ENCREUAMENTS FÈRTILSENCREUAMENTS FÈRTILS

ENCREUAMENTS FÈRTILS-  ENCUENTRO DE CREACIÓN CONTINUA

TALLERES DE CREACIÓN PARA ADULTOS, PARA NIÑOS, LITERATURA, TERTULIA, VIDEOARTE, EXPOSICIÓN, PERFORMANCE, MÚSICA… UN ENCUENTRO PARA COMPARTIR IDEAS, PROPUESTAS Y ACTIVIDADES. ESPACIOS PARA JUGAR, LEER Y CONVERSAR.

SÁBADO 16 JUNIO DE 10 DE LA MAÑANA A 10 DE LA NOCHE NAUESTRUCH. San Isidro, 140 Taller 1 patio

Jornada incluida dentro del programa de micro-residencias Fertilización Cruzada en el Taller 1 de NauEstruch, per Acció Cultural Metropolitana

Más info en: ccioculturalmetropolitana@gmail.com Anna Recasens M.628 838 856

Con la colaboracion de: acción cultural metropolitana, alex benzie, amanecer mayol, Anna Recasens, aula a la deriva, garza Lladó, carlos Sedeño / dripp, carme martinez, circcrític de jack Moran, cooperativa general humana, david wells, eulàlia campesino , gema Cascón, Iolanda colina, joan vila-puig, jose begega, (a) bostezo, silvia mauri, paula montes de oca, Riccardo Massari tar Kampa, vanessa torres, viuda.

PROGRAMA

MAÑANA de 10 a 1

Crear con Tarot evolutivo” con Iolanda Pujol Imagen, juego y proyección. Mírate con tus multidimensions y crea’n nuevas.

“Monotipos” con Eulàlia Pagès Técnica de impresión para hacer imágenes únicas sobre papel

Actividades para niños” con Paula Montes Para soltar la creatividad a partir de diversos materiales y técnicas.

“Imaginación para adultos” con Sarah Benzie Un taller dirigido por niños en todos los adultos que no lo son tanto.

COMIDA de 2 a 4

¿Quieres comer a la sombra de unos tilos? Lleva un plato para compartir, algo para beber y disfruta de una comida con buena compañía y conversación.

Bloomsday Cake! Con Alba Mayol y Alex Benzie Un postre literario, lecturas del Ulysses de Joyce.16 de Junio, Bloomsday!

TARDE de 4 a 7

Taller de respiración, voz e improvisación” con Silvia Mauri Para aprender a relajarnos y trabajar con la voz.

“Lectura poética” con David Wells Reflexiones sobre la belleza, el tiempo … en catalán e inglés.

“Charla: Alexander von Humboldt” con Bernat Lladó Una figura controvertida y adelantada a su tiempo

Presentación: Próxima jornada formativa Fertilizaciones Cruzadas” con Joan Vila-Puig Un taller en colaboración con el programa Aula a la Deriva

TARDE NOCHE de 7 a 10

CircCrític” de Jack Moran y con Riccardo Massari Una pequeña superficie, portátil, a modo de circo de pulgas que, mediante sonidos, palabras, mecanismos y pequeños escenarios, aborda temas importantes.

Enfermedades artisticas contemporaneas y suspensión Remedios” con Tar Kampa El Doctor Tar Kampa presenta su Manual un libro de gran éxito (36 ª edición en 20 idiomas) que no faltará en ninguna biblioteca de nivel.

“Lost in Translation” con Anna Recasens Claves para entender los textos de arte y cultura contemporánea. (Acción suplementaria de la presentación del manual del Dr.Tar Kampa

The Skipping Diaries” con Antonio Da Veiga Una exploración que se centra en un objeto simple, una cuerda …

CLAUSURA

“VideoArte” con Carlos Sedeño – Dripp Narraciones visuales, música en directo …

Micro-Danza” con Carmen Martinez Movimiento colectivo para acabar el día

Brindis … con coca y cava

ENCREUAMENTS FÈRTILS – TROBADA DE CREACIÓ CONTÍNUA

TALLERS DE CREACIÓ PER A ADULTS, PER A INFANTS, LITERATURA, TERTÚLIA, VIDEOART, EXPOSICIÓ, PERFORMANCE, MÚSICA… UNA TROBADA PER A COMPARTIR IDEES, PROPOSTES I ACTIVITATS. ESPAIS PER JUGAR, LLEGIR I CONVERSAR.

