“Mamá yo quiero” AriadnaMultiusos Christmas party! – ARIADNA RODRÍGUEZ“Mamá yo quiero” AriadnaMultiusos Christmas party! – ARIADNA RODRÍGUEZ

HORA: 21h (a continuación de la performance ‘Diario de Acciones‘)

PRECIO: 10€

Entrada ‘inbox Dinner’ (cena picnic) – 10 euros
Entrada ‘Hottt Meal Experience’ (cena 5 platos) – 25 euros
info detallada sobre la cena a ariadnamultiusos.tumblr.com

NauEstruch se convierte por una noche en la ‘sala de fiestas’ ideal para presentar en exclusiva el spot navideño de la AriadnaMultiusos en un evento muy especial, único y de color de rosa.

“Una noche para jugar, disfrutar y reinventar la realidad a través de AriadnaMultiusos, la muñeca performática”, flyers y pósters repartidos por toda la ciudad. El AriadnaMultiusos, se viste de gala, y prepara una fiesta con dos modalidades de cena-experiencia rosa elaborados in situ por el equipo de chefs nyamnyam en la cocina portátil ‘Leonardo’ s kitchen ‘de LIKENStudio, una instalación interactiva que incluye la zona ‘¡sweet pink dulces sin fin!’, concierto ‘a la carte’, zona cocktails al Pink Paradise Bar ‘de la mano de Anne Lise Le Gac alias’ Rosa Cocktail ‘; visita guiada para conocer los secretos de la muñeca a cargo de Les Salonnières, exposición y venta de piezas ““Oh! Where’s Alice“de Andrea Vicente, Pulmón beatbox con sus sonidos extraterrestres y muchas sorpresas más que finalmente nos llevarán a descubrir el resultado de la grabación del rodaje del spot navideño. Todo incluido en el precio de la entrada!

Todos los asistentes son nombrados oficialmente ‘Embajadores del AriadnaMultiusos’, con carnet de miembro oficial y regalo de bienvenida. Un título que sólo será otorgado en este evento único. A embajadores se les encarga la filantrópica tarea de representar y compartir los efectos y defectos de la muñeca por todo el mundo hasta su presentación en el showroom oficial el 8 de marzo en la Galería Fidel Balaguer.

Por temas logísticos, debes reservar y comprar tu entrada a ariadnamultiusos@gmail.com o llamando directamente a AriadnaMultiusos Inc.. al 669 296 023.

info detallada sobre la cena, Ariadna Multiusos y su mundo a ariadnamultiusos.tumblr.com y facebook.com/ariadnamultiusos

No te arrepentiràs! palabra de muñeca.

AriadnaMultiusos, la muñeca performática.

AriadnaMultiusos, la muñeca performática, es el proyecto de investigación sobre la multi-pluri-, inter-, meta-disciplinariedad, del artista Ariadna Rodríguez Cima (Barcelona, ​​1980). Profesional de la Música, la Danza, el Performance Art (Artes visuales) y la Televisión, Ariadna analiza cada una de sus disciplinas y reflexiona sobre cómo integrarlas en un único ámbito de creación, en una sociedad creada todavía desde una visión vertical y fragmentada del hecho artístico.

AriadnaMultiusos, la muñeca performática, es la suma de todas estas identidades, la suma de todas las disciplinas, una recreación de su propia multi-realidad, el producto y resultado de la reflexión sobre la transversalidad de la multidisciplinariedad. Una muñeca con los efectos y defectos que cada una de las disciplinas y trabajos que practica el artista ha creado a su cuerpo, tanto a nivel físico como neurológico.

El proyecto que está desarrollando en residencia en NauEstruch, consta de varias fases que explican todo el proceso de investigación, reflexión y creación de AriadnaMultiusos. Desde el mes de Octubre de 2011, se ha realizado una exposición del ‘work in progress’ en forma de IDI; (Fase I). Una performance multidisciplinar e interactiva en la que se presentó la primera versión virtual de la muñeca y se enrregistrar el spot de navidad con los asistentes (Fase II). Ahora, el próximo 17 de Diciembre, llega ‘Mama yo quiero-Christmas Party‘ (Fase III), el evento artístico para presentar el spot navideño y nombrar oficialmente los embajadores del AriadnaMultiusos. La cuadratura del círculo (Fase IV), el 7 de Marzo de 2012 en la Galería Fidel Balaguer, con la exposición de la primera serie numerada y limitada de la muñeca, que irá acompañada de un vale para una experiencia performática multidisciplinar en elegir entre el menú del que puede ofrecer Ariadna Multiusos, además la muñeca será customizada en función de la experiencia vivida con su comprador / a.

Agradecimientos: LIKENStudio, Marga Socias, Iñaki Álvarez, Miguel Álvarez, Anne Lise Le Gac, Esther g. Mecías, Meritxell Romanos, Dani Lleonart, Andrea Vicente, Georgina Santiago, Sandra Querol, Oscar Abril Ascaso, Carlos Castellví y todo el equipo de L’Estruch.


