LES SALONNIÈRESLES SALONNIÈRES

TERAPIA PREVENTIVA POR LA HISTERIA

INTRODUCCIÓN BIOGRÁFICA TRABAJO ARTÍSTICO GENERAL

Las Salonnières somos un colectivo artístico formado por Laura Cardona, Ester g. Mecías, Celia Prats, Meritxell Romanos y Marta Xibillé, profesionales del arte, la cultura y la educación.

Desde 2006, desarrollamos proyectos interdisciplinares dentro del ámbito artístico y educativo para promover experiencias compartidas de investigación, creación, debate y experimentación. A menudo, nuestros proyectos son en colaboración con profesionales de otros campos como la arquitectura, el teatro, la estética o la moda.

Nos interesa comprender, repensar y crear nuevos vínculos entre nuestra vida cotidiana y la construcción de identidades, personales y de grupo, para crear narrativas subversivas a las dominantes en nuestra sociedad. Más concretamente, abordamos cuestiones relacionadas con los modelos de “feminidad y masculinidad” y las fronteras que limitan “lo público y lo privado”.

Nos enmarcamos dentro de la práctica de la performance en la que incorporamos la interacción con el público y el entorno inmediato para tergiversar los roles y comportamientos establecidos de cada grupo y contexto. Entendemos la performance como práctica que nos permite investigar sobre nuevas formas de intercambio y de producción de conocimiento.

Las Salonnières estamos convencidas de que potenciando las posibilidades transformadoras del arte se generan nuevas perspectivas en el arte contemporáneo y se facilita un constante replanteamiento de nuestra mirada hacia el entorno.

Recientemente, hemos desarrollado proyectos educativos como “Lab Id IN” (Barcelona), “Factoría Piedrabuenarte” (Buenos Aires) o “Zona Intrusa 4” (Mataró). Al mismo tiempo, hemos realizado performances que se centran en la construcción de identidades como “Beardwomen” y “Dinner Party” (Berlin), “UrbanBody” (Munich) o “The Hairdresser Salon” (Barcelona).

PERFORMANCE PARA NAUESTRUCH

Por NauEstruch presentamos “Terapia preventiva para la histeria”, una propuesta que se enmarca dentro de nuestra investigación sobre la construcción de la geneología femenina. Si en el siglo XIX muchas mujeres fueron instrumentalizadas y objeto de estudio para el desarrollo y progreso del psicoanálisis, ahora, en pleno siglo XXI, aquellas posiciones estrambóticas de los cuerpos y mentes de las musas médicas convierten performance para Las Salonnières.

La iconografía fotográfica de la Salpêtrière muestra los dibujos de estos movimientos singulares y surrealistas que construyen una narrativa teatralizada del cuerpo de la mujer. Imágenes de espasmos abusruds, catalípsis rígidas o momentos de éxtasis mudos se convierten en performances que forman parte de la construcción de nuestra identidad femenina.

LES SALONNIÈRES

TERAPIA PREVENTIVA PER LA HISTÈRIA

INTRODUCCIÓ BIOGRAFICA TREBALL ARTÍSTIC GENERAL

Les Salonnières som un col·lectiu artístic format per Laura Cardona, Ester g. Mecías, Cèlia Prats, Meritxell Romanos i Marta Xibillé, professionals de l’art, la cultura i l’educació.

Des de 2006, desenvolupem projectes interdisciplinars dins de l’àmbit artístic i educatiu per promoure experiències compartides d’investigació, creació, debat i experimentació. Sovint, els nostres projectes són en col·laboració amb professionals d’altres camps com l’arquitectura, el teatre, l’estètica o la moda.

Ens interessa comprendre, repensar i crear nous vincles entre la nostra vida quotidiana i la construcció d’identitats, personals i de grup, per crear narratives subversives a les dominants en la nostra societat. Més concretament, abordem qüestions relacionades amb els models de “feminitat i masculinitat” i les fronteres que limiten “allò públic i allò privat”.

Ens emmarquem dins de la pràctica de la performance a la que incorporem la interacció amb el públic i l’entorn immediat per tergiversar els rols i comportaments establerts de cada grup i context. Entenem la performance com a pràctica que ens permet investigar sobre noves formes d’intercanvi i de producció de coneixement.

Les Salonnières estem convençudes que potenciant les possibilitats transformadores de l’art es generen noves perspectives en l’art contemporani i es facilita un constant replantejament de la nostra mirada envers l’entorn.

Recentment, hem desenvolupat projectes educatius com “Lab Id IN” (Barcelona), “Factoría Piedrabuenarte” (Buenos Aires) o “Zona Intrusa 4” (Mataró). Alhora, hem realitzat performances que es centren en la construcció d’identitats com “Beardwomen” i “Dinner Party” (Berlin), “UrbanBody” (Munich) o “The Hairdresser Salon” (Barcelona).

