MUT(IS) BàcumMUT(IS) Bàcum

MUT(IS)A Mut(is), una imponent estructura de ferro, articulada amb motors i mecanismes pneumàtics, s’erigeix en element escenogràfic dominant amb el qual una ballarina, un autòmat i un músic estableixen un “diàleg” a l’entorn del silenci. Perquè els de Bàcum volen transcendir la denominació d’espectacle de dansa per deixar-se contaminar (en el millor sentit de la paraula) pels recursos escenogràfics i multimèdia i així aconseguir un muntatge d’alt voltatge sensitiu. L’escenògraf Santi Cabús i la coreògrafa Irina Martínez s’han endinsat en la fusió entre tecnologia i sensibilitat, entre ferro i moviment, entre duresa i tendresa, per entrar en el vast imperi del silenci. Sota una aparença que pot semblar uniforme, asseguren els de la companyia, hi ha “molts tipus de silencis i moltes maneres de callar.
En Mut(is), una imponente estructura de hierro, articulada con motores y mecanismos neumáticos, se erige en elemento escenográfico dominante con el cual una bailarina, un autómata i un músico establecen un “diálogo”sobre el silencio. Porque los de Bàcum quieren trascender la denominación de espectáculo de danza para dejarse contaminar (en el mejor sentido de la palabra) por los recursos escenográficos y multimedia y así conseguir un montaje de alto voltaje sensitivo. El escenógrafo Santi Cabús y la coreógrafa Irina Martínez se han adentrado en la fusión entre tecnología y sensibilidad, entre hierro y movimiento, entre dureza y ternura, para entrar en el vasto imperio del silencio. Bajo una apariencia que puede parecer uniforme, aseguran los de la compañía, hay muchos tipos de silencios y muchas maneras de callarse.

FICHA ARTÍSTICA:

Autores: Irina Martínez i Joan Laporta

Asesor artístico: Toni Mira

Coreografia: Irina Martínez

Escenògrafo: Santi Cabús

Composición musical: Selva de Mar

Bailarines: Irina Martínez

Músicos: Pablo Wayne, Sasha Agranov

Producción: Bàcum /Arts Escèniques i Visuals

Colaboran: Teatre d’Esparreguera, La Factoria d’Arts de Banyotes

Cia. residente a el Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu

Aquí us deixem un video de l’espectacle: http://vimeo.com/45216888 MUT(IS)A Mut(is), una imponent estructura de ferro, articulada amb motors i mecanismes pneumàtics, s’erigeix en element escenogràfic dominant amb el qual una ballarina, un autòmat i un músic estableixen un “diàleg” a l’entorn del silenci. Perquè els de Bàcum volen transcendir la denominació d’espectacle de dansa per deixar-se contaminar (en el millor sentit de la paraula) pels recursos escenogràfics i multimèdia i així aconseguir un muntatge d’alt voltatge sensitiu. L’escenògraf Santi Cabús i la coreògrafa Irina Martínez s’han endinsat en la fusió entre tecnologia i sensibilitat, entre ferro i moviment, entre duresa i tendresa, per entrar en el vast imperi del silenci. Sota una aparença que pot semblar uniforme, asseguren els de la companyia, hi ha molts tipus de silencis i moltes maneres de callar.

FITXA ARTÍSTICA:

Autors: Irina Martínez i Joan Laporta

Assessor artístic: Toni Mira

Coreografia: Irina Martínez

Escenògraf: Santi Cabús

Composició musical: Selva de Mar

Ballarins: Irina Martínez

Músics: Pablo Wayne, Sasha Agranov

Producció: Bàcum /Arts Escèniques i Visuals

Col·laboren: Teatre d’Esparreguera, La Factoria d’Arts de Banyotes

Cia. resident a l’Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu 

PROPOSTES CONSCIENTSPROPOSTES CONSCIENTS

PROGRAMA PÚBLICO
04 de noviembre 2011
Exposición

Este viernes NauEstruch presenta, como aperitivo a su performance del sábado, una exposición documental en torno al proyecto Programa Público del colectivo Propuestas conscientes.

Propuestas conscientes es un colectivo de artistas y creadores escénicos que se reúnen en el verano 2009 para establecer una estructura que permita desarrollar empresas experimentales y de investigación teatral, de forma paralela y puntual (o no) al propio trabajo artístico individual . No se trata de una compañía estable ni de una productora convencional. La especificidad y la motivación de las propuestas conscientes es la búsqueda y la investigación teatrales (ya sea de forma práctica como teórica), y nacen con la intención de poder dar lugar a todo tipo de manifestaciones de base performativa sin excepción: teatro, performance , danza, conciertos, conferencias, seminarios, exposiciones, festivales, etc. Al inicio de propuestas conscientes el colectivo está formado por Oriol Nogues, Marc Navarro y Silvia Delagneau con la colaboración de Eudald Magri y Bárbara Rojo.

PROGRAMA PÚBLIC
4 novembre 2011
Exposició

Aquest divendres NauEstruch presenta, com a aperitiu a la seva performance de dissabte, una exposició documental a l’entorn del projecte Programa Públic del col.lectiu Propostes conscients.