HORA: 21h (a continuació de la performance ‘Diari d’Accions’)

PREU: 10€

Entrada ‘InBox Dinner’ (sopar picnic) – 10 euros
Entrada ‘Hottt Meal Experience’ (sopar 5 plats) – 25 euros
info detallada sobre el sopar a ariadnamultiusos.tumblr.com

NauEstruch es converteix per una nit en la ‘sala de festes’ ideal per presentar en exclusiva l’espot nadalenc de l’AriadnaMultiusos en un esdeveniment molt especial, únic i de color de rosa.

“Una nit per jugar, gaudir i reinventar la realitat a través de AriadnaMultiusos, la nina performàtica”, flyers i pòsters repartits per tota la ciutat. L’AriadnaMultiusos, es vesteix de gala, i prepara una festa amb dos modalitats de sopar-experiència rosa el.laborats in situ pel equip de chefs nyamnyam a la cuina portàtil ‘Leonardo’s kitchen’ de LIKENStudio; una instal·lació interactiva que inclou la zona ‘¡sweet pink dulces sin fin!’, concert ‘a la carte’, zona cocktails al ‘Pink Paradise Bar’ de la mà d’Anne Lise Le Gac alias ‘Rosa Cocktail’; visita guiada per a conèixer els secrets de la nina a càrrec de Les Salonnières, exposició i venta de peces “Oh! Where’s Alice” d’Andrea Vicente, Pulmón beatbox amb els seus sons extraterrestres i moltes sorpreses més que finalment ens portaràn a descobrir el resultat de la gravació del rodatge de l’espot nadalenc. Tot inclós en el preu de l’entrada!

Tots els assistents són nomenats oficialment ‘Embaixadors de l’AriadnaMultiusos’, amb carnet de membre oficial i regal de benvinguda. Un títol que només serà otorgat en aquest esdeveniment únic. Als embaixadors se’ls encarrega la filantròpica tasca de representar i compartir els efectes i defectes de la nina per tot el món fins a la seva presentació en el showroom oficial el 8 de març a la Galeria Fidel Balaguer.

Per temes logístics, has de reservar i comprar la teva entrada a ariadnamultiusos@gmail.com o trucant directament a AriadnaMultiusos Inc. al 669 296 023.

info detallada sobre el sopar, l’Ariadna Multiusos i el seu món a ariadnamultiusos.tumblr.com i facebook.com/ariadnamultiusos

No te’n arrepentiràs! paraula de nina.

AriadnaMultiusos, la nina performàtica.

AriadnaMultiusos, la nina performàtica, és el projecte d’investigació sobre la multi-, pluri-, inter-, meta- disciplinarietat, de l’artista Ariadna Rodríguez Cima (Barcelona, 1980). Professional de la Música, la Dansa, el Performance Art (Arts visuals) i la Televisió, l’Ariadna analitza cadascuna de les seves disciplines i reflexiona sobre com integrar-les en un únic àmbit de creació, en una societat creada encara des d’una visió vertical i fragmentada del fet artístic.

AriadnaMultiusos, la nina performàtica, és la suma de totes aquestes identitats, la suma de totes les disciplines, una recreació de la seva pròpia multi-realitat, el producte i resultat de la reflexió sobre la transversalitat de la multidisciplinarietat. Una nina amb els efectes i defectes que cadascuna de les disciplines i treballs que practica l’artista ha creat al seu cos, tant a nivell físic com neurològic.

El projecte que està desenvolupant en residència a NauEstruch, consta de diverses fases que expliquen tot el procés de recerca, reflexió i creació de l’AriadnaMultiusos. Desde el mes d’Octubre del 2011, s’ha realitzat una exposició del ‘work in progress’ en forma de I D I; (Fase I). Una performance multidisciplinar i interactiva en la que es va presentar la primera versió virtual de la nina i es va enrregistrar l’espot de nadal amb els assistents (Fase II). Ara, el pròxim 17 de Desembre, arriba ‘Mama yo quiero-Christmas Party’ (Fase III), l’esdeveniment artístic per presentar l’espot nadalenc i nombrar oficialment els embaixadors de l’AriadnaMultiusos. La quadratura del cercle (Fase IV), el 7 de Març de 2012 a la Galeria Fidel Balaguer, amb l’exposició de la primera sèrie numerada i limitada de la nina, que anirà acompanyada d’un val per a una experiència performàtica multidisciplinar a triar entre el menú del que pot oferir l’Ariadna Multiusos; a més la nina serà customitzada en funció de l’experiència viscuda amb el seu comprador/a.

Agraïments: LIKENStudio, Marga Socias, Iñaki Àlvarez, Miquel Àlvarez, Anne Lise Le Gac, Esther g. Mecías, Meritxell Romanos, Dani Lleonart, Andrea Vicente, Georgina Santiago, Sandra Querol, Oscar Abril Ascaso, Carles Castellví i tot l’equip de L’Estruch.

RAMÓN RUAIXRAMÓN RUAIX

RAMÓN RUAIX
Sabadell, 31 de Octubre de 1977.

Estudios de cine en Barcelona (ESCAC, dirección artística), de crítica de arte en Girona y de crítica de cine en Valladolid.