DISSABTE 16 JUNY DE 10 DEL MATÍ A 10 DEL VESPRE NAUESTRUCH. Sant Isidre, 140 Taller 1 pati

Jornada inclosa dins del programa de micro-residències Fertilització Creuada al Taller 1 de NauEstruch, per Acció Cultural Metropolitana

Més info a: accioculturalmetropolitana@gmail.com Anna Recasens M.628 838 856

Amb la col·laboracio de: acció cultural metropolitana, alex benzie, alba mayol, anna recasens; aula a la deriva, bernat lladó, carlos sedeño/dripp, carme martinez, circcrític de jack moran, cooperativa general humana, david wells, eulàlia pagès, gemma cascón, iolanda pujol, joan vila-puig, jose begega, (sa) badall, silvia mauri, paula montes de oca, riccardo massari tar kampa, vanessa torres, viuda.

PROGRAMA

MATÍ de 10 a 1

“Crea amb Tarot evolutiu” amb Iolanda Pujol Imatge, joc i projecció. Mira’t amb les teves multidimensions i crea’n de noves.

“Monotips” amb Eulàlia Pagès Tècnica d’impressió per a fer imatges úniques sobre paper

Activitats per a infants” amb Paula Montes Per deixar anar la creativitat a partir de diversos materials i tècniques.

Imaginació per a adults” amb Sarah Benzie Un taller dirigit per infants a tots els adults que no ho són tant.

DINAR de 2 a 4

Vols dinar a l’ombra d’uns til·lers? Porta un plat per a compartir, alguna cosa per beure i gaudeix d’un dinar amb bona companyia i conversa.

Bloomsday Cake!! Amb Alba Mayol i Alex Benzie Un postre literari, lectures de l’Ulysses de Joyce.16 de Juny, Bloomsday!

TARDA de 4 a 7

Taller de respiració, veu i improvització” amb Silvia Mauri Per aprendre a relaxar-nos i treballar amb la veu.

“Lectura poètica” amb David Wells Reflexions sobre la bellesa, el temps…en català i anglès.

“Xerrada: Alexander von Humboldt” amb Bernat Lladó Una figura controvertida i adelantada al seu temps

“Presentació: Propera jornada formativa Fertilitzacions Creuades” amb Joan Vila-Puig Un taller en col·laboració amb el programa Aula a la Deriva

TARDA NIT de 7 a 10

“CircCrític” de Jack Moran i amb Riccardo Massari Una petita superfície, portàtil, a manera de circ de puces que, mitjançant sons, paraules, mecanismes i petits escenaris, aborda temes importants.

“Enfermedades Artisticas Contemporaneas y sus Remedios” amb Tar Kampa El Doctor Tar Kampa presenta el seu Manual un llibre de gran èxit (36a edició en 20 idiomes) que no faltarà en cap biblioteca de nivell.

“Lost in Translation” amb Anna Recasens Claus per a entendre els textos d’art i cultura contemporania. (Acció suplementaria de la presentació del manual del Dr.Tar Kampa

“The Skipping Diaries” amb Antonio Da Veiga Una exploració que se centra en un objecte simple, una corda…

CLOENDA

“VideoArt” amb Carlos Sedeño – Dripp Narracions visuals, música en directe…

Micro-Dansa” amb Carme Martinez Moviment col·lectiu per acabar el dia

Brindis…amb coca i cava

ACCIÓN!MADACCIÓN!MAD

ACCIÓN!MAD – DEPORTADOS DE LA HISTORIA

La verdad es que no quiero hablar sobre Acción!MAD porque es muy fácil encontrar información sobre lo que somos, lo que hacemos y cual ha sido nuestra historia; no hace falta mas que consultar nuestra página web

www.accionmad.org.