Propostes conscients és un col·lectiu d’artistes i creadors escènics que es reuneixen l’estiu 2009 per establir una estructura que permeti desenvolupar empreses experimentals i de recerca teatral, de forma paral·lela i puntual (o no) al propi treball artístic individual. No es tracta d’una companyia estable ni d’una productora convencional. L’especificitat i la motivació de les propostes conscients és la recerca i la investigació teatrals (ja sigui de forma pràctica com teòrica), i neixen amb la intenció de poder donar lloc a tot tipus de manifestacions de base performativa sense excepció: teatre, performance, dansa, concerts, conferències, seminaris, exposicions, festivals, etc. A l’inici de propostes conscients el col·lectiu està format per Oriol Nogues, Marc Navarro i Silvia Delagneau amb la col·laboració d’Eudald Magri i Bàrbara Roig.


EL APRENDIZAJE de Roberto Romei i Juan Carlos LéridaEL APRENDIZAJE de Roberto Romei i Juan Carlos Lérida

EL APRENDIZAJERoberto Romei y Juan Carlos Lérida: dos artistas, dos técnicas, dos sensibilidades que, después de muchos años de contactos e intercambios, sienten el deseo y la exigencia de poner en común sus experiencias. La casualidad les sale al encuentro en forma de cuento del dramaturgo francés Jean-Luc Lagarce, que les habla des del fondo de la existencia, allí donde la vida y la muerte se tocan. Y es así como nace El aprendizaje, un espectáculo que descubre un punto de vista nuevo sobre la danza, el teatro, el flamenco, la expresividad del movimiento, la posibilidad de explicar una historia sin la literalidad de la palabra. Con Romei y Lérida, la soledad del hombre en la cama de un hospital que observa, se deja alimentar, mover, limpiar y que va recuperando, lentamente, el contacto con su cuerpo y con la vida se coloca en primer plano.

FICHA ARTÍSTICA:

Dirección: Roberto Romei

Coreografia: Juan Carlos Lérida

Interpretación: Juan Carlos Lérida

Música: Sila

Espacio y vestuario: Roger Orra

Producción: Montse Prat i Txell Felip (Eteri) i Danilo Pioli (Dancebox.es)

Con el soporte de: CoNCA, Consell Nacional de la cultura i de les arts de Catalunya, Mercat de les Flors (Barcelona), En Danza-espacio vivo (Sevilla).

Programa de residencias Endanza.espacio vivo en el caS

Cia resident a l’Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu.

www.juancarloslerida.com

PRECIO: 10€EL APRENDIZAJERoberto Romei i Juan Carlos Lérida: dos artistes, dues tècniques, dues sensibilitats que, després de molts anys de contactes i intercanvis, senten el desig i l’exigència de posar en comú les seves experiències. La casualitat els surt a l’encontre en forma de conte del dramaturg francès Jean-Luc Lagarce, que els parla des del fons de l’existència, allí on la vida i la mort es toquen. I és així com neix El aprendizaje, un espectacle que descobreix un punt de vista nou sobre la dansa, el teatre, el flamenc, l’expressivitat del moviment, la possibilitat d’explicar una història sense la literalitat de la paraula. Amb Romei i Lérida, la solitud de l’home en el llit d’un hospital que observa, es deixa alimentar, moure, netejar i que va recuperant, lentament, el contacte amb el seu cos i amb la vida es col·loca en primer pla.

FITXA ARTÍSTICA:

Direcció: Roberto Romei

Coreografia: Juan Carlos Lérida

Interpretació: Juan Carlos Lérida

Músic: Sila

Espai i vestuari: Roger Orra

Producció: Montse Prat i Txell Felip (Eteri) i Danilo Pioli (Dancebox.es)

Amb el suport de: CoNCA, Consell Nacional de la cultura i de les arts de Catalunya, Mercat de les Flors (Barcelona), En Danza-espacio vivo (Sevilla).

Programa de residencias Endanza.espacio vivo en el caS

Cia resident a l’Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu

www.juancarloslerida.com

PREU: 10€

ANIMA’S ANIMAL ART / ESTHER AUMATELL -Envasados al vacío-ANIMA’S ANIMAL ART / ESTHER AUMATELL -Envasats al buit-

Envasados al vacíoDespués de casi dos décadas de trabajo en el extranjero, la coreógrafo y bailarina Esther Aumell ha vuelto a la escena catalana lista para dejar la marca con imágenes donde conviven la poesía, sensualidad y energía. Ahora, bajo el paraguas de un nuevo nombre “Anima” -Animal arte- empresa celebra el undécimo aniversario presentando el undécimo espectáculo: Envasados en el vacío.

Envasados al vacío son dos duetos: Esther Aumatell y Riccardo Massari (ÂiQue feo el Orfeo!) y Esther Aumatell y Ernest Sarino (Animas Animal).

ÂiQue feo el Orfeo!

Los seres humanos han eliminado gradualmente las arquitecturas naturales: ERROR 406. Sus arquitecturas omnipresente transformadas, reales y ficticias, los van transformando inevitablemente. En un bosque plastificado y lunar encontramos, otra vez, un Orfeo y una Eurídice supervivientes inexplicablemente de una catástrofe atómica. Nuestros héroes serán capaces de buscar la belleza en un mundo caduco y petrolífero, pero se perderán, como su mito dicta, para la eternidad.

¿Tenemos que ser mutantes para sobrevivir? ¿La semilla de la vida futura será metálica?

