernest Villegas / Ivan Benet


COSES QUE DÈIEMPREU: 10€

Things we said today (Coses que dèiem avui) és el títol d’una cançó de The Beatles que, amb lletra de McCartney, parla de la brevetat de la passió i ho fa amb un punt de nostàlgia. Aquest títol evocador és el que s’ha triat per a un espectacle que converteix tres peces inèdites de l’autor nord-americà Neil LaBute en una única obra. El projecte va néixer gràcies a la complicitat sorgida entre aquest i l’actriu i traductora Cristina Genebat arran de la seva trobada en els cursos de L’Obrador d’Estiu de la Sala Beckett. Després de dirigir, amb gran èxit, La forma de les coses (un altre text de LaBute), Julio Manrique accedeix de nou al complex univers del dramaturg i mostra que sota una escorça de lleugeresa, de banalitat, fins i tot, s’obren escletxes molt fondes. L’apassionant món de la parella en crisi es desballesta amb tota la seva cruesa i el to de tragicomèdia es duu fins a les últimes conseqüències.

Neil LaBute (Detroit, 1961) és un dels autors nord-americans amb més projecció a l’escena europea. Les seves inquietants aproximacions a les misèries humanes i la capacitat per crear situacions que coven la tragèdia sota una capa d’estranya naturalitat li han comportat l’aplaudiment de crítica i públic. Entre les seves produccions escèniques cal destacar Excés (escenes dels darrers dies), que va estrenar el 1999 i també The Mercy Seat (2003), Fat Pig (2004), que a Espanya va tenir una versió titulada Gorda. Curiosament, l’obra Excés (escenes dels darrers dies) també presenta tres històries independents i complementàries, creades a partir de narracions mítiques. LaBute és també internacionalment conegut com a director de cinema. La seva darrera producció és Death at the funeral (Un funeral de muerte), estrenada el 2010.

FITXA ARTÍSTICA 

Autor: Neil LaBute 

Traducció: Cristina Genebat 

Dramatúrgia i direcció: Julio Manrique 

Intèrprets: Cristina Genebat, Mireia Aixalà, Xavier Ricart, Oriol Guinart, Norbert Martínez, Andrew Tarbet, Ernest Villegas / Ivan Benet