PERFORMANCE PER NAUESTRUCH

Per NauEstruch presentem “Terapia preventiva per la histèria“, una proposta que s’enmarca dins de la nostra investigació sobre la construcció de la geneologia femenina. Si al segle XIX moltes dones van ser instrumentalitzades i objecte d’estudi pel desenvolupament i progrés del psicoanalisi, ara, en ple segle XXI, aquelles posicions estrambòtiques dels cossos i ments de les muses mèdiques esdevenen performance per Les Salonnières.

La iconografía fotogràfica de la Salpêtrière mostra els dibuixos d’aquests moviments singulars i surrealistas que construeixen una narrativa teatralitzada del cos de la dona. Imatges d’espasmes abusruds, catalípsis rígides o moments d’èxtasi muts es converteixen en performances que formen part de la construcció de la nostra identitat femenina.

LES SALONNIÈRES

NOELIA PÉREZNOELIA PÉREZ

Noelia Pérez (Granollers, 1976)

Doctorada en Historia Contemporánea por la Universidad de Barcelona, ​​compagina los estudios de fotografía en la Escuela Massana de Barcelona e Instituto de Estudios Fotográficos de Cataluña especializándose en Post-producción digital y Conservación y Gestión de fondos fotográficos. Trabaja como fotógrafa freelance y es docente en diversos centros de fotografía de Barcelona. Actualmente trabaja en proyectos relacionados con la historia de la fotografía y la imagen entendida como una mediación entre la historia y la subjetividad, entre la política y la emoción así como en procesos socio-políticos en torno a la memoria, la persistencia, la repetición- retorno y la decadencia. Es miembro del colectivo Fotógrafas de Papel /Fotografía contextualizada i de Desafectos. La cámara lo ha salvado de ahogarse en un mundo pequeño que no diferenciaba entre una ventana y su televisor.

EL STATEMENT:

Todo cobró sentido entonces. En la portada del disco se podía leer “Rage Against the Machine” y allí estaba aquella imagen: un chico joven con la cabeza rapada, sentado en medio de la calle, se había rociado todo el cuerpo con gasolina y las llamas sólo dejaban ya entrever su rostro. Él continuaba inmóvil, sentado, meditando. Su nombre era Thich Quang Duc, un monje budista que decidió auto-immolarse públicamente un verano de 1963 en Saigón para protestar contra el régimen opresor de aquel momento en Vietnam Sur. Y allí estaba yo, sintiendo que el mundo que me había tocado vivir estaba en decadencia. Hastío, aburrimiento, repetición, putrefacción. Yo no tenía ni la fe ni el valor del joven budista. ¿Qué hacer? Cómo salir de ese mundo senil que sentía que envejecía a mi alrededor y me llevaba con él? La búsqueda de pequeñas chispas e historias que proyectaran un mundo nuevo fue lo que me empujó a utilizar en la fotografía como excusa para salvarme. La cámara se convirtió desde entonces en una forma de acercarme a toda persona, animal o cosa que estuviera en los límites de la normalidad desde la convicción de que sólo desde los límites se puede crear algo nuevo. Quería que las imágenes fueran la respuesta a todas mis miedos e inquietudes pero resultó que eran las fotografías que se convirtieron en las preguntas.

EL PROYECTO:

Medalla al Mérito en el Trabajo / El obrero ejemplar

“En las sociedades de tipo capitalista, la enseñanza, religioso o laico, la formación de reflejos morales trasmissibles de padres a hijos, la honestidad ejemplar de obreros condecorados después de cincuenta años de buenos y leales servicios, el amor alentado por la armonía y la prudencia, estas formas estéticas del respeto al orden establecido, crean en torno al explotado una atmósfera de sumisión y de inhibición que aligera considerablemente la labor de las fuerzas del orden “.

F. FANON, ‘Los condenados de la tierra’.

El proyecto es una reflexión sobre la Medalla al Mérito en el Trabajo, una condecoración española de carácter civil que recompensa conductas ejemplares en el ámbito laboral. A partir del análisis del marco jurídico que regula esta condecoración, el artista se hace preguntas sobre el modelo de obrero / a que hay detrás de la ley, a partir de diferentes acciones participativas con trabajadores / as sabadellenses afectados por la La actual crisis económica.