Concepto y guión: Esther Aumatell Ester y Riccardo Massari Spiritini Dirección escénica / interpretación / vestuario: Esther Aumatell Ester
Música original / interpretación: Riccardo Massari Spiritini
Escenografía: Ernest Sarino Mandap
Il·luminació: Llorenç Parra

Ánimas Animal

Entre fusión y separación, somnolencia y agitación, belleza y horror, pesadez y ligereza. Un cuerpo que juega con transparencia y opacidad, la aparición y desaparición, lo visible y lo invisible, el material y lo inmaterial.
El deseo de captar eso imperceptible que nos llevó a trabajar con un material transparente como el plástico, como parte de la escenografía y el vestuario. Paradójicamente, este elemento con deslizamiento, suspendido de fluidos industriales, aspecto flexible y translúcido se convirtió en una segunda piel.

Descomponer con un microscopio la naturaleza humana, la experimentación del hombre por el hombre le lleva a indagar acerca de lo desconocido. Embarazo, el nacimiento, el despliegue de la energía vital, pasando por los tubos y puede ir al laboratorio de clonación y tortura. De los líquidos a los sólidos, de lo femenino a lo masculino a l’androgin, cada descubrimiento esconde un nuevo misterio y plantea nuevos interrogantes.

A mi madre LUCIA y a todas las mamás del mundo…

Coreografía / dirección / vestuario: Esther Aumatell Ester
Intérpretes: Esther Aumatell Ester y Ernest Sarino Mandap
Diseño de sonido / escenografía: Ernest Sarino Mandap
Iluminación: Llorernç Parra

PRECIO: 10€

Cia. residente en l’Estruch, fàbrica de creació de les arts en viu i guanyadora del V Certamen Coreogràfic de SabadellEnvasados al vacíoDesprés de gairebé dues dècades treballant a l’estranger, la coreogràfa i ballarina olotina Esther Aumatell ha retornat a l’escena catalana disposada a deixar empremta amb una imatgeria on conviuen la poesia, la sensualitat i l’energia. Ara, sota el paraigua d’un nom nou “Anima” Animal Art-, la companyia que capiteneja celebra l’onzè aniversari persentant l’onzè espectacle: Envasats al buit.

Envasats al buit són dos duets: Esther Aumatell i Riccardo Massari ( ÂiQue feo el Orfeo!) i Esther Aumatell i Ernest Sarino (Animas Animal).

ÂiQue feo el Orfeo!

Els humans han eliminat progressivament les arquitectures naturals: ERROR 406. Les seves incontrolables arquitectures omnipresents, reals i fictícies, els van transformar invevitablement. En un bosc plastificat i lunar trobem, un altre cop, un Orfeu i una Eurídice inexplicablement sobreviscuts a una catàstrofe atòmica. La paradoxa de l’artifici natural ens parla amb veus d’òliba de corb dissecats. Els nostres herois seran capaços de buscar bellesa en un món caduc i petrolífer, però es perdran, com el seru mite dicta, per l’eternitat.

Tenim que ser mutants per sobreviure? La llavor de la vida futura serà metàl·lica?

Concepte i guió: Esther Aumatell Ester i Riccardo Massari Spiritini
Direcció escènica / interpretació / vesturari: Esther Aumatell Ester
Música original / interpretació: Riccardo Massari Spiritini
Escenografia: Ernest Sarino Mandap
Il·luminació: Llorernç Parra

Animas Animal

Entre fusió i separació, somnolència i agitació, bellesa i lletjor, lleugeresa i pesantor.
Un cos a cos que juga amb la transparència i l’opacitat, l’aparició i la desaparició, el visible i l’invisible, el material i l’immaterial. El desig de captar allò imperceptible ens va portar a treballar amb un material transparent com és el plàstic en l’escenografia i en part del vestuari. Paradoxalment, aquest element industrial suspès amb el seu aspecte lliscant, fluid, flexible i translúcid es va convertir en una segona pell.

Descomponent amb un microscopi la naturalesa humana, l’experimentació de l’home per l’home el porta a indagar sobre el desconegut. De la gestació, al naixement, al desplegament de l’energia vital, passant pels tubs de laboratori, podent anar fins al clonatge i la tortura. Dels líquids als sòlids, del masculí al femení a l’androgin, cada descoberta amaga un nou misteri i planteja nous interrogants.

A la meva mare LUCIA i a totes les mares del món…

Coreografia / direcció / vestuari: Esther Aumatell Ester
Intèrperts: Esther Aumatell Ester i Ernest Sarino Mandap
Disseny de so / escenografia: Ernest Sarino Mandap
Il·luminació: Llorernç Parra

PREU: 10€

Cia. resident a l’Estruch, fàbrica de creació de les arts en viu i guanyadora del V Certamen Coreogràfic de Sabadell

THE KROSTINGSTHE KROSTINGS

the krostingsPROGRAMACIÓN ESTRUCHBAR

El Krostings es tan inefable azul turquesa para describir cómo un hombre ciego de nacimiento, pelar patatas con los pies o transcribir la divina comedia en código MORSE y coordinar, en base a esto, una coreografía de tambores que haga volverse locos a los líderes mundiales.

El Krostings es un OVNI. Representa un modus vivendi universal que tiene que ver con el amor, la risa y el baile frenético de la vida. Es un belén viviente y una versión corregida y aumentada de la Santísima Trinidad.