Mis intereses -hace unos años principalmente relacionados en el cine de ficción y el documental- viraron hacia la videoinstalación y la performance a partir de trabajar en una galería de arte contemporáneo en Manresa con mi madre, y con la primera instalación, PORNO PSIKO SOFA, en el que 5 televisores mostraban 180 horas de 3 años de vida en el sofá del piso donde me independizar, la autobiografía se convirtió en el sujeto.

Breve repaso de obras

Debes llamar a Das / Debes llamaradas (1999, corto) y ALGO SOBRE SERes algo sobre todoS (2000, doc.), realizadas durante la época de universidad eran dos visiones complementarias de un mundo común, homosexualidad y transformismo, vistas desde la recreación ficcional y la documental.

A PORNO PSIKO SOFA (2002), al mostrar situaciones vivenciales en un mismo espacio, la intimidad tomaba forma de diario audiovisual y multitemporal, como una anticipación de la cabina de realización de Gran Hermano, donde las cámaras se abren a diferentes tiempos.

A XY (2005) yo era sujeto y objeto a la vez: un hombre anónimo que dormía en una tina y en voto de silencio y hábitos de franciscano me ofrecía a la comunidad del pueblo de Súria a hacer cualquier trabajo a cambio de comida. A mönMANils640 neverending (2008), un aceite de Isidre Manils dividido en 640 fragmentos tomó forma de film con imágenes buscadas y recreadas con amistades y música fantasmagórica.

MönMatyMont (2010) fue una performance en homenaje a la vedette sabadellense en formato de tertulia y café-concierto con el periodista José Ache, los músicos Bikymel, Carlos Borrell, Luis Oliva, 100 Barbies y público endomingado.

Trabajo NauEstruch: BAJO UN MANTO ESTRELLAS

A partir de la obra de teatro Bajo un manto de estrellas, del argentino Manuel Puig, una primera lectura dramatizada -filmada este último año en la sala de estar de la casa donde viví en Buenos Aires con las amigas y amigos que allí hice, así como exteriores de la Patagonia, pretendo que los 5 intérpretes de esta historia se desdobla y transmuta en el espacio- tiempo en otras personas que hagan los mismos personajes aquí estando en analogía con el texto dramatúrgico, ya que la ambigüedad de roles de varios de los caracteres forma parte de la historia y se relaciona con mi propia desubicación y recontextualización familiar y emocional.

La manera de hacerlo será relacionando el espacio y las personas de mi entorno argentino con el de aquí, usando de base el texto y las lecturas de la obra teatral de Puig además de fragmentos de la correspondencia de él con su familia durante muchos momentos de su vida que pasó en el extranjero, ya fuera por estudios, temas laborales o como exiliado político.

RAMÓN RUAIX
Sabadell, 31 d’Octubre del 1977.

Estudis de cinema a Barcelona (ESCAC, direcció artística), de crítica d’art a Girona i de crítica de cinema a Valladolid.

Els meus interessos —fa uns anys principalment relacionats en el cinema de ficció i el documental— van virar cap la videoinstal·lació i la performance a partir de treballar en una galeria d’art contemporani a Manresa amb la meva mare; i amb la primera instal·lació, PORNO PSIKO SOFA, en què 5 televisors mostraven 180 hores de 3 anys de vida en el sofà del pis on em vaig independitzar, l’autobiografia va esdevenir el subjecte.

Breu repàs d’obres

Debes llamar a Das/Debes llamaradas (1999,curt) i ALGO SOBRE SERes algo sobre todoS (2000,doc.), realitzades durant l’època d’universitat eren dues visions complementàries d’un món comú, homosexualitat i transformisme, vistes desde la recreació ficcional i la documental.

PORNO PSIKO SOFA (2002), al mostrar situacions vivencials en un mateix espai, la intimitat prenia forma de diari audiovisual i multitemporal, com una anticipació de la cabina de realització de Gran Hermano, on les càmeres s’obren a diferents temps.

XY (2005) jo era subjecte i objecte alhora: un home anònim que dormia en una tina i en vot de silenci i hàbits de franciscà m’oferia a la comunitat del poble de Súria a fer qualsevol feina a canvi de menjar. AmönMANils640 neverending (2008), un oli d’Isidre Manils dividit en 640 fragments va prendre forma de film amb imatges buscades i recreades amb amistats i música fantasmagòrica.

MönMatyMont (2010) va ser una performance en homenatge a la vedet sabadellenca en format de tertúlia i cafè- concert amb el periodista Josep Ache, els músics Bikymel, Carles Borrell, Lluís Oliva, 100 Barbies i públic endiumenjat.

Treball NauEstruch: BAJO UN MANTO ESTRELLAS

A partir de l’obra de teatre Bajo un manto de estrellas, de l’argentí Manuel Puig, una primera lectura dramatitzada -filmada aquest darrer any a la sala d’estar de la casa on vaig viure a Buenos Aires amb les amigues i amics que allí vaig fer-, així com exteriors de la Patagònia, pretenc que els 5 interprets d’aquesta història es desdoblin i transmutin en l’espai-temps en altres persones que facin els mateixos personatges aquí estant, en analogia amb el text dramatúrgic, ja que l’ambigüitat de rols de varis dels caràcters forma part de la història i es relaciona amb la meva pròpia desubicació i recontextualització familiar i emocional.