Noelia Pérez (Granollers, 1976)

Doctorada en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona, compagina els estudis de fotografia en l’Escola Massana de Barcelona i Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya especialitzant-se en Post-producció digital i Conservació i Gestió de fons fotogràfics. Treballa com fotògrafa freelance i és docent en diversos centres de fotografia de Barcelona. Actualment treballa en projectes relacionats amb la història de la fotografia i la imatge entesa com una mediació entre la història i la subjectivitat, entre la política i l’emoció així com en processos socio-polítics entorn de la memòria, la persistència, la repetició-retorn i la decadència. És membre del col.lectiu Fotógrafas de Papel /Fotografía contextualizada i de Desafectos. La càmera l’ha salvat d’ofegar-se en un món petit que no diferenciava entre una finestra i el seu televisor.

L ‘STATEMENT:

Tot va cobrar sentit llavors. En la portada del disc es podia llegir “Rage Against the Machine” i allà estava aquella imatge: un noi jove amb el cap rapat, assegut enmig del carrer, s’havia ruixat tot el cos amb gasolina i les flames només deixaven ja entreveure el seu rostre. Ell continuava immòbil, assegut, meditant. El seu nom era Thích Quang Duc, un monjo budista que va decidir auto-immolarse públicament un estiu de 1963 a Saigon per a protestar contra el règim opressor d’aquell moment a Vietnam Sud. I allí estava jo, sentint que el món que m’havia tocat viure estava en decadència. Fastig, avorriment, repetició, putrefacció. Jo no tenia ni la fe ni el valor del jove budista. Què fer? Com sortir d’aquell món senil que sentia que envellia al meu al voltant i se m’emportava amb ell? La recerca de petites espurnes i històries que projectessin un món nou va ser el que em va empènyer a utilitzar a la fotografia com excusa per salvar-me. La càmera es va convertir des de llavors en una forma d’acostar-me a tota persona, animal o cosa que estigués en els límits de la normalitat des de la convicció que només des dels límits es pot crear quelcom nou. Volia que les imatges fossin la resposta a totes les meves pors i inquietuds però va resultar que eren les fotografies qui es van convertir en les preguntes.

EL PROJECTE:

Medalla al Mèrit en el Treball / L’obrer exemplar

En les societats de tipus capitalista, l’ensenyament, religiós o laic, la formació de reflexos morals trasmissibles de pares a fills, l’honestedat exemplar d’obrers condecorats després de cinquanta anys de bons i lleials serveis, l’amor encoratjat per l’harmonia i la prudència, aquestes formes estètiques del respecte a l’ordre establert, creen entorn de l’explotat una atmosfera de submissió i d’inhibició que alleugereix considerablement la tasca de les forces de l’ordre”.

F. FANON, ‘Los condenados de la tierra’.

El projecte es una reflexió sobre la Medalla al Mèrit en el Treball, una condecoració espanyola de caràcter civil que recompensa conductes exemplars en l’àmbit laboral. A partir de l’anàlisi del marc jurídic que regula aquesta condecoració, l’artista es fa preguntes sobre el model d’obrer/a que hi ha darrera de la llei, a partir de diferents accions participatives amb treballadors/es sabadellenques afectats per l’actual crisi econòmica.

AN-MARÍ presenta ASÍ SOY YO ÏNDIRAAN-MARÍ presenta ASÍ SOY YO ÏNDIRA

Asi soy yoAsí soy yo es el título del álbum con el que la cantante An-Marí se reivindica como creadora heterogénea, capaz de navegar por el rock, el pop, el blues y el etni-folk, y también de versionar temes de otros. Poseedora de una voz que se mueve bien tanto en registros tranquilos como en los que piden máxima potencia, An-Marí protagoniza un directo cálido y sin trampas. Entre los temas de su nuevo trabajo destacan el poético Mi ventana, el romántico Como el arco iris y el vals triste Martina. También difícil de encasillar, el grupo local Ïndira destaca por su estilo intimista y por la originalidad rítmica de sus composiciones. Las cuatro integrantes, forjadas en otras formaciones, aportan aires de soul y de jazz, toques de rock y un estrato de folk y pop donde descansan temas que hablan de vivencias cotidianas.

FICHA ARTÍSTICA:
Ïndira és:
Marta Vingut: voz
Marta Monistrol: guitarra acústica
Chiara Giani: bajo
Ana López: percusiónAsi soy yoAsí soy yo és el títol de l’àlbum amb què la cantant An-Marí es reivindica com a creadora heterogènia, capaç de navegar pel rock, el pop, el blues i l’etni-folk, i també de versionar temes d’altres. Posseïdora d’una veu que es mou bé tant en registres tranquils com en els que demanen màxima potència, An-Marí protagonitza un directe càlid i sense trampes. Entre els temes del seu nou treball destaquen el poètic Mi ventana, el romàntic Como el arco iris i el vals trist Martina. També difícil d’encasellar, el grup local Ïndira destaca pel seu estil intimista i l’originalitat rítmica de les seves composicions. Les quatre integrants, forjades en altres formacions, aporten aires de soul i de jazz, tocs de rock i un estrat de folk i pop on descansen temes que parlen de vivències quotidianes.