De lo que realmente quiero hablar es de como hemos llegado a Acción!MAD12, el Acción!MAD que está ya sucediendo este año. De donde partimos, nuestras vicisitudes y aventuras; de la historia común que entre todos hemos construido desde principios de los años noventa y que veinte años después nos encuentra de nuevo en algún lugar concreto, trabajando como siempre, construyendo mundos paralelos en los cuales poder vivir. ¡¡En las trincheras del arte!!.

PERFORMANCE

ABEL LOUREDA Y NIEVES CORREA

Tras una larga trayectoria por separado que se remonta a principios de los años noventa, tanto en el ámbito de la creación como en el de la gestión, en el año 2012 hemos decidido empezar una nueva etapa de trabajo en común seguros de que la aventura de un proceso de creación compartido será siempre interesante, fructífera y divertida.

PULSO

Desde una idea base muy sencilla, una proposición desde lo “inconsciente”, la performance se construye sobre la “consciencia” de sus aspectos formales: tiempo, espacio, cuerpo, en este caso dos cuerpos y dos identidades. Para nosotros es muy importante la organización formal del trabajo, la definición clara y precisa de lo que hacemos, pero aún así dejamos muchos espacios en los que esa definición se pierde y difumina, los espacios en los que la acción realmente sucede. Y en esos espacios “vacíos” nos encontraremos todos, nosotros y vosotros en igualdad de condiciones, el próximo viernes 8 de Junio.


ACCIÓN!MAD – DEPORTADOS DE LA HISTORIA

La veritat és que no vull parlar sobre Acción!MAD perquè és molt fàcil trobar informació sobre el què som, el què fem i quina ha estat la nostra història; trobareu tot el que cal a la pàgina web:

www.accionmad.org.

Del que realment vull parlar és de com hem arribat a AcciónMAD12. Què està passant aquest any, quin és el punt de partida, les nostres vicissituds i aventures; de la història comuna que entre tots hem construït des de principis dels anys noranta. Ara, vint anys desprès, ens troba de nou a tots en un lloc concret, treballant com sempre, construint móns paral·lels en els quals poder viure. A les trinxeres de l’art!

PERFORMANCE

ABEL LOUREDA Y NIEVES CORREA

Desprès d’una llarga trajectòria per separat que comença a principis dels anys noranta, tant en l’àmbit de la creació com en el de la gestió, a l’any 2012 vam decidir començar una nova etapa de treball en comú segurs que l’aventura d’un procés de creació compartit serà sempre interessant, fructífer i divertit.

PULSO

Des d’una idea base molt senzilla, una proposició des d’allò “inconscient”, la performance es construeix sobre la consciència dels seus aspectes formals: temps, espai, cos. En aquest cas dos cossos, dos identitats. Per nosaltres és molt important l’organització formal del treball, la definició clara i precisa del què fem, però així i tot, deixem molts espais en els que aquesta definició es perd i els difumina on l’acció realment passa. En aquests espais “buits” ens retrobem tots, nosaltres i vosaltres en igualtat de condicions, el proper divendres 8 de juny.

PSEUDO COTRONE Marcel·li AntúnezPSEUDO COTRONE Marcel·li Antúnez

PSEUDO COTRONE Marcel·li Antúnez

Producir una performance mecatrónica con múltiples pantallas, varios sensores y con la acción participativa de los espectadores. Este es uno de los objetivos del creador Marcel·lí Antúnez que, decidido a romper la “cuarta pared”, extiende la narración dramática del espectáculo Pseudo Cotrone alrededor del público y se sirve de ingenios de creación propia: un dreskeleton, un onomatopeion… Con la voluntad rompedora que le caracteriza, Antúnez firma una propuesta arriesgada, dinámica, compleja, hipnótica, viva, inquietante, incómoda. Lleno de microrrelatos, Pseudo Cotrone quiere imaginar el destino de algunos de los personajes de Los gigantes de la montaña, la obra inacabada de Luigi Pirandello. Antúnez ha desarrollado a lo largo de más de treinta años, un universo visual transgresor, con una iconografía absolutamente personal e iconoclasta y es reconocido internacionalmente como una de las figuras más relevantes del arte electrónico y la experimentación escénica. Su obra incluye performances mecatrónicas, instalaciones interactivas, películas y colaboraciones con colectivos, entre los que destaca La Fura dels Baus, compañía de la que fue fundador y líder en los años ochenta.