La manera de fer-ho serà relacionant l’espai i les persones del meu entorn argentí amb el d’aquí, fent servir de base el text i les lectures de l’obra teatral de Puig a més a més de fragments de la correspondència d’ell amb la seva família durant molts moments de la seva vida que passà a l’estranger, ja fos per estudis, temes laborals o com a exiliat polític.

NO SÉ SI… Marta CarrascoNO SÉ SI… Marta Carrasco

No sé si...
Emoción. No me puede faltar. Si no hay emoción no hago teatro… No salgo de casa si no hay emoción, confesaba la bailarina y coreógrafa Marta Carrasco al poeta y dramaturgo Roberto García de Mesa en una entrevista reciente. A lo largo de su dilatada trayectoria, Carrasco ha demostrado suficientemente su capacidad de darse al público creando montajes impactantes, desbordantes de energía, llenos de pasión. Al frente de su compañía ha firmado ocho espectáculos, todos ellos recibidos con el elogio unánime de la crítica, que siempre ha destacado su valentía. En No sé si…, Carrasco hilvana una historia sobre la duda, los mitos, la ternura, la fuerza y la necesidad de huir y lo hace a partir de la dramaturgia y el texto de García de Mesa.No sé si...
Emoció. No em pot faltar. Si no hi ha emoció no faig teatre… No surto de casa si no hi ha emoció, confessava la ballarina i coreògrafa Marta Carrasco al poeta i dramaturg Roberto García de Mesa en una entrevista recent. Al llarg de la seva dilatada trajectòria, Carrasco ha demostrat a bastament la seva capacitat de donar-se al públic creant muntatges impactants, desbordants d’energia, plens de passió. Al capdavant de la seva companyia ha signat vuit espectacles, tots rebuts amb l’elogi unànime de la crítica, que sempre ha destacat la seva valentia. A No sé si…, Carrasco enfila una història sobre el dubte, els mites, la tendresa, la força i la necessitat de fugir i ho fa a partir de la dramatúrgia i el text de García de Mesa.

ALAS EN LOS PIES Pepe HeviaALAS EN LOS PIES Pepe Hevia

Alas en los pies
La velocidad de la cual participamos, a la que nos vemos abocados, nos impide actos de reflexión, y el cuerpo se convierte en un simple vehículo y no en un sujeto desde el cual nos relacionamos con el ámbito del cual formamos parte. El coreógrafo y bailarín Pepe Hevia utiliza estas palabras a la hora de explicar el cómo y el porqué de su nueva pieza, titulada Alas en los pies. Porque lo que quiere es hacer un canto a la recuperación de los sentidos como una vía de acceso a la plenitud. Al cuerpo, dice, le han de crecer alas, se ha de deshacer del materialismo que lo engancha a la tierra para liberarse y volar. La pieza es un peldaño más de la larga escalera creativa que la compañía ha ido subiendo desde hace diecinueve años. Su proyecto se ha caracterizado por un intenso trabajo acerca del cuerpo, con un sello inconfundible que ha recibido el reconocimiento de crítica y público.

Alas en los pies
La velocitat de la qual participem, a la qual ens veiem abocats, ens impedeix actes de reflexió, i el cos esdevé un simple vehicle i no un subjecte des del qual ens relacionem amb l’àmbit del qual formem part. El coreògraf i ballarí Pepe Hevia fa servir aquestes paraules a l’hora d’explicar el com i el perquè de la seva nova peça, titulada Alas en los pies. Perquè el que vol és fer un cant a la recuperació dels sentits com a via d’accés a la plenitud. Al cos, diu, li han de créixer ales, s’ha de desfer del materialisme que l’enganxa a la terra per alliberar-se i volar. La peça és un graó més de la llarga escala creativa que la companyia ha anat pujant des de fa dinou anys. El seu projecte s’ha caracteritzat per un intens treball a l’entorn del cos, amb un segell inconfusible que ha rebut el reconeixement de crítica i públic.

SERGIO MURO – RUNNING AGAINST THE CIERZOSERGIO MURO – RUNNING AGAINST THE CIERZO

SERGIO MURO

Artista, docente y gestor cultural (con más de cuarenta exposiciones comisariadas, entre las cuales unas de las más destacadas fueron la Retrospectiva a Luis Eduardo Aute en el Centro de Historia, Ahmed Shahabuddin en la Sala Luzán, Una jirafa de Luis Buñuel (Academia de Artes y Ciencias cinematográficas de Madrid, CART, Instituto Cervantes de Toulouse) y el artista americana Heather Sincavage en la Galería Calvo y Mayayo. Coordinación Festival Periferias, parte expográfica, Steve Gibson, Jorge Fuembuena, Colección NAEMI, co lectiva).

Asesor cultural de la Candidatura de Zaragoza como ciudad europea de la cultura 2016. Ganador del Concurso de ideas para revitalizar el casco histórico a través de la cultura con un equipo multidisciplinario. Además fue encargado del Pabellón para las Artes en la Expo 2008, con exposiciones tan relevantes como la retrospectiva de Víctor Mira, Centro Nacional del Arte Contemporáneo de Moscú, Escultura Contemporánea Balear, Expo de las Expos (BIE) o fotografías de Jaume de la Iguana, entre otros.