FITXA ARTÍSTICA

Ïndira són:
Marta Vingut: veu
Marta Monistrol: guitarra acústica
Chiara Giani: baix
Ana López: percussió

PROGRAMACIÓN MECAL A L’ESTRUCH Noviembre 2011PROGRAMACIÓ MECAL A L’ESTRUCH Novembre 2011

Programació metalEl Mecal, el Festival Internacional de Cortometrajes de Barcelona, es el certamen que recibe más solicitudes de todos los que se celebran en el estado español. En la edición de 2011, la treceava, han llegado obras procedentes de todo el mundo unas 3.500, de las cuales se han seleccionado cerca de 300. Una de les novedades de este año es una sección especial dedicada a Star wars, con obras que rinden homenaje a la saga de George Lucas. En Sabadell podremos ver dos de estos cortometrajes, además de una buena selección de otros trabajos de ficción, animación, documental y videoclips.

16 novembre 2011

Morir cada día

Ficción, 13ª, España, 2010

Director: Aitor Echeverria

Blanca no está dispuesta a dejar cenar a su familia en paz. La conversación la aburre y las bromas de siempre la ponen nerviosa. Sabe que todo podría ser diferente.

Santiago Martínez, cazador de ovnis y alienígenas

Documental Ficción, 7ª, España, 2009

Director: Manuel Ortega Lasaga

Santiago Martínez, que hace años que registra apariciones de ovnis y alienígenas, muestra a un grupo de personas muy heterogéneo uno de los lugares donde ha avistado vida extraterrestre en otras ocasiones.

Ritalin

Videoclip, 4ª, Reino Unido, 2010

Director: Thomas Mankovsky

Artista: Dancing Pigeons

La huida

Ficción, 11ª, España, 2010

Director: Víctor Carrey

Chicle. Una correa de perro. Una mancha en la pared que tiene la forma de Australia. Un semáforo torcido… cada uno de estos elementos tiene una historia propia, aunque juntos pueden crear una nueva trama.

Chad Vader: encargado del turno de día

Ficción, 5ª, EUA, 2006

Director: Aaron Yonda y Matt Sloan

La vida es dura para Chad Vader, el hermano pequeño y menos carismático de Darth Vader. En vez de ayudarlo a gobernar el imperio, Chad ayuda a regentar el supermercado Empire, como encargado del turno de día.

Semillas de otoño

Ficción, 18ª, Suecia, 2009

Director: Patrik Eklund

La pareja que forman Eva y Rolf vive una relación sin pasión. Los dos se desgastan mutuamente y Eva empieza a sentirse sexualmente frustrada. Una noche intenta seducir a Rolf. Él la rechaza, pero un acontecimiento inesperado cambiará para siempre su relación.

Nacer y crecer

Ficción, 3ª, Holanda, 2010

Director: Eelko Ferwerda

Elsa y Bo esperan su primer hijo. Mientras Elsa prepara la habitación del bebé, nota pataditas en su vientre. Mientras tanto, Bo compone una canción para su hijo, pero no la llama “canción” sino… Bien, vedlo vosotros mismos.

www.mecalbcn.org

PRECIO: 4€Programació metalEl Mecal, el Festival Internacional de Curtmetratges de Barcelona, és el certamen que rep més sol·licituds de tots els que s’organitzen a l’Estat espanyol. En l’edició de 2011, la tretzena, han arribat peces procedents d’arreu del món unes 3.500, de les quals se n’han seleccionat prop de 300. Una de les novetats d’aquest any és una secció especial dedicada a Star wars, amb obres que reten homenatge a la saga de George Lucas. A Sabadell podrem veure dos d’aquests curtmetratges, a més d’una bona selecció d’altres treballs de ficció, animació, documental i videoclips.

16 novembre 2011

Morir cada dia

Ficció, 13ª, Espanya, 2010

Director: Aitor Echeverria

La Blanca no està disposada a deixar sopar la seva família en pau. La conversa l’avorreix i les bromes de sempre la fan posar nerviosa. Sap que tot podria ser diferent.

Santiago Martínez, caçador d’ovnis i alienígenes

Documental Ficció, 7ª, Espanya, 2009

Director: Manuel Ortega Lasaga

En Santiago Martínez, que fa anys que registra aparicions d’ovnis i alienígenes, mostra a un grup de persones molt heterogeni un dels llocs on ha albirat vida extraterrestre en altres ocasions.

