Els músics de Bremen del Liceu arriben al Teatre Principal de Terrassa

Els músics de Bremen, producció del Gran Teatre del Liceu, és un espectacle familiar en tots els sentits. Pares i fills podran gaudir d’una posada en escena expressiva, actual, il•lustrativa i molt suggerent.

Els músics de Bremen
Data: Diumenge 12 de febrer
Hora: 18 h
Lloc: Teatre Principal

Al CAET no podíem oblidar-nos dels més petits. Per això presentem Els músics de Bremen com un dels espectacles de més qualitat d’ El Petit Liceu. El famós conte dels germans Grimm s’adapta i puja a l’escenari del Teatre Principal. Els quatre animals maltractats, que decideixen fugir plegats i buscar-se la vida com a músics, ens oferiran un gran espectacle ple de música, dansa i titelles.
A més, durant la temporada també podeu continuar gaudint de la fantàstica programació infantil de la Xarxa: ‘Univers’ i ‘La Ventafocs. El musical a ritme dels 50’ són les futures propostes de l’associació per entretenir-nos amb els menuts. No us les perdeu!

Més informació a www.caet.cat

‘L’any que ve serà millor’ al Principal de Terrassa

Aquest diumenge el Teatre Principal rebrà el treball de quatre autores, una directora i quatre actrius amb una visió fresca, dinàmica i, per què no dir-ho, femenina de la crisi que ens ha tocat viure

Aquest diumenge 5 de febrer el CAET presenta a Terrassa L’any que ve serà millor, una obra escrita per quatre dones que, a través de retalls de vida, breus monòlegs, pensaments i petits diàlegs, volen fer un retrat desenfadat i en clau de comèdia de la societat actual.
Històries de crisi, de voler sortir, d’insatisfacció, escrites a quatre mans, amb molt d’humor i una pinzellada de mala bava.
Un humor intel•ligent i àcid i un llenguatge directe que ja s’ha guanyat a molts públics! Un espectacle que ha triomfat i que just acaba la seva temporada a Madrid, després del seu enorme èxit a la Villarroel de Barcelona, per iniciar la seva gira.
Els mitjans han dit:
Actrius nascudes per a la comèdia. Noranta minuts de riure constant, fins i tot alguns esquetxos de l’Alba Florejachs fan plorar de riure. Sigui com sigui L’any que ve serà millor hauria de tenir una edició anual … Elisa Díez – Butaques i Somnis
Autores: Marta Buchaca, Carol López, Mercè Sarrias i Victòria Szpunberg.
Direcció: Mercè Vila Godoy.
Descarrega’t!
Programa CAET desembre- juny 2012:

Les dones són les protagonistes al CAET

El nom de la protagonista dóna títol a la propera obra que es veurà al Teatre Alegria: Molly Sweeney. I a continuació el Principal rebrà el treball de quatre autores, una directora i quatre actrius amb una visió fresca, dinàmica i, per què no dir-ho, femenina de la crisi que ens ha tocat viure.

Després de Canigó, presentem la producció participada pel CAET i que va guanyar el darrer premi Quim Masó, la delicada història de Molly Sweeney. El Teatre Alegria acull aquesta peça brillant de l’autor irlandès Brian Friel, figura referencial de la dramatúrgia contemporània. Aquí Friel fa ús de la seva excel·lència en l’art de narrar històries i ens explica la vida d’una dona cega, a qui el seu marit convenç per posar-se en mans d’un prestigiós oftalmòleg. Molly, que fins ara s’havia fet el món a mida a causa de la seva limitació, viurà tot un seguit de noves experiències que li capgiraran el món i la seva manera d’entendre’l. Els personatges, a tres veus, reflexionen i busquen les raons que els impulsen a actuar.

La segona proposta la trobem a principis de febrer. El dia 5 el CAET presenta a Terrassa L’any que ve serà millor, una obra escrita per quatre dones que, a través de retalls de vida, breus monòlegs, pensaments i petits diàlegs, volen fer un retrat desenfadat i en clau de comèdia de la societat actual. Un humor intel·ligent i àcid i un llenguatge directe que ja s’ha guanyat a molts públics! Un espectacle que ha triomfat i que just acaba la seva temporada a la Villarroel de Barcelona per iniciar la seva gira: i Terrassa no es pot perdre aquest valor segur!

Descarrega’t!