Su curiosidad le ha llevado a vivir a Toledo, Dublín y Londres. Autodidacta como artista, pero con gran formación como gestor-licenciado en Historia del arte y dos masters en gestión del patrimonio cultural (ZGZ) y Arts Management (London) -. Imparte cursos de arte y cultura, talleres creativos, workshops de performances. Ha sido presentador de televisión (Tele-Toledo), actor en tres cortos (Calvos Anónimos; Water is life; Muddy man); actor de representaciones guiadas y explicó monólogos. Es diseñador gráfico por Cambridge.

Tiene obra vendida en EEUU, Alemania, Francia, Gran Bretaña, Irlanda y España. Tiene en la espalda varias becas (Artes Lehigh en EEUU; OPENART’09-Talleres Internacionales-, CONVIVENCIA, transpirenaica), ha participado en Festivales de Arte Urbano Contemporáneo (Okuparte, ARTEHURBANO2.0, Lanochesintecho, CERCO, ENGANCHARTEA, Festivales del Ebro, Periferias).

Como artista de acción comenzó con un personaje, su alter ego, llamado El hombre del traje rojo, continuó con The Muddy man. Actualmente, realiza performances de diferentes registros, intercalando el humor y el happening, junto a la crítica. Pertenece a Zargrüp, junto a Antonio Chipriana (París) http://zargrup.blogspot.com  pareja de acción muy activa actualmente.

Además es el director del Festival OUT OF MIND de arte de acción y performances de Zaragoza (este año será la segunda edición: www.artixcreativo.com www.outofmind.es) y del Ciclo FR-ACCION que se celebra cada mes en la capital aragonesa.

PERFORMANCE

ARTISTA: SERGIO MURO
TÍTULO: RUNNING AGAINST THE Cierzo

Descripción. No me enseñaron a caminar, sólo a correr. Dicen que correr es de cobardes, pero me ha salvado muchas veces. No sé si huyo de mí o de algo, no sé si con este acto dinámico y repetitivo me encuentro a mí mismo. Sé que corriendo contra del cierzo (el viento característico de la depresión del Ebro) me he vuelto más fuerte, pero más escéptico. El carácter del aragonés está muy marcado e influido por esta situación meteorológica. Dicen que somos afables pero tercos, dicen que somos muy críticos – todo lo que no pasa en nuestro territorio-. Nos dicen jorobados porque nos encogemos para intentar avanzar cuando el viento nos toca la cara (a veces coge 80 km / h). Dicen que es una tierra de locos (Goya, Buñuel …). Dicen que cualquier producto antes de sacarlo al mercado lo prueban en Zaragoza, y si tiene éxito, saben que funcionará en todo el mundo, ya que somos muy exigentes. Dicen que los aragoneses ilustres nunca fueron profetas en su tierra … Dicen que somos unos desmesurados, que hablamos como los de pueblo … Dicen que el cierzo ventila la ciudad y la limpieza de polución … Yo de momento sigo corriendo contra el cierzo, pero cuando lo cojo a favor, vuelo!

Definición de lo que puedo expresar:

Sergio Muro: “Lo que es cotidiano de manera histriónica se convierte en trascendental … en un happening catártico-colectivo “.

SERGIO MURO

Artista, docent i gestor cultural (amb més de quaranta exposicions comissariades, entre les quals unes de les més destacades van ser la Retrospectiva a Luis Eduardo Aute al Centre d’Història, Ahmed Shahabuddin a la Sala Luzán, Una jirafa de Luis Buñuel (Acadèmia d’Arts i Ciències cinematogràfiques de Madrid, CART, Institut Cervantes de Tolosa de Llenguadoc) i l’artista americana Heather Sincavage a la Galeria Calvo i Mayayo. Coordinació Festival Periferias, parte expogràfica, Steve Gibson, Jorge Fuembuena, Colección NAEMI, col·lectiva).

Assessor cultural de la Candidatura de Saragossa com ciutat europea de la cultura 2016. Guanyador del Concurs d’idees per revitalitzar el nucli històric a través de la cultura amb un equip multidisciplinari. A més va ser encarregat del Pavelló per a les Arts a l’Expo 2008, amb exposicions tan rellevants com la retrospectiva de Víctor Mira, Centre Nacional de l’Art Contemporani de Moscou, Escultura Contemporània Balear, Expo de les Expos (BIE) o fotografies de Jaume de la Iguana, entre d’altres.

La seva curiositat l’ha portat a viure a Toledo, Dublín i Londres. Autodidacta com a artista, però amb gran formació com gestor —llicenciat en Història de l’art i dos masters en gestió del patrimoni cultural (ZgZ) i Arts Management (London)—. Imparteix cursos d’art i cultura, tallers creatius, workshops de performances. Ha sigut presentador de televisió (Tele-Toledo), actor en tres curts (Calvos anónimos; Water is life; Muddy man); actor de representacions guiades i ha explicat monòlegs. És dissenyador gràfic per Cambridge.