Ritalin

Videoclip, 4ª, Regne Unit, 2010

Director: Thomas Mankovsky

Artista: Dancing Pigeons

La fugida

Ficció, 11ª, Espanya, 2010

Director: Victor Carrey

Xiclet. Una corretja de gos. Una taca a la paret que té forma d’Austràlia. Un semàfor tort… Cadascun d’aquests elements té una historia pròpia, tot i que junts poden crear una nova trama.

Chad Vader: encarregat del torn de dia

Ficció, 5ª, EUA, 2006

Director: Aaron Yonda i Matt Sloan

La vida és dura per a en Chad Vader, el germà petit i menys carismàtic d’en Darth Vader. En comptes d’ajudar-lo a governar l’Imperi, en Chad ajuda a portar el supermercat Empire, com a encarregat del torn de dia.

Llavors de tardor

Ficció, 18ª, Suècia, 2009

Director: Patrik Eklund

La parella que formen l’Eva i en Rolf viu una relació sense passió. Tots dos es desgasten mútuament i l’Eva comença a sentir-se sexualment frustrada. Una nit, intenta seduir en Rolf. Ell la rebutja, però un esdeveniment inesperat canviarà per sempre la seva relació.

Néixer i créixer

Ficció, 3ª, Holanda, 2010

Director: Eelko Ferwerda

L’Elsa i el Bo esperen el seu primer fill. Mentre l’Esla prepara l’habitació del bebè, nota les puntades de peu al ventre. Mentrestant, en Bo compon una cançó per al seu fill, però no en diu “cançó” sinó… Bé, vegeu-ho vosaltres mateixos.

www.mecalbcn.org

PREU: 4€

TALLERES DE CREATIVIDAD DIGITALTALLERS DE CREATIVITAT DIGITAL

tallerPara ser un buen dj no es suficiente con crear buenas selecciones musicales, también es necesario dominar una serie de técnicas (preescucha, faders, cuadrar tempos, sincronizar frases, hacer paradas y spinbacks…) y de herramientas básicas (vinilo, CD, ordenador, controladora MIDI, time code…). El curso de iniciación al djing se dirige a personas que quieran empezar de cero o que cuenten con escasa experiencia haciendo girar los platos. Con todo lo aprendido durante las veinte horas que dura el curso, los alumnos ya podrán atreverse a protagonizar una sesión de djing estándar.

Duración: 20 h (10 clases de 2 h, 2 clases a la semana durante 5 semanas)
Los días concretos del taller serán: 17, 19, 24, 26 i 31 de octubre i el 2, 7, 9, 11 i 16 de noviembre de 2011

PRECIO: 60€tallersPer ser un bon discjòquei no n’hi ha prou a crear bones seleccions musicals, també cal dominar una sèrie de tècniques (preescolta, faders, quadrar tempos, sincronitzar frases, fer parades i spinbacks…) i d’eines bàsiques (vinil, CD, ordinador, controladora MIDI, time code…). El curs d’iniciació al djing s’adreça a persones que vulguin començar de zero o bé que tinguin escassa experiència fent girar els plats. Amb tot el que s’haurà après durant les vint hores del curs, els alumnes ja es podran atrevir a protagonitzar una sessió de djing estàndard.

Durada: 20 h (10 classes de 2 h, 2 classes a la setmana durant 5 setmanes)
Els dies concrets del taller seran: 17, 19, 24, 26 i 31 d’octubre i el 2, 7, 9, 11 i 16 de novembre de 2011

PREU: 60€

REVOLVER / IDENTI (C) TATSREVOLVER / IDENTI (C) TATS

RevolverREVOLVER / IDENTI (C) TATS es un proyecto de danza en el cual participan tres compañías: ContrapunctusDanceport (Barcelona), movingtheatre.de (Colònia, Alemanya) y K/a/sch ensemble (Viena, Àustria). A partir de temas como la sexualidad, la percepción de uno mismo, la exclusión y la diversidad, cada compañía configura una pieza coreográfica que, posteriormente, se pondrá en común con las de las otras compañías para crear un espectáculo completo, enriquecido por las interrelaciones tejidas entre los implicados en la aventura. El ensayo abierto es, pues, una herramienta básica para insuflar aún más vida a RevòlveR: la mirada del público aportará visiones nuevas sobre lo que significa ser un outsider, sobre los extremos donde la sociedad sitúa el éxito y el fracaso.