FICHA ARTÍSTICA

Sylvie Commagnac (Francia) intérprete

Adil kaced (Marrueco) música

 

Produir una performance mecatrònica amb múltiples pantalles, diversos sensors i amb l’acció participativa dels espectadors. Aquest és un dels objectius del creador Marcel·lí Antúnez que, decidit a trencar la “quarta paret”, estén la narració dramàtica de l’espectacle Pseudo Cotrone al voltant del públic i es serveix de ginys de creació pròpia: un dreskeleton, un onomatopeion… Amb la voluntat trencadora que el caracteritza, Antúnez signa una proposta arriscada, dinàmica, complexa, hipnòtica, viva, inquietant i incòmoda. Farcit de microrelats, Pseudo Cotrone vol imaginar el destí d’alguns dels personatges d’Els gegants de la muntanya, l’obra inacabada de Luigi Pirandello. Antúnez ha desenvolupat, al llarg de més de trenta anys, un univers visual transgressor, amb una iconografia absolutament personal i iconoclasta i és reconegut internacionalment com una de les figures més rellevants de l’art electrònic i l’experimentació escènica. La seva obra inclou performances mecatròniques, instal·lacions interactives, pel·lícules i col·laboracions amb col·lectius, entre els quals destaca La Fura dels Baus, companyia de la qual en va ser fundador i líder als anys vuitanta.

FITXA ARTÍSTICA

Sylvie Commagnac (Francia) intèrpret

Adil kaced (Marrueco) música

CIA. DAROMAI de VALS-BLESSÉ(E)CIA. DAROMAI de VALS-BLESSÉ(E)

CIA. DAROMAI

Ensayo abierto a la NAU B del espectáculo VALES-Blesse (E)

Pieza de circo – danza – teatro para un músico y un acróbata…

Martí Soler y Gimbernat (Barcelona, ​​1978). Acróbata, portor de manos a manos acrobático y rueda cyr.

Fèlix Cucurull y Sangerman (Arenys de Mar, 1978). Cantante, guitarrista y compositor.CIA. DAROMAI

Assaig obert a la NAU B de l’espectacle VALS-BLESSÉ(E)

Peça de circ – dansa – teatre per a un músic i un acròbata…

Martí Soler i Gimbernat (Barcelona, 1978). Acròbata, portor de mans a mans acrobàtic i roda cyr.

Fèlix Cucurull i Sangerman (Arenys de Mar, 1978). Cantant, guitarrista i compositor.


CONTENEDORES / SIERRA CENTRO DE ARTECONTENEDORES / SIERRA CENTRO DE ARTE

CONTENEDORES/SIERRA CENTRO DE ARTE

CONTENEDORES ARTE DE ACCIÓN es la muestra internacional de arte de acción de Sevilla, un evento dedicado en exclusiva a la práctica, investigación y expansión de la performance que en 2012 ha cumplido 12 años ininterrumpidos de existencia. Desde su primera edición a la fecha han pasado más de 200 artistas de todo el mundo por un evento que, en la actualidad, es el más longevo de cuantos se realizan en el estado español

SIERRA CENTRO DE ARTE es un espacio dedicado a la producción e investigación intermedia en entorno natural. Situado en la sierra de Huelva, en la localidad de Santa Ana la Real, la actividad de SIERRA se distribuye en la realización de intervenciones en espacio natural, espacios expositivos, residencias de artistas, laboratorios y formación didáctica intermedia… http://contenedoresfestival.es/ 

RUBÉN BARROSO ÁLVAREZ

(Sevilla, 1964)

Comisario de arte contemporáneo.

En 2000 crea y dirige el proyecto CONTENEDORES _MUESTRA INTERNACIONAL DE ARTE DE ACCIÓN DE SEVILLA un evento dedicado a la difusión, práctica, teoría e investigación sobre arte de acción, referente a nivel nacional e internacional de las prácticas performáticas desde el sur y por el que han pasado mas de 180 artistas de Europa, EEUU, América del Sur, Canadá, Turquía…Contenedores ha celebrado en 2012 su duodécima edición.