Programa CAET desembre- juny 2012: http://www.caet.cat/programes-en-issiue-pdf-caet-teatre.html
Multimèdia,fotos i material audiovisual:
http://www.caet.cat/molly-sweeney-multimedia.html
http://www.caet.cat/lany-que-ve-sera-millor-multimedia.html

Més informació:
CAET | 93.733.81.40 | caetcomunicacio@gmail.com / www.caet.cat
aPortada Comunicació | Úrsula Barri Genera | 933.182.650 | ursula.barri@aportada.com

El CAET – Centre d’arts escèniques de Terrassa comença l’any amb Canigó, el gran èxit del Nadal al TNC

El CAET es vol sumar a la celebració dels 125 anys de la publicació del gran poema èpic català, el “Canigó” de Verdaguer, i comença el 2012 portant-lo amb la veu i la presència de Lluís Soler, acompanyat per Eduard Iniesta, al Teatre Alegria

Data: Diumenge 15 de gener
Hora: 18 h
Lloc: Teatre Alegria. c/ Gaudí, 15. Terrassa. Barcelona

Lluís Soler, amb la seva veu prodigiosa i una magnífica prosòdia, despulla el poema de Verdaguer i l’acosta a l’espectador, el fil argumental del qual “és el cavaller Gentil, a qui el seu pare no el deixa casar-se amb una pastora”, apunta Soler.
Antonio Calvo, el director d’aquesta proposta, destaca que Canigó és una de les obres més importants de la literatura catalana i que no és coneguda com ho hauria de ser. Per això ha volgut fer aquesta adaptació per tal de descobrir-la una mica més al públic català.
Calvo i Soler han treballat juntament amb el músic Eduard Iniesta, qui assenyala que “el text era molt musical i gairebé no feia falta afegir-hi cap partitura”. Iniesta s’ha limitat a marcar les diferències entre els diferents mons del poema, i per a fer-ho ha fet servir instruments tan singulars com un tambur, originari de Turquia, que enllaça amb la guitarra o l’ukelele, tots interpretats en directe.
A tot això se li suma un escenari senzill. Una posada en escena austera i un ambient fosc que serveixen per a ressaltar el costat misteriós del relat, alhora que dóna tot el protagonisme a la paraula. En definitiva, una producció que converteix Canigó en un espectacle íntim i una petita joia teatral pel públic que s’acosti al Teatre Alegria per estrenar la nova temporada!

Descarrega’t!
Programa CAET desembre- juny 2012: http://www.caet.cat/programes-en-issiue-pdf-caet-teatre.html
Multimèdia (fotos i material audiovisual: http://www.caet.cat/canigo-multimedia.html

Més informació:
CAET | 93.733.81.40 | caetcomunicacio@gmail.com / www.caet.cat
aPortada Comunicació | Úrsula Barri Genera | 933.182.650 | ursula.barri@aportada.com

El CAET enceta el 2012 amb una programació eclèctica i internacional

El CAET- Centre d’arts escèniques de Terrassa inicia el nou any amb una programació més variada que mai, obrint les seves portes a Europa i consolidant-se com el laboratori de creació artística més potent del territori català.

La primera temporada estable des que el CAET incorporà el renovat Teatre Principal ha resultat un èxit rotund, i el Centre d’arts escèniques de Terrassa reforça les seves línies d’acció i n’obre de noves.

El CAET presenta una temporada estable molt eclèctica: teatre, circ, dansa, òpera, espectacles multidisciplinars, una oferta diversificada de qualitat que arribarà a tots els públics i que no deixarà ningú indiferent.

Així, arriben a la ciutat espectacles de la talla de Canigó, interpretat magníficament pel Lluís Soler; Qui té por de Virginia Woolf? d’Edward Albee amb Emma Vilarasau i Pere Arquillué; el genial Operetta de Jordi Purtí, la deliciosa ironia de T de Teatre amb Delicades¸ el petit Liceu amb Els músics de Bremen i L’any que ve serà millor , d’autoria múltiple, femenina i catalana.

En la seva vessant coproductora i sempre apostant pels nous llenguatges escènics el CAET rep a l’Alegria 180º de cel de La Virgueria, Greenwich Art Show de la sempre sorprenent Macarena Recuerda Shepherd i Molly Sweeney del director terrassenc Miquel Gorriz. Serà també en aquest escenari on veurem l’Àngels Margarit amb la seva nova creació From B to B.

Però la cosa no queda aquí. El 2012 el CAET enceta el seu camí cap a la internacionalització, amb dues iniciatives ben diferents: la primera és la col·laboració en el projecte europeu Trans-mission, una plataforma de recolzament a la creació circense contemporània que compta amb el suport de la Comissió Europea i que prendrà forma amb l’espectacle Aprendre, començar a perdre de Atempo Circ; i l’altra és la presentació d’una nova activitat d’intercanvi escènic amb el segell de germen TNT entre el CAET i el Teatro delle Forme de Torino inclosa a l’Arianna-Xarxa Euromediterrània de la Cultura i el Patrimoni i que portarà a Antonio Damasco des d’Itàlia amb Comizi d’amore, una obra experimental en clau de comèdia i amb un flamant quintet de corda. Al seu torn el director del CAET, en Pep Pla impartirà un laboratori a Torino amb el títol d’Ítaca (casa, terra i pa).