FICHA ARTÍSTICA:

Coreografia: Emanuele Soavi, Massimo Gerardi, Claudi Bombardó Oriol i Karl A. Schreiner

Dramatúrgia: Achim Conrad

Bailarines: Iratxe Ansa, Nora Sitges-Sardà, Mircea Ghinea, Robert Goodby i Emanuele Soavi

Música: Collage (diversos autors)

Escenografia, vestuario y diseño de luzes: Emmanuele Soavi, Massimo Gerardi, Claudi Bombardó i Achim Conrad

Fotografía: Àlex Rademakers

Una co-producción de: movingtheatre.de / contrapunctusdanceport , cologne / barcelona / vienna 2011 -2012RevolverREVOLVER / IDENTI (C) TATS és un projecte de dansa en què participen tres companyies: ContrapunctusDanceport (Barcelona), movingtheatre.de (Colònia, Alemanya) i K/a/sch ensemble (Viena, Àustria). A partir de temes com la sexualitat, la percepció d’un mateix, l’exclusió, la uniformitat o la diversitat, cada companyia configura una peça coreogràfica que, posteriorment, es posarà en comú amb les de les altres companyies per tal de crear un espectacle complet, enriquit per les interrelacions teixides entre els implicats en l’aventura. L’assaig obert és, doncs, una eina bàsica per insuflar encara més vida a RevòlveR: la mirada del públic aportarà visions noves sobre el que significa ser un outsider, sobre els extrems on la societat situa l’èxit i el fracàs.

FITXA ARTÍSTICA:

Coreografia: Emanuele Soavi, Massimo Gerardi, Claudi Bombardó Oriol i Karl A. Schreiner

Dramatúrgia: Achim Conrad

Ballarins: Iratxe Ansa, Nora Sitges-Sardà, Mircea Ghinea, Robert Goodby i Emanuele Soavi

Música: Collage (diversos autors)

Escenografia, vestuari i disseny de llums: Emmanuele Soavi, Massimo Gerardi, Claudi Bombardó i Achim Conrad

Fotografía: Àlex Rademakers

Una co-producció de: movingtheatre.de / contrapunctusdanceport , cologne / barcelona / vienna 2011 -2012

DELIVERYDELIVERY

DeliveryEste viernes seguimos con la serie de conciertos de SAM 11.11.11 (acción Musical de Sabadell) en el EstruchBar que nos ofrecerá concierto de música moderna del viernes 2 de noviembre.

Organtizado por la CMS (Coordinadora de Músics de Sabadell) y con la colaboración de la ciudad de Sabadell, la intención es ofrecer la posibilidad de mostrar los grupos locales de la ciudad en diversos lugares de música, desde pequeñas hasta grandes salas, clubes, pasando por etapas de eventos culturales y festivas de las fechas del Festival en la ciudad, como en Sant Jordi o el Dia de la Múscica.

Viernes 11.11.11 es el turno del grupo DELIVERY (indie-pop-rock).

BIOGRAFÍA Grupo DELIVERY:

Delivery practica un Postrockemotiu, lleno de entrega lugares entrega emocional con una intensidad que se mueven a un universo diferente desbordante plegable de sueños y pesadillas.
Por voz melódica y gran desgarrant, pero los instrumentos sobre todos los temas te hacen viajar al pasado.
Sus influencias sobre itinerancia todos los estilos; Karate, logh, motor abajo, pixies, sonic youth, mogwai, ola, randy, hot water music, en la unidad, mars volta, hardons, menos el oso, medio pie fuera, zeidun, nofx, Esparta, get up kids, el anillo de promesa, texas es el motivo, matar de bikini, posies,… etc

El grupo está formado por:

Ricard Garrido: Bateria
Oscar martinez: Guitarra y voz
Néstor González: Guitarra
Amàlia Menéndez: Bajo

El grupo comeinza su trayectoria a finales de 2004, durante este tiempo, ha participado en festivales como el Barcelona música mini-Festival independiente edición 2007 o Montornès fest 2006, así como en la FNAC de l ‘ illa diagonal presentando su primer demo. También han actuado en salas de concierto como el Molino de la Roca del Vallés, compartiendo el escenario con los italianos en el Casal de Sant Boi del Llobregat Almandino con satélites, pueblo mallorquín local de Sabadell con el grupo verde Sepia Moksha lenguaje de Sant Celoni, Barcelona con Sabadell en Seattle o en el hogar se encarga de Hove Mendetz con Fang Foom diversión para que se produzca un cambio de los Estados Unidos.

En el 2010 se produce un cambio de cantante y podríamos decir también de estilo. El crudo se pasa a un estilo más rockero, con melodías más trabajado. Después de participar en el concurso de CMS y así como haber tocado en Embassa’t, Delivery se encuentra en un proceso creativo, de entrega, en el cual se reflejan sus nuevos temas que pueden sentirse en sus shows en directo.DeliveryAquest divendres 11.11.11 continuem amb el cicle de concerts del SAM (Sabadell Acció Musical) a l’EstruchBar que ens oferirà el 2on concert de música moderna dels divendres de novembre.