Té obra venuda als EUA, Alemanya, França, la Gran Bretanya, Irlanda i Espanya. Té a l’esquena diverses beques (Arts Lehigh en EEUU; OPENART’09 —Tallers Internacionals—; CONVIVÈNCIA, transpirinenca), ha participat en Festivals d’Art Urbà Contemporani (OKUPARTE, ARTEHURBANO2.0, Lanochesintecho, CERCO, ENGANCHARTEA, Festivales del Ebro, Periferias).

Com a artista d’acció va començar amb un personatge, el seu alter ego, anomenat El hombre del traje rojo, continuà amb The muddy man. Actualment, realitza performances de diferents registres, intercalant l’humor i el happening, junt a la crítica. Pertany a Zargrüp, junt a Antonio Chipriana (París) http://zargrup.blogspot.com parella d’acció molt activa actualment.

A més és el director del Festival OUT OF MIND d’art d’acció i performances de Saragosa (aquest any serà la segona edició: www.artixcreativo.com www.outofmind.es) i del Ciclo FR-ACCION que se celebra cada mes en la capital aragonesa.

PERFORMANCE

ARTISTA: SERGIO MURO
TÍTOL: RUNNING AGAINST THE CIERZO

Descripció. No em van ensenyar a caminar, només a córrer. Diuen que córrer és de covards, però m’ha salvat moltes vegades. No sé si fujo de mi o d’alguna cosa, no sé si amb aquest acte dinàmic i repetitiu em trobo a mi mateix. Sé que corrent contra del cerç (el vent característic de la depressió de l’Ebre) m’he tornat més fort, però més escèptic. El caràcter de l’aragonès està molt marcat i influït per aquesta situació meteorològica. Diuen que som afables però tossuts, diuen que som molt crítics — sobretot el que no passa al nostre territori—. Ens diuen geperuts perquè ens encongim per intentar avançar quan el vent ens toca la cara (a vegades agafa 80 km/h). Diuen que és una terra de bojos (Goya, Buñuel…). Diuen que qualsevol producte abans de treure’l al mercat el tasten a Saragossa, i si té èxit, saben que funcionarà a tot el món, ja que som molt exigents. Diuen que els aragonesos il·lustres mai no van ser profetes a la seva terra… Diuen que som uns desmesurats, que parlem com els de poble… Diuen que el cerç ventila la ciutat i la neteja de pol·lució… Jo de moment continuo corrent contra el cerç, però quan l’agafo a favor, volo!

Definició del que puc expressar:

Sergio Muro: “El que és quotidià de manera histriònica es converteix en transcendental… en un happening catàrtic-col·lectiu”.

OUT OF MIND – FESTIVAL DE PERFORMANCE SARAGOSSA 2010OUT OF MIND – FESTIVAL DE PERFORMANCE SARAGOSSA 2010

FESTIVAL DE ARTE DE ACCIÓN Y PERFORMANCES OUT OF MIND

Artix sigue apostando por ampliar la mirada de los zaragozanos y zaragozanas, con propuestas diferentes para generar ciudadanos más críticos, llevando el más vanguardista y actual del panorama artístico en la agenda cultural de la capital aragonesa.

Precisamente, el performance tiene como una de sus misiones provocar, hacer reflexionar y transgredir ciertas normas, porque la sociedad evolucione, sobre todo en estos tiempos de crisis. Además, la performance elimina el espacio entre el arte y el espectador, ya que el espectador forma parte de la acción. El arte ya no es un objeto, el arte es un instante único e irrepetible. En una performance, el artista se presenta, no representa (no es teatro). La acción no es actuación. El tiempo, el espacio, el público y el artista confluyen en una idea concreta. Es un arte vivo y multidisciplinar.

Una tierra que fue pionera de esta disciplina artística se había olvidado completamente de este lenguaje de expresión más actual. Siente que el aragonés es muy performático socialmente. Afortunadamente, con el esfuerzo del PICH, por su apoyo incondicional, Artix y un grupo de artistas que se mantienen fieles al arte de acción (en los que se encuentra Zargrüp), ha resurgido de nuevo un movimiento en Zaragoza.

El festival se conjugan las performances y acciones, con la parte didáctica de talleres y conferencias y con música y exposiciones. Damos una gran importancia a la gente del público, que al final se convierten en los principales protagonistas, ya que participan haciendo performances y realizamos exposiciones fotográficas con imágenes que nos envían ellos mismos.

Después de dos ediciones se ha consolidado, con la participación de artistas de la talla de Carlos Llavata, Ramón Quanta, Joan Casellas, Valentín Torrents, Yolanda Pérez Herreras, Le Chip, Miguel Ángel Gil, Josema Oliden, Zargrüp, Yago Di Mateo , Oscar Abril Ascaso, Bartolomé Ferrando, Gonzalo Catalinas, Bárbara Caso, Ana Continente, Paula Gelpi, Victoria Valdearcos, Paco Serón, Fernando Clemente, Domix Garrido, Pedro Alba, Rosa Poveda, Daniel Rabanaque, Ingrid Magriña, Marian Pueyo. Y música de Positif, Gris Medina, RITERIOS, MIL, DEM, Caprulesque, Francho DJ, Vjj Hector de la Puente ….