El Krostings es un estado alterado de conciencia, un depresivo natural y un espectáculo inconsciente colectivo consciente. Es también un manual de formas de supervivencia, etc., y la palabra “etc.” significa multiversalidad.

http://www.thekrostings.blogpot.comthe krostingsPROGRAMACIÓ ESTRUCHBAR

The Krostings és tan inefable com descriure el color blau turquesa a un cec de naixement, pelar patates amb els peus o transcriure la Divina Comedia en codi MORSE i coordinar, en base a tot això, una coreografia de tambors que faci tornar bojos els líders mundials.

The Krostings és un OVNI. Representa un modus vivendi que té a veure amb l’amor universal, la rialla altisonant i el ball frenètic de la vida. És un pessebre vivent i una versió corregida i augmentada de la Santíssima Trinitat.

The Krostings és un estat alterat de la conciència, un antidepressiu natural i un espectacle de l’inconscient col·lectiu fet conscient. També és un manual de supervivencia de la ment, etcètera, i la paraula “etcètera” vol dir multiversalitat.

http://www.thekrostings.blogspot.com

ANNA MORENOANNA MORENO

ANNA MORENO

Introducción biográfica

Nací en Barcelona, ​​donde también trabajo y donde he hecho mis estudios: Licenciada en Bellas Artes y MA en Producciones Artísticas e Investigación.

Actualmente soy artista residente en Atelierhaus Salzamt (Linz, Austria). Recientemente he sido seleccionada como artista residente en Seoul Art Space Geumcheon (Corea) para el 2012, y he participado en The stateless Pavilion, una residencia internacional de artistas durante la 54 ª Bienal de Venecia (Italia). También he hecho residencias en NauEstruch (Sabadell), a Cittadellarte – Fondazione Pistoletto (Biella, Italia) con una beca de Hangar, ya la Fabra Coats (Barcelona). Mi trabajo a menudo consiste en piezas no objetuales como conferencias: Sobre la Incomodidad, en CaixaForum de Barcelona en diciembre de 2010, o más recientemente The Art of Money Getting el Teatro de la Estruch (Sabadell), así como performances, intervenciones y vídeos.

Statement

Los proyectos que estoy haciendo actualmente parten de un anterior interés para la participación en contextos artísticos y por el concepto de público, aunque por ahora este interés entra de una manera más tangencial para dar cabida a otros significados. Menudo desde la institución se ha utilizado la participación como un valor positivo a posteriori, es decir, como una argumentación para justificar gasto público en arte. Cuando todo el mundo participa, o es susceptible de hacerlo, se niega la posibilidad de una lectura crítica. A un nivel más general, toda la sociedad es con más frecuencia que nunca invitada a participar. El margen de debate o de distancia crítica sobre aquello en lo que está participando muchas veces queda sotaposat a una superficial y excesiva valoración de la participación en sí misma. Es una ilusión de libertad democrática. En lo que respecta al arte, esto reduce la apreciación de la obra a un proceso subjetivo.

Sin dejar de lado el contexto y el tipo de audiencia dónde y para quién se produce una pieza, mi rechazo directo a una participación positiva toma forma a través de actitudes como el conflicto o la incomodidad. Haciendo hincapié en la acción catalizadora de una obra hacia una audiencia determinada y no sobre las implicaciones antropológicas o sociológicas de la misma, propongo el papel del público como agente mutante de la obra misma. Esta mutación ocurre en forma de una invitación no formalizada. Me interesa que la participación sea involuntaria. Y creo en el conflicto, en el sentido más amplio del término, como poder catalizador. Ante la incomodidad, la relación entre la pieza y su receptor es más genuina y no depende de una reacción o participación positivas.

Proyecto

The Barnum Effect (serie, en proceso) Iniciado a Cittadellarte-Fondazione Pistoletto con el apoyo de Hangar.

P.T. Barnum fue un hombre de negocios norteamericano considerado el primer millonario del “show business”. Escribió varios libros, entre los que The Art of Money-Getting (1880), donde revela 20 trucos o reglas de oro para hacer dinero.

Los trucos de Barnum, cuando se aplican en un contexto artístico, toman un significado completamente diferente pero coherente, un efecto que se vuelve incluso más grande cuando aquellos que leen las frases son los artistas mismos.

El Efecto Barnum es un fenómeno sociológico que observa cómo los individuos apreciarán como fidedignas aquellas descripciones de su personalidad que, supuestamente, han sido construidas especialmente para ellos, pero que en realidad son tan ambiguas y generales que se podrían aplicar a un rango muy amplio de personas.

El traslado de las frases de Barnum de un contexto económico a un contexto artístico, hace que sus receptores a menudo interpreten como personales tales interpelaciones. Esto crea una incomodidad que no se acaba de concretar, dada la ambigüedad del discurso de Barnum.

Es siempre incómodo relacionar de esta manera arte y economía, ya que en este caso los individuos actúan, como diría Louis Althusser, como víctimas de una interpelación ideológica.

Con el apoyo de:

Cittadellarte – Fondazione Pistoletto
Hangar
Atelierhaus Salzamt

ANNA MORENO

Introducció biogràfica

Vaig néixer a Barcelona, on també treballo i on he fet els meus estudis: Llicenciada en Belles Arts i MA en Produccions Artístiques i Recerca.