Organtizat per l’entitat CMS (Coordinadora de Músics de Sabadell) i amb la col.laboració de l’Ajuntament de Sabadell la intenció és oferir als grups locals la possibilitat de mostrar la música a la ciutat en diversos espais, des de grans sales de concerts, fins a petits locals nocturns passant per escenaris de Festa Major i de dates festives culturals de la ciutat, com Sant Jordi o el Dia de la Música.

Divendres 11.11.11 és el torn del grup DELIVERY (indie-pop-rock)

BIOGRAFÍA Grup DELIVERY :

Delivery practiquen un Postrockemotiu, carregat de paratges emocionals amb una intensitat desbordant que et traslladen a un altre univers plegat de somnis i malsons.
Mitjançant la desgarrant però melòdica veu i la gran presència del instruments en tots els temes et fan viatjar fins el més enllà.
Les seves influencies rondant tots els estils; karate,logh,engine down,wave,pixies,sonic youth,mogwai,randy,hot water music, at the drive in,mars volta,hardons,minus the bear, half foot outside,zeidun,nofx,sparta,get up kids,the promise ring,texas is the reason,bikini kill,posies,…..etc

El grup està format per:

Ricard Garrido: Bateria
Oscar Martinez: Guitarra i veu
Néstor González: Guitarra
Amàlia Menéndez: Baix

La trajectòria del grup començà a final del 2004, durant aquest temps han participat a festivals com el minifestival de música indepent de Barcelona a l’edició 2007 o el Montornès fest 2006, així com en l’FNAC de l’illa diagonal fent la presentació de la seva primera maqueta. També han tocat en sales de concerts com El Molí de la Roca del Vallès compartint escenari amb els italians Almandino, al Casal de Sant Boi Llobregat amb els Mallorquins Satellites, al local de la Sèpia Verda de Sabadell amb el grup Moksha de Sant Celoni, a la Sala Seattle de Sabadell amb els Barcelonins Mendetz o a la casa ocupa de Mataró amb Fun Fang Foom de Estats Units.

Des del 2010 es produeix un canvi de cantant, i podriem dir d’estil. Del cru es passa a un estil més rocker, amb melodies més treballades. Després de participar en el concurs de la CMS i així aconseguir tocar a l-Embassa’t, Delivery es troba en un procés creatiu, del que es reflexen els nous temes que es poden sentir en els seus directes.

TEATRO Y LITERATURATEATRE I LITERATURA

teatre i literaturaEl proyecto Teatro y Literatura fue creado en el año 2000 por Accés Teatre, con el apoyo del Teatre de Ponent, de Granollers. Es una propuesta que se dirige al alumnado de los cursos de bachillerato con el objetivo estimular la lectura y el análisis de las obras que forman parte de los currículos escolares, mediante su escenificación.

NOVIEMBRE 2011

8, 9, 10 DRAMAS RURALES

Sesiones a las 10 h i a las 12 h

Información e inscripciones:

LA SALA

www.lasalateatre.cat

escolaalteatre@lasalateatre.cat

Tel. 93 723 28 33

Precio: 7,5 € por alumnoteatre i literaturaEl projecte Teatre i Literatura va ser creat l’any 2000 per Accés Teatre, amb el suport del Teatre de Ponent de Granollers. És una proposta adreçada a l’alumnat dels cursos de batxillerat, que té com a objectiu estimular la lectura i l’anàlisi de les obres que formen part dels currículums escolars, mitjançant la seva escenificació.

NOVEMBRE 2011

8, 9, 10 DRAMES RURALS

Sessions a les 10 h i a les 12 h

Informació i inscripció:

LA SALA

www.lasalateatre.cat

escolaalteatre@lasalateatre.cat

Tel. 93 723 28 33

Preu: 7,5 € per alumne

PROPOSTES CONSCIENTSPROPOSTES CONSCIENTS

PROGRAMA PÚBLICO con la colaboración del Grupo de Teatro San Vicente
05 de noviembre 2011
De 19 a 22.30 h
Teatro del Estruch

Propuestas conscientes es un colectivo de artistas y creadores escénicos que se reúnen en el verano 2009 para establecer una estructura que permita desarrollar empresas experimentales y de investigación teatral, de forma paralela y puntual (o no) al propio trabajo artístico individual. No se trata de una compañía estable ni de una productora convencional. La especificidad y la motivación de las propuestas conscientes es la búsqueda y la investigación teatrales (ya sea de forma práctica como teórica), y nacen con la intención de poder dar lugar a todo tipo de manifestaciones de base performativa sin excepción: teatro, performance , danza, conciertos, conferencias, seminarios, exposiciones, festivales, etc. Al inicio de propuestas conscientes el colectivo está formado por Oriol Nogues, Marc Navarro y Silvia Delagneau con la colaboración de Eudald Magri y Bárbara Rojo.