FESTIVAL D’ART D’ACCIÓ I PERFORMANCES OUT OF MIND

Artix continua apostant per ampliar la mirada dels saragossans i saragossanes, amb propostes diferents per generar ciutadans més crítics, portant el més avantguardista i actual del panorama artístic a l’agenda cultural de la capital aragonesa.

Precisament, el performance té com una de les seves missions provocar, fer reflexionar i transgredir certes normes, perquè la societat evolucioni, sobretot en aquests temps de crisi. A més, la performance elimina l’espai entre l’art i l’espectador, ja que l’espectador forma part de l’acció. L’art ja no és un objecte, l’art és un instant únic i irrepetible. En una performance, l’artista es presenta, no representa (no és teatre). L’acció no és actuació. El temps, l’espai, el públic i el artista conflueixen en una idea concreta. És un art viu i multidisciplinari.

Una terra que va ser pionera d’aquesta disciplina artística s’havia oblidat completament d’aquest llenguatge d’expressió més actual. Sent que l’aragonès és molt performàtic socialment. Afortunadament, amb l’esforç del PICH, pel seu suport incondicional, Artix i un grup d’artistes que es mantenen fidels a l’art d’acció (en els que es troba Zargrüp), ha ressorgit de nou un moviment a Saragossa.

Al festival es conjuguen les performances i accions, amb la part didàctica de tallers i conferències i amb música i exposicions. Donem una gran importància a la gent del públic, que al final es converteixen en els principals protagonistes, ja que hi participen fent performances i realitzem exposicions fotogràfiques amb imatges que ens envien ells mateixos.

Després de dues edicions s’ha consolidat, amb la participació d’artistes de la talla de Carlos Llavata, Ramón Quanta, Joan Casellas, Valentín Torrents, Yolanda Pérez Herreras, Le Chip, Miguel Ángel Gil, Josema Oliden, Zargrüp, Yago Di Mateo, Òscar Abril Ascaso, Bartolomé Ferrando, Gonzalo Catalinas, Bárbara Caso, Ana Continente, Paula Gelpi, Victoria Valdearcos, Paco Serón, Fernando Clemente, Domix Garrido, Pedro Alba, Rosa Poveda, Daniel Rabanaque, Ingrid Magriña, Marian Pueyo. I música de Positif, Gris Medina, Rïter, MIL, DEM, Caprulesque, Francho DJ, Vjj Hector de la Puente….


IN HEAVEN Alta Realitat – Jordi CortésIN HEAVEN Alta Realitat – Jordi Cortés

IN HEAVEN IN HEAVEN

CIRCO TEATRO MODERNOCIRC TEATRE MODERN

No es un espectáculo. Circ Teatre Modern es mucho más: un viaje, una aventura, un mosaico poético, un diálogo con el público, un canto a la imaginación que habla de la superación de una manera próxima y original. Con una estética que recuerda el mundo austero de Alexander Calder y en el límite entre la instalación y le exhibición circense, la poética propuesta de Benet Jofre y Johnny Torres construye un universo mágico donde todo se desenvuelve harmoniosamente, en un baile de ruidos, barras y cuerdas. La misma concepción del espacio donde se desenvuelve es especial. Han creado una carpa desmontable en miniatura, que recuerda a un quiosco musical antiguo, y allí, bien protegido bajo el mágico caparazón, el público participa en las 14 acciones que Jofre y Torres han concebido. La suma de circo, teatro, infortunios y prodigiosa augura una velada fascinante donde el más difícil todavía casi nos toca.Circo teatro modernoCirc teatre modernNo és un espectacle. Circ Teatre Modern és molt més: un viatge, una aventura, un mosaic poètic, un diàleg amb el públic, un cant a la imaginació que parla de la superació d’una manera propera i original. Amb una estètica que recorda el món auster d’Alexander Calder i al límit entre la instalalació i l’exhibició circense, la poètica proposta de Benet Jofre i Johnny Torres construeix un univers màgic on tot rutlla harmoniosament, en un ball de sorolls, barres i cordes. La mateixa concepció de l’espai on es desenvolupa és especial. Han creat una carpa desmuntable en miniatura, que recorda un quiosc musical antic, i allí, ben protegit sota la màgica closca, el públic participa en les 14 accions que Jofre i Torres han concebut. La suma de circ, teatre, infortunis i prodigisa augura una vetllada fascinant on el més difícil encara gairebé ens toca.

ITERÉS VARIABLEINTERÈS VARIABLE

Interès variableAdam y Eva son dos jóvenes felizmente casados, que tienen una hipoteca firmada en el momento más álgido de la burbuja inmobiliaria. Ahora, con la crisis cayendo a saco sobre su maltrecha economía, se ven obligados a compartir piso con dos extraños: Àngel y Lilith. La convivencia entre los cuatro hará algunas cosas que parecían inamovibles se tambaleen y conceptos como compromiso, confianza, fidelidad y ética personal se pongan en cuestión. Interès variable, la nueva propuesta de Carles de la Rosa, planta el espejo delante de la generación que responde a eslóganes como ¿Lo quieres? Lo tienes! y que se ve abocada a una voraz fiebre consumista de fatales consecuencias. Combinando diversión con repuntes dramáticos, la obra es un fresco dinámico sobre la sociedad actual, cargado de fina ironía.