Actualment sóc artista resident a Atelierhaus Salzamt (Linz, Àustria). Recentment he estat seleccionada com a artista resident a Seoul Art Space Geumcheon (Corea) per al 2012, i he participat a The Stateless Pavilion, una residència internacional d’artistes durant la 54a Biennal de Venècia (Itàlia). També he fet residències a NauEstruch (Sabadell), a Cittadellarte – Fondazione Pistoletto (Biella, Itàlia) amb una beca d’Hangar, i a la Fabra Coats (Barcelona).El meu treball sovint consisteix en peces no-objectuals com ara conferències: Sobre la Incomoditat, al Caixafòrum de Barcelona el desembre de 2010, o més recentment The Art of Money Getting al Teatre de l’Estruch (Sabadell), així com performances, intervencions i vídeos.

Statement

Els projectes que estic fent actualment parteixen d’un anterior interès per a la participació en contextos artístics i pel concepte de públic, encara que ara per ara aquest interès entra d’una manera més tangencial per donar cabuda a d’altres significats. Sovint des de la institució s’ha utilitzat la participació com un valor positiu a posteriori, és a dir, com una argumentació per a justificar despesa pública en art. Quan tothom participa, o és susceptible de fer-ho, es nega la possibilitat d’una lectura crítica. A un nivell més general, tota la societat és amb més freqüència que mai convidada a participar. El marge de debat o de distància crítica sobre allò en el que s’està participant moltes vegades queda sotaposat a una superficial i excessiva valoració de la participació en sí mateixa. És una il·lusió de llibertat democràtica. Pel que fa a l’art, això redueix l’apreciació de l’obra a un procés subjectiu.

Sense deixar de banda el context i el tipus d’audiència on i per a qui es produeix una peça, el meu rebuig directe a una participació positiva pren forma a través d’actituds com el conflicte o la incomoditat. Posant l’accent en l’acció catalitzadora d’una obra envers una audiència determinada i no sobre les implicacions antropològiques o sociològiques d’aquesta, proposo el paper del públic com a agent mutant de l’obra mateixa. Aquesta mutació s’esdevé en forma d’una invitació no formalitzada. M’interessa que la participació esdevingui involuntària. I crec en el conflicte, en el sentit més ampli del terme, com a poder catalitzador. Davant la incomoditat, la relació entre la peça i el seu receptor és més genuïna i no depèn d’una reacció o participació positives.

Projecte

The Barnum Effect (sèrie, en procés) Iniciat a Cittadellarte-Fondazione Pistoletto amb el suport d’Hangar.

P.T. Barnum va ser un home de negocis nord americà considerat el primer milionari del “show business”. Va escriure diversos llibres, entre els quals The Art of Money-Getting (1880), on revela 20 trucs o regles d’or per a fer diners.

Els trucs de Barnum, quan s’apliquen en un context artístic, prenen un significat completament diferent però coherent, un efecte que es torna fins i tot més gran quan aquells que llegeixen les frases són els artistes mateixos.

L’Efecte Barnum és un fenòmen sociològic que observa com els individus apreciaran com a fidedignes aquelles descripcions de la seva personalitat que, suposadament, han estat construïdes especialment per ells, però que en realitat són tan ambigües i generals que es podrien aplicar a un rang molt ampli de persones.

El traslladar les frases de Barnum d’un context econòmic a un context artístic, fa que els seus receptors sovint interpretin com a personals aquestes interpel·lacions. Això crea una incomoditat que no s’acaba de concretar, donada l’ambigüitat del discurs de Barnum.

És sempre incòmode relacionar d’aquesta manera art i economia, ja que en aquest cas els individus actuen, com diria Louis Althusser, com a víctimes d’una interpel·lació ideològica.

Amb el suport de:

Cittadellarte – Fondazione Pistoletto
Hangar
Atelierhaus Salzamt

 

ANNA MORENOANNA MORENO

ANNA MORENO

Introducción biográfica

Nací en Barcelona, ​​donde también trabajo y donde he hecho mis estudios: Licenciada en Bellas Artes y MA en Producciones Artísticas e Investigación.

Actualmente soy artista residente en Atelierhaus Salzamt (Linz, Austria). Recientemente he sido seleccionada como artista residente en Seoul Art Space Geumcheon (Corea) para el 2012, y he participado en The stateless Pavilion, una residencia internacional de artistas durante la 54 ª Bienal de Venecia (Italia). También he hecho residencias en NauEstruch (Sabadell), a Cittadellarte – Fondazione Pistoletto (Biella, Italia) con una beca de Hangar, ya la Fabra Coats (Barcelona). Mi trabajo a menudo consiste en piezas no objetuales como conferencias: Sobre la Incomodidad, en CaixaForum de Barcelona en diciembre de 2010, o más recientemente The Art of Money Getting el Teatro de la Estruch (Sabadell), así como performances, intervenciones y vídeos.

Statement

Los proyectos que estoy haciendo actualmente parten de un anterior interés para la participación en contextos artísticos y por el concepto de público, aunque por ahora este interés entra de una manera más tangencial para dar cabida a otros significados. Menudo desde la institución se ha utilizado la participación como un valor positivo a posteriori, es decir, como una argumentación para justificar gasto público en arte. Cuando todo el mundo participa, o es susceptible de hacerlo, se niega la posibilidad de una lectura crítica. A un nivel más general, toda la sociedad es con más frecuencia que nunca invitada a participar. El margen de debate o de distancia crítica sobre aquello en lo que está participando muchas veces queda sotaposat a una superficial y excesiva valoración de la participación en sí misma. Es una ilusión de libertad democrática. En lo que respecta al arte, esto reduce la apreciación de la obra a un proceso subjetivo.

