F3dra Pleasure & Pain nace de la triangulación entre tres obras: Hipólito, de Eurípides, Fedra, de Racine, y Phaedra s Love, de Sarah Kane. Las actrices Mercè Anglès y Anna Güell —creadoras de la compañía Q-Ars Teatre— estaban interesadas en el personaje de Fedra, en la contradicción de su deseo, fuente de dolor y de placer a la vez. Una nueva triangulación puso las bases para crear el montaje: Q-Ars Teatre se puso en contacto con la joven dramaturga brasileña Marilia Samper —que escribió el texto— y con Pep Pla, que dirige el montaje. El resultado es una propuesta en la que aparecen tres mujeres que luchan por representar a Fedra, para dejar de ser Fedra o para entender a Fedra.
La primera es una camarera (Freddy) que se enamora de su cuñado, la segunda es una actriz madura (Vera) que ahoga en alcohol su decadencia, la tercera es una ficción sobre Sarah Kane, autora de culto del teatro británico que se suicidó en 1999 con sólo 28 años. La dureza de las historias es servida con delicadeza y fina ironía en un trabajo muy elogiado por la crítica, que destaca especialmente la fuerza dramática de las tres actrices que encarnan a cada una de las caras del espejo.
F3dra Pleasure & Pain neix de la triangulació entre tres obres: Hipòlit, d’Eurípides; Fedra, de Racine, i Phaedra’s Love, de Sarah Kane. Les actrius Mercè Anglès i Anna Güell —creadores de la companyia Q-Ars Teatre— estaven interessades en el personatge de Fedra, en la contradicció del seu desig, font de dolor i de plaer alhora. Una nova triangulació va posar les bases per crear el muntatge: Q-Ars Teatre es va posar en contacte amb la jove dramaturga brasilera Marilia Samper —que va escriure el text— i amb Pep Pla, que dirigeix el muntatge. El resultat és una proposta en la qual apareixen tres dones que lluiten per representar Fedra, per deixar de ser Fedra o per entendre Fedra.
La primera és una cambrera (Freddy) que s’enamora del seu cunyat; la segona és una actriu madura (Vera) que ofega en alcohol la seva decadència; la tercera és una ficció sobre Sarah Kane, autora de culte del teatre britànic que es va suïcidar el 1999 amb només 28 anys. La duresa de les històries és servida amb delicadesa i fina ironia en un treball molt elogiat per la crítica, que destaca especialment la força dramàtica de les tres actrius que encarnen cadascuna de les cares del mirall.