PRECIO: 5€

Interés variableInterès variableL’Adam i l’Eva són dos joves feliçment casats, que tenen una hipoteca signada en el moment més àlgid de la bombolla immobiliària. Ara, amb la crisi caient a raig sobre la seva malparada economia, es veuen obligats a compartir pis amb dos estranys: l’Àngel i la Lilith. La convivència entre tots quatre farà trontollar algunes coses que semblaven inamovibles i conceptes com compromís, confiança, fidelitat i ètica personal es posaran en qüestió. Interès variable, la nova proposta de Carles de la Rosa, planta el mirall davant de la generació que respon a eslògans com ”Ho vols? Ho tens! i que es veu abocada a una voraç febre consumista de fatals conseqüencies. Combinant diversió amb repunts dramàtics, l’obra és un fresc dinàmic sobre la societat actual, carregat de fina ironia.

PRECIO: 5€

Interès variable

AMIGDALAAMIGDALA

AMIGDALAEl tercer concierto del SAM (acción Musical de Sabadell) este viernes 18 de noviembre en el EstruchBar con la AMIGDALA primer grupo (pop-rock) en formato acústico.Organtizat por la CMS (Coordinadora de Músics de Sabadell) y con la colaboración de la ciudad de Sabadell, la intención es ofrecer la posibilidad de mostrar los grupos locales de la ciudad en diversos lugares de música, desde pequeñas hasta grandes salas, clubes, pasando por etapas de eventos culturales y festivas de las fechas del Festival en la ciudadDía de San Jorge, como la música o es un dueto de guitarra Sabadell AMÍGDALAS-baterista de rock indie con 2 componentes que han pasado por bandas de proyectos muchos de la ciudad y que, como ellos mismos dicen, “Vamos A volver a los orígenes de nuestra AMÍGDALA”.Amígdala fue formada en 2007 después de la disolución del grupo anterior, esta disolución tuvo Espacio OLeg dos grupos los truenos, donde Ismael Ruiz fue el baterista de un tiempo (dos años) y la amígdala, donde Oscar Garcia (guitarra), llegó después de un tiempo y diferentes experiencias musicales y personales, pero regresó a su forma natural. Oscar y los músicos veteranos, reanudación el Isma, 2 en 2009 con fuerzas renovadas y amígdala proyecto muchas ideas en mente. A partir de conocimiento común, la letra y la música fueron tomando forma y fuerza. El gran número de influencias musicales (alternatinu pop-rock, tanto en español y anglo Saxon y francés) y agafessin perjuicio de no hizo las canciones, tanto en la personalidad musical como las letras que hablan siempre de vivences y experiencias personales. Al medio tiempo ritmos con guitarras, combinados con la fuerza y la pasión que este proyecto es eléctrico y emocional. La particularidad de este grupo es, sobre todo, que es un dueto, pero con tanta energía que parece que escuchamos a un grupo de 5 músicos.

-Actividad gratuita- AMIGDALATercer concert del SAM (Sabadell Acció Musical) aquest divendres 18 de novembre a l’EstruchBar amb el grup AMIGDALA (pop-rock) per primer cop en FORMAT ACÚSTIC.

Organtizat per l’entitat CMS (Coordinadora de Músics de Sabadell) i amb la col.laboració de l’Ajuntament de Sabadell la intenció és oferir als grups locals la possibilitat de mostrar la música a la ciutat en diversos espais, des de grans sales de concerts, fins a petits locals nocturns passant per escenaris de Festa Major i de dates festives culturals de la ciutat, com Sant Jordi o el Dia de la Música.

AMÍGDALA és un duet de Sabadell de guitarra-bateria d’indie-rock amb 2 components que han passat per molts projectes/bandes de la ciutat i que, com ells mateixos diuen: “tornem a l’orígen de la nostre AMÍGDALA”.

Amígdala es va formar al 2007 a partir de la dissolució de l’anterior grup Espacio OLeg, d’aquesta dissolució van sortir dos grups The Peals, on Ismael Ruiz va ser el bateria durant un temps (dos anys) i Amígdala, on va entrar Oscar García (guitarra), després d’un temps i de diferents experiències tant personals com musicals, tot va tornar al seu camí natural. L’Oscar i l’Isma, 2 músics experimentats, van reprendre el projecte Amígdala al 2009 amb forces renovades i moltes idees al cap. Partint del coneixement comú, les lletres i la música anaven agafant forma i força. La gran quantitat d’influències musicals,(pop-rock alternatinu,tant en castellà com anglo-saxó i francès),i els no prejudicis van fer que les cançons agafessin personalitat pròpia, tant en la part musical com a les lletres que sempre parlen d’experiències i vivences personals. Guitarres amb força i ritmes a mig temps, combinades amb gran passió fan que aquest projecte sigui elèctric i emocional. La particularitat d’aquest grup és, per sobre de tot, que es tracta d’un duet, però amb tanta energia que sembla que escoltem un grup de 5 músics.

-Activitat gratuïta-