Sin dejar de lado el contexto y el tipo de audiencia dónde y para quién se produce una pieza, mi rechazo directo a una participación positiva toma forma a través de actitudes como el conflicto o la incomodidad. Haciendo hincapié en la acción catalizadora de una obra hacia una audiencia determinada y no sobre las implicaciones antropológicas o sociológicas de la misma, propongo el papel del público como agente mutante de la obra misma. Esta mutación ocurre en forma de una invitación no formalizada. Me interesa que la participación sea involuntaria. Y creo en el conflicto, en el sentido más amplio del término, como poder catalizador. Ante la incomodidad, la relación entre la pieza y su receptor es más genuina y no depende de una reacción o participación positivas.

Proyecto

The Barnum Effect (serie, en proceso) Iniciado a Cittadellarte-Fondazione Pistoletto con el apoyo de Hangar.

P.T. Barnum fue un hombre de negocios norteamericano considerado el primer millonario del “show business”. Escribió varios libros, entre los que The Art of Money-Getting (1880), donde revela 20 trucos o reglas de oro para hacer dinero.

Los trucos de Barnum, cuando se aplican en un contexto artístico, toman un significado completamente diferente pero coherente, un efecto que se vuelve incluso más grande cuando aquellos que leen las frases son los artistas mismos.

El Efecto Barnum es un fenómeno sociológico que observa cómo los individuos apreciarán como fidedignas aquellas descripciones de su personalidad que, supuestamente, han sido construidas especialmente para ellos, pero que en realidad son tan ambiguas y generales que se podrían aplicar a un rango muy amplio de personas.

El traslado de las frases de Barnum de un contexto económico a un contexto artístico, hace que sus receptores a menudo interpreten como personales tales interpelaciones. Esto crea una incomodidad que no se acaba de concretar, dada la ambigüedad del discurso de Barnum.

Es siempre incómodo relacionar de esta manera arte y economía, ya que en este caso los individuos actúan, como diría Louis Althusser, como víctimas de una interpelación ideológica.

Con el apoyo de:

Cittadellarte – Fondazione Pistoletto
Hangar
Atelierhaus Salzamt

ANNA MORENO

Introducció biogràfica

Vaig néixer a Barcelona, on també treballo i on he fet els meus estudis: Llicenciada en Belles Arts i MA en Produccions Artístiques i Recerca.

Actualment sóc artista resident a Atelierhaus Salzamt (Linz, Àustria). Recentment he estat seleccionada com a artista resident a Seoul Art Space Geumcheon (Corea) per al 2012, i he participat a The Stateless Pavilion, una residència internacional d’artistes durant la 54a Biennal de Venècia (Itàlia). També he fet residències a NauEstruch (Sabadell), a Cittadellarte – Fondazione Pistoletto (Biella, Itàlia) amb una beca d’Hangar, i a la Fabra Coats (Barcelona).El meu treball sovint consisteix en peces no-objectuals com ara conferències: Sobre la Incomoditat, al Caixafòrum de Barcelona el desembre de 2010, o més recentment The Art of Money Getting al Teatre de l’Estruch (Sabadell), així com performances, intervencions i vídeos.

Statement

Els projectes que estic fent actualment parteixen d’un anterior interès per a la participació en contextos artístics i pel concepte de públic, encara que ara per ara aquest interès entra d’una manera més tangencial per donar cabuda a d’altres significats. Sovint des de la institució s’ha utilitzat la participació com un valor positiu a posteriori, és a dir, com una argumentació per a justificar despesa pública en art. Quan tothom participa, o és susceptible de fer-ho, es nega la possibilitat d’una lectura crítica. A un nivell més general, tota la societat és amb més freqüència que mai convidada a participar. El marge de debat o de distància crítica sobre allò en el que s’està participant moltes vegades queda sotaposat a una superficial i excessiva valoració de la participació en sí mateixa. És una il·lusió de llibertat democràtica. Pel que fa a l’art, això redueix l’apreciació de l’obra a un procés subjectiu.

Sense deixar de banda el context i el tipus d’audiència on i per a qui es produeix una peça, el meu rebuig directe a una participació positiva pren forma a través d’actituds com el conflicte o la incomoditat. Posant l’accent en l’acció catalitzadora d’una obra envers una audiència determinada i no sobre les implicacions antropològiques o sociològiques d’aquesta, proposo el paper del públic com a agent mutant de l’obra mateixa. Aquesta mutació s’esdevé en forma d’una invitació no formalitzada. M’interessa que la participació esdevingui involuntària. I crec en el conflicte, en el sentit més ampli del terme, com a poder catalitzador. Davant la incomoditat, la relació entre la peça i el seu receptor és més genuïna i no depèn d’una reacció o participació positives.

Projecte

The Barnum Effect (sèrie, en procés) Iniciat a Cittadellarte-Fondazione Pistoletto amb el suport d’Hangar.

P.T. Barnum va ser un home de negocis nord americà considerat el primer milionari del “show business”. Va escriure diversos llibres, entre els quals The Art of Money-Getting (1880), on revela 20 trucs o regles d’or per a fer diners.

Els trucs de Barnum, quan s’apliquen en un context artístic, prenen un significat completament diferent però coherent, un efecte que es torna fins i tot més gran quan aquells que llegeixen les frases són els artistes mateixos.

L’Efecte Barnum és un fenòmen sociològic que observa com els individus apreciaran com a fidedignes aquelles descripcions de la seva personalitat que, suposadament, han estat construïdes especialment per ells, però que en realitat són tan ambigües i generals que es podrien aplicar a un rang molt ampli de persones.