Como artista intermedia y performer su labor es continua desde 1997, realizando múltiples acciones, intervenciones en espacios públicos, vídeo-performances, instalaciones y exposiciones…así como conferencias, ponencias, seminarios, talleres de arte actual y arte de acción…en gran parte del estado español (festivales, encuentros, bienales, universidades, centros de arte…) Realiza filmes y proyectos audiovisuales y piezas de arte sonoro.

Director de SIERRA CENTRO DE ARTE, un proyecto de arte intermedia en entorno natural de la sierra de Huelva. rubenbarroso1964@gmail.com 

CONTENEDORES / SIERRA CENTRO DE ARTE

CONTENEDORES ARTE DE ACCIÓN és una mostra internacional d’art d’acció de Sevilla, un event dedicat en exclusiva a la pràctica, investigació i expansió de la performance que en 2012 ha complert 12 anys ininterromputs d’existència. Des de la seva primera edició fins ara han passat més de 200 artistes de tot el mon per un event que, en l’actualitat, és el de més llarga trajectòria de l’estat espanyol.

SIERRA CENTRO DE ARTE és un espai dedicat a la producció i investigació intermèdia en un entorn natural. Situat a la Sierra de Huelva, a la localitat de Santa Ana la Real, l’activitat de SIERRA es distribueix en la realització d’intervencions en espai natural, espais expositius, residències d’artistes, laboratoris i formació didàctica intermèdia…

 http://contenedoresfestival.es

RUBÉN BARROSO ÁLVAREZ

(Sevilla, 1964)

Comissari d’art contemporani.

Crític i teòric especialitzat en art d’acció i didàctica de les arts. Investigador i documentalista sobre estudis, crítica, teoria i investigació sobre art d’acció i performance i didàctica de les arts. Ha publicat text, articles, assaigs.. a nombroses publicacions especialitzades. L’any 2000 crea i dirigeix el projecte CONTENEDORES_MUESTRA INTERNACIONAL DE ARTE DE ACCION DE SEVILLA un event dedicat a la difusió, pràctica, teoria i investigació sobre art d’acció, referent a nivell nacional i internacional de les pràctiques performàtiques des de el sud i pel que han passat més de 180 artistes d’Europa, EEUU, Amèrica del Sud, Canadà, Turquia… Contenedores ha celebrat al 2012 la seva dotzena edició.

Com artista intermèdia i performer la seva tasca és ininterrompuda des de 1997, realitzant nombroses accions, intervencions a espais públics, vídeo-performances, instal·lacions i exposicions… així com conferències, ponències, seminaris, tallers d’art actual i art d’acció.. a gran part de l’estat espanyol (festivals, trobades, biennals, universitats, centres d’art…) Realitza films i projectes audiovisuals i peces d’art sonor.

Director de SIERRA CENTRE D’ART, un projecte d’art intermèdia en entorn natural de la serra de Huelva. Rubenbarroso1964@gmail.com

EXPOSICIONES EN PROCESOEXPOSICIONS EN PROCÈS

NauEstruch es un espacio especializado en prácticas performáticas y estudios de la performatividad. Como tal, NauEstruch es un espacio de investigación de un ámbito concreto de nuestra cultura contemporánea. Pero NauEstruch es, al mismo tiempo, un espacio de investigación en sí mismo y sobre sí mismo, un espacio que explora formatos y operativas como espacio de producción artística de siglo XXI.

En este sentido, NauEstruch no es una galería ni un museo. NauEstruch es un espacio de producción y de investigación que incluye una sala de exposiciones. Por este motivo, NauEstruch no expone obras. NauEstruch muestra procesos, los procesos que están haciendo sus artistas en residencia. Por este motivo, las exposiciones de NauEstruch son orgánicas y mutables, se van transformando y ampliando a medida que los artistas residentes avanzan en su proceso de trabajo.

Este viernes no hay ninguna inauguración, porque NauEstruch no hace inauguraciones. Pero podrás ver ya el inicio de las exposiciones en proceso de los artistas residentes en NauEstruch primavera-verano 2012: José Begega, Marla Jacarilla, Cristina Schultz y Cooperativa General Humana. Hablar con ellos y compartir con todos nosotros la presentación y la performance de Ruben Barroso de Contenedores.