Para terminar el ciclo sobre el público y el amor incondicional de las prácticas amateurs, propuestas conscientes quieren establecer, por el tiempo de una tarde, una serie de acontecimientos voluntariamente experimentales ya las fronteras de la práctica escénica y de la exposición teórica. Con el modelo de taller o de jornada de trabajo como protocolo y dinamitando los conceptos de obra y autoría, PROGRAMA PÚBLICO quiere ser un espacio de acción y reflexión y sobre todo de experiencia directa con el público y los agentes culturales y amateurs locales.

Con la colaboración de Roberto Fratini (teórico de la danza y dramaturgo) y el Grupo de Teatro Amateur de la Parroquia de San Vicente de Sabadell.

PROGRAMA PÚBLIC amb la col·laboració del Grup de Teatre Sant Vicenç
5 novembre 2011
De 19 a 22.30 h
Teatre de l’Estruch

Propostes conscients és un col·lectiu d’artistes i creadors escènics que es reuneixen l’estiu 2009 per establir una estructura que permeti desenvolupar empreses experimentals i de recerca teatral, de forma paral·lela i puntual (o no) al propi treball artístic individual. No es tracta d’una companyia estable ni d’una productora convencional. L’especificitat i la motivació de les propostes conscients és la recerca i la investigació teatrals (ja sigui de forma pràctica com teòrica), i neixen amb la intenció de poder donar lloc a tot tipus de manifestacions de base performativa sense excepció: teatre, performance, dansa, concerts, conferències, seminaris, exposicions, festivals, etc. A l’inici de propostes conscients el col·lectiu està format per Oriol Nogues, Marc Navarro i Silvia Delagneau amb la col·laboració d’Eudald Magri i Bàrbara Roig.

Per acabar el cicle sobre el públic i l’amor incondicional de les pràctiques amateurs, propostes conscients volen establir, pel temps d’una vesprada, un seguit d’esdeveniments voluntàriament experimentals i a les fronteres de la pràctica escènica i de la exposició teòrica. Amb el model de taller o de jornada de treball com protocol i dinamitant els conceptes d’obra i autoria, PROGRAMA PÚBLIC vol ser un espai d’acció i reflexió i sobretot d’experiència directa amb el públic i els agents culturals i amateurs locals.

Amb la col·laboració de Roberto Fratini (teòric de la dansa i dramaturg) i el Grup de Teatre Amateur de la Parròquia de Sant Vicenç de Sabadell.

JOHN IS GREENJOHN IS GREEN

JIGPROGRAMACIÓN ESTRUCHBAR:

Formado a finales de 2009 en Matadepera, John es verde (JIG) es un grupo de jóvenes de los grupos de Indie Pop-Rock de la disolución de la anterior disposición de sus componentes. La pasión por la música y el entusiasmo para transmitir sus sentimientos a través de canciones del grupo ha hecho una vía de escape de la vida real hacia un mundo totalmente creativo en lo que puede jugar sin reglas. Sus canciones son en inglés y español y melancólica como simples como complejos y en ningún caso dejan indiferente Merry. Siempre está acompañado por detalles de sonido indie comerciales a menudo fácil para oíde y cuatro juego para crear un ambiente místico que están entrelazados.

Los componentes de JIB son:

Innatos, Deesser y Phi, Jan Pagès: teclados y vozes
Kellian Garrigós: persecución
Jonatan Garrigós: guitarra solista i vozes
Toni Raurich: bajo y vozes
Santi Argemí: Voz principal

Visitalos en www.johnisgreen.com

JIGPROGRAMACIÓ ESTRUCHBAR:

Format a finals del 2009 a Matadepera, John is Green (JIG) és un jove grup d’ Indie Pop-Rock conseqüencia de la dissolució dels anteriors grups dels seus components. La passió per la música i l’entusiasme per transmetre els seus sentiments mitjançant cançons ha fet del grup una via d’escapament de la vida real cap a un món completament creatiu en el que poder jugar sense regles. Les seves cançons, en anglès i castellà, són tan simples com complexes, melancòliques i alegres i en cap cas deixen indiferent a ningú. La sonoritat indie va sempre acompanyada de detalls comercials sovint fàcils per a l’oíde i del joc de quatre veus que s’entrellacen per crear un ambient místic.

Els components de JIB són:

Innatos, Deesser i Phi, Jan Pagès: teclats i veus
Kellian Garrigós: percussió
Jonatan Garrigós: guitarra solista i veus
Toni Raurich: baix i veus
Santi Argemí: veu principal

Visita’ls a www.johnisgreen.com