El traslladar les frases de Barnum d’un context econòmic a un context artístic, fa que els seus receptors sovint interpretin com a personals aquestes interpel·lacions. Això crea una incomoditat que no s’acaba de concretar, donada l’ambigüitat del discurs de Barnum.

És sempre incòmode relacionar d’aquesta manera art i economia, ja que en aquest cas els individus actuen, com diria Louis Althusser, com a víctimes d’una interpel·lació ideològica.

Amb el suport de:

Cittadellarte – Fondazione Pistoletto
Hangar
Atelierhaus Salzamt

LETS PLAY? Vuelve a nacer sin manual de instrucciones Thaïs BotinasLETS PLAY? Torna a neixer sense manual d’instruccions Thaïs Botinas

LETS PLAY?En la creación de Lets play? encontramos la poética de la prodigiosa compañía Teatro de los Sentidos. y es que su creadora, Thaïs Botinas, y su colaboradora, Marga Socias, han estado vinculadas a lo largo de su carrera. Ahora, presentan un juego divertido sobre los límites del comportamiento y han creado una instalación interactiva muy especial: cada persona (que no espectador) pasa (una per una) por un recorrido establecido que dura veinte minutos y vive su momento de protagonismo y reflexión.
¿Nacemos libres y nos vamos domesticando? Para respuestas, imprescindible entrar en la instalación.

Bienvenido a Lets play? imagina que acabas de nacer. Llegas a un nuevo espacio. Todavía no conoces los códigos. No hay manual de instrucciones. Solamente tu puedes descubrirlo. Escoge tu puerta.

IMPORTANTE: RECORRIDOS EN GRUPOS REDUCIDOS CADA 30 MINUTOS:

Sábado 15 de octubre, a las 20h, 20:30h, 21h, 21:30h, 22h i 22:30h.

Domingo 16 de octubre, a las 19h, 19:30h, 20h, 20:30h, 21h i 21:30h.

(Plazas limitadas: reserva tu entrada gratuita enviando un email a info@letsplayletsplay.com o llamando al 651 691 257)

Espectáculo recomendado a partir de 13 años y a personas con movilidad.

FICHA ARTÍSTICA:

Creadora y directora: Thaïs Botinas
Colaboración en la creación: Marga Socias
Director técnico: Gabriel Hernández
Música y sonido: Julià Carboneras
Olores: Nelson Jara
Escultura: Manolo Sierra
Intérpretes: Marga Socias, Júlia Falgàs, Sandro Bedini, Thaïs Botinas, Ariadna Rodríguez.
Producción y comunicación: Dominique Bernat de Naever

www.letsplayletsplay.com

Agradecimientos: Planeta 15, Teatro de los Sentidos, Esther Álvarez, Família Botinas, La Perla, Elisenda Santamaría, Cooperativa Agrícola Empordà Sant Pere Pescador, Família Falgàs Bagué, Servei Català d’ambulàncies, Alia, Anne de Naeyer, Roger Bernat, Vanessa Llinares, Jordana San juan, Tess Oriol, Nico Sierra.

Lets Play? es una producción de Qualia (Associación Cultural) con el soporte del CONCA (Concell Nacional de la Cultura i les Arts -Generalitat de Catalunya) i Cia residente a l’Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu.LETS PLAY?En la creació de Lets play? hi ressona la poètica de la prestigiosa companyia Teatro de los Sentidos. I és que la seva creadora, Thaïs Botinas, i la seva col·laboradora, Marga Socias, hi han estat vinculades al llarg de la seva carrera. Ara, presenten un joc divertit sobre els límits del comportament i han creat una instal·lació interactiva molt especial: cada persona (que no espectador) passa (una per una) per un recorregut establert que dura uns vint minuts i viu el seu moment de protagonisme i reflexió. Naixem lliures i ens anem domesticant? Per què de grans la majoria no fem el que volem realment? Per a respostes, imprescindible entrar a la instal·lació.

Benvingut a Lets play? Imagina que acabes de néixer. Arribes a un nou espai. Encara no en coneixes els codis. No hi ha manual d’instruccions. Només tu pots descobrir-lo. Escull la teva porta.

IMPORTANT: RECORREGUTS EN GRUPS REDUÏTS CADA 30 MINUTS:

Dissabte 15 d’octubre, a les 20h, 20:30h, 21h, 21:30, 22h i 22:30h

Diumenge 16 d’octubre, a les 19h, 19:30h, 20h, 20:30h, 21h i 21:30h

(Places limitades: reserva la teva entrada gratuïta enviant un email a info@letsplayletsplay.com o trucant al 651 691 257)

Espectacle recomanat a partir de 13 anys i a persones amb mobilitat.

FITXA ARTÍSTICA:

Creadora i directora: Thaïs Botinas
Col·laboració en la creació: Marga Socias
Director tècnic: Gabriel Hernández
Música i so: Julià Carboneras
Olors: Nelson Jara
Escultura: Manolo Sierra
Intèrprets: Marga Socias, Júlia Falgàs, Sandro Bedini, Thaïs Botinas, Ariadna Rodríguez.
Producció i comunicació: Dominique Bernat de Naeyer

www.letsplayletsplay.com

Agraïments: Planeta 15, Teatro de los Sentidos, Esther Álvarez, Família Botinas, La Perla, Elisenda Santamaría, Cooperativa Agrícola Empordà Sant Pere Pescador, Família Falgàs Bagué, Servei Català d’ambulàncies, Alia, Anne de Naeyer, Roger Bernat, Vanessa Llinares, Jordana San juan, Tess Oriol, Nico Sierra.