NauEstruch és un espai especialitzat en pràctiques performàtiques i estudis de la performativitat. Com a tal, NauEstruch és un espai d’investigació d’un àmbit concret de la nostra cultura contemporània. Però NauEstruch és, al mateix temps, un espai d’investigació en si mateix i sobre si mateix, un espai que explora formats i operatives com a espai de producció artística de segle XXI.

En aquest sentit, NauEstruch no és una galeria ni un museu. NauEstruch és un espai de producció i d’investigació que inclou una sala d’exposicions. Per aquest motiu, NauEstruch no exposa obres. NauEstruch mostra processos, els processos que estan fent els seus artistes en residència. Per aquest motiu, les exposicions de NauEstruch són orgàniques i mutables, es van transformant i ampliant a mesura que els artistes residents avancen en els seu procés de treball.

Aquest divendres no hi ha cap inauguració, perquè NauEstruch no fa inauguracions. Però podràs veure ja l’inici de les exposicions en procés dels artistes residents a NauEstruch primavera-estiu 2012: José Begega, Marla Jacarilla, Cristina Schultz i Cooperativa General Humana. Parlar amb ells i compartir amb tots nosaltres la presentació i la performance de Ruben Barroso de Contenedores.

MANOS DE TOPO presenta ESCAPAR CON EL ANTICICLÓNMANOS DE TOPO presenta ESCAPAR CON EL ANTICICLÓN

MANOS DE TOPO

Precio = 10€

Si alguien creía que la canción romántica ya había explorado todos los matices posibles y que reinventarla era misión imposible, se equivocaba. En 2003, dos estudiantes de cine, Miguel Angel Blanca y Alejandro Marzoa, dieron el pistoletazo de salida a Manos de Topo, un grupo musical que rinde homenaje, con un estilo peculiar, a los pesos pesados de la canción ligera (Julio Iglesias, Camilo Sesto, Perales…). El éxito de la propuesta fue y sigue siendo espectacular. Ni ellos se lo esperaban, porque, de hecho, el nombre de Manos de Topo se lo pusieron alegando que “no tenemos talento y tocamos muy mal la guitarra”. Pero sus recitativos en tono llorón hicieron fortuna, y, además de éxitos de canciones como Es feo y La chica tripolar, la sintonía de la serie Arròs covat, de TV3, les persigue allí donde van. El sonido del grupo ha ido evolucionando y el relato de sus vivencias como perdedores se ha convertido en una forma de terapia exhibicionista que hace las delicias del público. El trabajo que presentan se titula Escapar con el anticiclón, disco repleto de frases lapidarias y memorables, y con un single, Tus siete diferencias, que tiene vocación de himno.

MANOS DE TOPO

Preu = 10€

Si algú creia que la cançó romàntica ja havia explorat tots els matisos possibles i que reinventar-la era missió impossible, s’equivocava. El 2003, dos estudiants de cinema, Miguel Angel Blanca i Alejandro Marzoa, van donar el tret de sortida a Manos de Topo, un grup musical que ret homenatge, amb un estil peculiar, als pesos pesants de la cançó lleugera (Julio Iglesias, Camilo Sesto, Perales…). L’èxit de la proposta va ser i continua sent espectacular. Ni ells s’ho esperaven, perquè, de fet, el nom de Manos de Topo se’l van posar al·legant que “no tenim talent i toquem molt malament la guitarra”. Però els seus recitatius amb to ploramiques van fer fortuna, i, a més d’èxits de cançons com Es feo y La chica tripolar, també la sintonia de la sèrie Arròs covat, de TV3, els persegueix allí on van. El so del grup ha anat evolucionant i el relat de les seves vivències com a perdedors ha esdevingut una forma de teràpia exhibicionista que fa les delícies del públic. El treball que presenten es titula Escapar con el anticiclón, disc farcit de frases lapidàries i memorables, i amb un single, Tus siete diferencias, que té vocació d’himne.

Jordi Bastida TrioJordi Bastida Trio

Jordi Bastida Trio

Se trata de la presentación de un trabajo de fin de carrera del guitarrista Sabadellenc Jordi Bastida, con la colaboración de la ilustradora Julia Quintana y el estudiante de cine Alexis Alcázar.

Espectáculo de música y cine, influenciado por obras de cineastas como Stanley Kubrick o Alfred Hitchcock que aborda la avaricia y la soberbia humana.Jordi Bastida Trio

Es tracta de la presentació d’un treball de fi de carrera del guitarrista Sabadellenc Jordi Bastida, amb la col·laboració de la il·lustradora Júlia Quintana i l’estudiant de cinema Alexis Alcázar.

Espectacle de música i cinema, influenciat per obres de cineastes com Stanley Kubrick o Alfred Hitchcock que aborda l’avarícia i la supèrbia humana.


FACES de Emmanuel GrivetFACES de Emmanuel Grivet

FACES de Emmanuel Grivet

Precio = 5€

Una, dos, tres, diez, veinte…? Cuantas faces tiene un objeto? Y una persona? Y una situacion? Coca-Cola, Al Jazira, Sony… Los mismos objetos, las mismas referencias, las mismas maneras de hacer en Barcelona, en Mexico, en Marrakech… Interpretes con trayectorias y origenes muy diferentes se detienen un momento sobre una pregunta: multiplicidad o unidad? Con el espectaculo de danza Faces, Emmanuel Grivet propone cinco puntos de vista sobre una realidad comun y explora los conceptos de identidad y territorio. Coreografo, bailarin y pedagogo, Grivet ha creado, desde 1993, mas de veinte piezas tanto para su propia compania como para otras. Comprometido en la investigacion sobre el cuerpo y el movimiento, cuestiona, a traves de sus piezas coreograficas, la relacion entre los seres humanos y las condiciones de representacion. Ademas de piezas escenicas, la compania de Grivet propone performances que invitan al publico a descubrir la danza en espacios y momentos imprevistos. Ha movido sus bailarines en lugares inverosimiles: el Museo de Arte Contemporaneo de Burdeos, en cinco puertos de Corcega, encima de una montana y en diversos espacios urbanos.

 

FICHA ARTÍSTICA 
Emmanuel Grivet, creación

Olga Guttierrez (Mexico), Jordi Cortes Molina (Cataluña), Cecilia Colacrai (Argentina / Cataluña), Emmanuel Grivet (Francia), Sylvie Commagnac, intérpretes

Adil Kaced, musica

Aqui os dejamos un enlace para poder ver de nuevo el espectáculo: https://vimeo.com/44972608FACES de Emmanuel Grivet

Preu = 5€

L’Una, dues, tres, deu, vint…? Quantes faces te un objecte? I una persona? I una situacio? Coca-Cola, Al Jazira, Sony… Els mateixos objectes, les mateixes referencies, les mateixes maneres de fer a Barcelona, a Mexic, a Marraqueix… Interprets amb trajectories i origens molt diferents s.aturen un moment sobre una pregunta: multiplicitat o unitat? Amb l.espectacle de dansa Faces, Emmanuel Grivet proposa cinc punts de vista sobre una realitat comuna i explora els conceptes d.identitat i territori. Coreograf, ballari i pedagog, Grivet ha creat, des de 1993, mes de vint peces tant per a la seva com per a altres companyies. Compromis en la investigacio sobre el cos i el moviment, questiona, a traves de les seves peces coreografiques, la relacio entre els essers humans i les condicions de representacio. A banda de peces esceniques, la companyia de Grivet proposa performances que conviden el public a descobrir la dansa en espais i moments imprevistos. Ha mogut els seus ballarins en llocs inversemblants: el Museu d’Art Contemporani de Bordeus, en cinc ports de Corsega, dalt d.una muntanya i en diversos espais urbans.