Lets Play? és una producció de Qualia (Associació Cultural) amb el suport del CONCA(Consell Nacional de la Cultura i les Arts – Generalitat de Catalunya) i Cia resident a l’Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu.

MEMO AGRUPACIÓN SR. SERRANOMEMO AGRUPACIÓ SR. SERRANO

MEMOTres performers, diez magnetófonos, un vídeo VHS, una sandwichera eléctrica y decenas de globos hinchables. Es el reparto imposible para Memo, un espectáculo de la Agrupación Señor Serrano que explora los mecanismos de construcción de la memoria a través de una puesta en escena que une la danza con la creación sonora y la proyección de imágenes en directo. Comprometida con la innovación, la compañía barcelonesa apuesta por mezclar lenguajes y disciplinas y escribe una partitura de movimiento y acción que los tres bailarines-performers ejecutan inmersos en una selva multimedia. Un juego de seducción visual que, en Memo, sirve para analizar cómo guardamos los recuerdos en la memoria. Podría parecer que un recuerdo es fijo e inmutable, pero acaba contaminado por experiencias similares, nuevas vivencias y por la acción erosiva del tiempo.

FITCHA ARTÍSTCA:

Dirección: Àlex Serrano
Dramatúrgia: Pau Palacios i Àlex Serrano
Performers i colaboradores en la creación: Diego Anido, Susana Gómez, Claudia SolWat
Aplicación interactiva de vídeo: Martí Sánchez Fibla
Coreografia: Claudia SolWat
Espacio sonoro i música: Sebastián García Ferro
Disseño de la iluminación y vestuario: Isabel Franco
Ajudante de dirección – producción: Barbara Bloin, Pablo Rosal
Creación de vídeos: Josep Maria Marimon
Assessor del projecto: Víctor Molina

És una producción de Agrupación Señor Serrano i Centre d’Arts Escèniques de Terrassa (CAET) festival TNT. Con el soporte del CoNCA (Consell Nacional de la Cultura i les Arts – Generalitat de Catalunya), Centro Nacional de Arte Reina Sofía (Projecte dins del cicle Danza y Tecnología).

http://www.srserrano.com/prj/memo.htm

Cia residente a l’Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu.

PRECIO: 10€

Tráiler en YoutubeMEMODansa, creació sonora i projecció d’imatges en directe es fonen a Memo, un muntatge sobre els mecanismes de construcció de la memòria. La companyia barcelonina Agrupación Señor Serrano continua apostant per la innovació i la barreja de llenguatges.

Tres performers, deu magnetòfons, un vídeo VHS, una sandvitxera elèctrica i desenes de globus inflables. És el repartiment impossible per a Memo, un espectacle de l’Agrupación Señor Serrano que explora els mecanismes de construcció de la memòria a través d’una posada en escena que fon la dansa amb la creació sonora i la projecció d’imatges en directe. Compromesa amb la innovació, la companyia barcelonina aposta per barrejar llenguatges i disciplines i escriu una partitura de moviment i acció que els tres ballarins-performers executen immersos en una selva multimèdia. Tot un joc de seducció visual que, a Memo, serveix per analitzar com guardem els records en la memòria. Podria semblar que un record és fix i immutable, però acaba contaminat per experiències similars, noves vivències i per l’acció erosiva del temps.

FITXA ARTÍSTICA:

Direcció: Àlex Serrano
Dramatúrgia: Pau Palacios i Àlex Serrano
Performers i col·laboradors en la creació: Diego Anido, Susana Gómez, Claudia SolWat
Aplicació interactiva de vídeo: Martí Sánchez Fibla
Coreografia: Claudia SolWat
Espai sonor i música: Sebastián García Ferro
Disseny d’luminació i vestuari: Isabel Franco
Ajudant de direcció – producció: Barbara Bloin, Pablo Rosal
Creació de vídeos: Josep Maria Marimon
Assessor del projecte: Víctor Molina

És una producció d’Agrupación Señor Serrano i Centre d’Arts Escèniques de Terrassa (CAET) festival TNT. Amb el suport del CoNCA (Consell Nacional de la Cultura i les Arts – Generalitat de Catalunya), Centro Nacional de Arte Reina Sofía (Projecte dins del cicle Danza y Tecnología).

http://www.srserrano.com/prj/memo.htm

Cia resident a l’Estruch, Fàbrica de creació de les arts en viu.

PREU: 10€

Tràiler a Youtube

ALEX MARTOSALEX MARTOS

alex martosESTRUCHBAR

22:00h
Entrada libre

Concierto acústico de presentación del primer CD del saxofonista de Sabadell Alex Martos. En formación de dueto y acompañado por el pianista Jonathan Hurtado, el repertorio consistirá en temas originales del propio saxofonista y arrendamientos de algunos estandards de de jazz.alex martosESTRUCHBAR
22:00h
Entrada lliure

Concert acústic de presentació del primer CD del saxafonista de Sabadell Alex Martos. En formació de duet i acompanyat pel pianista Jonathan Hurtado, el repertori consistirà en temes originals del propi saxofonista i arranjaments d’alguns standards de jazz.