FITXA ARTISTICA

Emmanuel Grivet, creació

Olga Guttierrez (Mexico), Jordi Cortes Molina (Catalunya), Cecilia Colacrai (Argentina/ Catalunya), Emmanuel Grivet (Franca), Sylvie Commagnac, intèrprets

Adil Kaced, música

Aqui us deixem un enllac per a poder veure de nou l’espectacle: https://vimeo.com/44972608

MOBILE EDUCATION LAB (M.E.L.) Y CHARLA-DEBATEMOBILE EDUCATION LAB (M.E.L.) | XERRADA-DEBAT

MOBILE EDUCATION LAB (MEL) | CHARLA-DEBATE “HACKEAR” DENTRO DE LA CREACIÓN VISUAL Y MUSICAL INTERVENCIÓN SONORA-PERFORMATIVA

Programa de micro-residencias Fertilización Cruzada en Nave Estruch

Lugar: Nave Estruch. Taller 1. c. San Isidro, 140

Día: sábado 12

Hora: 19.00 h debate / 21.30 h intervención sonora

Precio: gratuito

Esta segunda semana de Fertilización Cruzada, el colectivo multidisciplinar MEL, que reúne profesionales de las artes y la educación, estará preparando diversas actividades pedagógicas vinculadas a la creación musical y visual. Las actividades se basan en la idea del DIY (do it yourself) y la posibilidad de desarrollarse en diferentes entornos. Plantean actividades críticas para niños y para aquellos que se sientan como niños y que se acerquen al conocimiento desde la experiencia directa y compartida con otros.

El sábado, estás invitado / aa participar en la charla-debate en relación a “hackear” dentro de la creación visual y musical. Se hablará sobre arte y técnica, tecnología, tecnocracia y prácticas tecnoilógicas. A partir de conocer el proceso de creación del Tarcordium de Riccardo Massari (un instrumento DIY) proponen un debate sobre cómo hackear, desde las prácticas culturales.

El sistema actual basa gran parte de las actividades artísticas y culturales en nuevas tecnologías, de producción normalizada por grandes marcas y que deja de lado la posibilidad de desarrollar capacidades y habilidades personales. Ecologically friendly? Autonomía? Democracia? Son expresiones para vender más y para establecer “la empresa global”.

¿Qué relación hay entre estas grandes compañías y los gobiernos? ¿Por qué tanto afán por introducir tecnología en las escuelas y justificar su uso?

Para terminar, intervención sonora-performativa a cargo de Massari. Música en vivo proyección de dos películas de Maya Deren.

MOBILE EDUCATION LAB (M.E.L.) | XERRADA-DEBAT “HACKEJAR” DINS LA CREACIÓ VISUAL I MUSICAL INTERVENCIÓ SONORA-PERFORMATIVA

Programa de micro-residències Fertilització Creuada a Nau Estruch

Lloc: Nau Estruch. Taller 1. c. Sant Isidre, 140

Dia: dissabte 12

Hora: 19.00 h debat / 21.30 h intervenció sonora

Preu: gratuït

Aquesta segona setmana de Fertilització Creuada, el col·lectiu multidisciplinar M.E.L., que reuneix professionals de les arts i l’educació, estarà preparant diverses activitats pedagògiques vinculades a la creació musical i visual. Les activitats es basen en la idea del DIY (do it yourself) i la possibilitat de desenvolupar-se en diferents entorns. Plantegen activitats crítiques per a infants i per a aquells que se sentin com infants i que s’apropin al coneixement des de l’experiència directa i compartida amb altres.

El dissabte, estàs convidat/da a participar a la xerrada-debat en relació a “hackejar” dins la creació visual i musical. Es parlarà sobre art i tècnica, tecnologia, tecnocràcia i pràctiques tecnoil·lògiques. A partir de conèixer el procés de creació del Tarcordium de Riccardo Massari (un instrument DIY) proposen un debat sobre com hackejar, des de les pràctiques culturals.

El sistema actual basa gran part de les activitats artístiques i culturals en noves tecnologies, de producció normalitzada per grans marques i que deixa de banda la possibilitat de desenvolupar capacitats i habilitats personals. Ecologically friendly? Autonomia? Democràcia? Són expressions per vendre més i per establir “l’empresa global”.

Quina relació hi ha entre aquestes grans companyies i els governs? Per què tant d’afany per introduir tecnologia a les escoles i justificar el seu ús?

Per acabar, intervenció sonora-performativa a càrrec de Massari. Música en viu projecció de dues pel·lícules de Maya Deren.