Amb la voluntat de fidelitzar i augmentar la seva audiència i conscient del seu paper com a agent cultural públic, el CAET fa un intens treball en els àmbits social, comunitari, educatiu i associatiu del seu entorn. A més, ha impulsat la professionalització de molts artistes i creadors locals. En definitiva, el CAET aposta per projectes que facin participar la ciutadania i que impliquin altres col·lectius no específicament “professionals”.

Dos escenaris, dotze espectacles, quatre estrenes, tres coproduccions… Des de la programació “mainstream” a la de risc o “tenetera”, passant per la cita anual amb el Festival TNT–Terrassa Noves Tendències, que el 2012 complirà els seus primers deu anys de vida, Terrassa ha demostrat any rere any la seva aposta per les arts escèniques fins arribar a situar-se com a referent de les noves tendències i la creació contemporània a l’escena del país.

PLECS, una delícia per a grans i petits, tanca al Teatre Principal de Terrassa la programació 2011 del CAET

La companyia Enfila’t uneix circ, acrobàcies, humor i música en directe en un espectacle amb el paper com a protagonista

Data: diumenge 27 de novembre
Hora: 18h
Preu: 14€
Espai: Teatre Principal

Plecs va ser l’espectacle revelació de Trapezi 2010, la Fira de Circ de Catalunya. Es va estrenar al TNC, on immediatament va exhaurir les localitats, i es va consolidar com un dels millors espectacles de la temporada, obtenint el I premi Circolika. Des de llavors, no ha parat de girar per diferents escenaris i festivals de teatre tant nacionals com internacionals, i el CAET el fa arribar a Terrassa per tancar la seva programació familiar pel 2011.

L’obra, definida per molts crítics, professionals i espectadors com una petita perla, és un d’aquells espectacles que sorprenen per la seva originalitat i, sobretot, per la seva bellesa. Val a dir que tota l’escenografia està construïda íntegrament de paper!

Un teló gegant escup els quatre protagonistes: un músic i tres acròbates que es troben en un escenari de paper. Movent-se entre cordes, tecles, tubs i tisores, els personatges juguen amb l’equilibri i el desequilibri, tot intentant seguir el ritme de la música. Plecs vol ser una metàfora de la vida, i és que ens obstinem a creure que aquesta és com una partitura ja escrita, però a cada plec ens sorprèn, ens colpeja.

Manolo Alcántara, el director de muntatge, explica que a Plecs tot s’ha creat des de zero i neix de la feina conjunta de músics, actors, acròbates i equilibristes. “Juguem amb la debilitat del paper, que si vols el pots trencar amb dos dits, i amb la força que té quan el trenes” explica. En resum, poesia visual molt recomanable per a tots els públics.

Descàrregues:
Programa CAET set-des 2011: http://www.caet.cat/index.php/component/content/article/61
Dossier de premsa: http://clients.aportada.com/TNT/dpp_cae_setoct11

Més informació:
Centre d’Arts Escèniques de Terrassa | 93.733.81.40 caetcomunicacio@gmail.com / www.caet.cat
aPortada Comunicació | Úrsula Barri Genera| 933.182.650 | ursula.barri@aportada.com

El CAET porta a Terrassa grans espectacles per a tots els públics

Arriben al Teatre Principal Truca un inspector de la mà de Josep M. Pou; La petita flauta màgica del Liceu i Plecs, una de les meravelles d’aquesta temporada

PROGRAMACIÓ NOVEMBRE AL TEATRE PRINCIPAL

Truca un inspector | 13 de novembre | 18h | 18 €
La petita flauta màgica | 20 de novembre | 18h | 14€ (espectacle familiar)
Plecs| 27 de novembre | 18h| 14€ (espectacle familiar)

Terrassa 9 de novembre –
Aquest novembre el CAET presenta una programació variada i de gran qualitat pel Teatre Principal, que es va iniciar el passat diumenge amb Pedra de tartera.

Li seguirà Truca un inspector, el 13 de novembre tot un clàssic de Priestley de la mà del grandíssim Josep M. Pou. El seu argument: un inspector de policia es presenta al domicili de la família Birling, interromp el sopar amb què celebren el prometatge de Sheila i indaga la implicació dels comensals en el suïcidi d’una noia. L’obra, un prodigi de construcció formal, desplega aleshores una trama que progressa com un aparell de rellotgeria. L’ús habilíssim del suspens, però, no eclipsa en cap cas un missatge de profunda repercussió social: tots formem part del mateix organisme i som plenament responsables de tot allò que passa a la resta de la gent.

El 20 de novembre, els terrassencs gaudiran de la primera visita del Gran Teatre del Liceu, amb la versió familiar de l’òpera de Mozart La flauta màgica, una de les produccions més exitoses del Liceu petit, dirigida per Joan Font de Comediants. En aquesta obra, el bona pasta del Papageno, ocellaire d’ofici, acompanyat per una flauta i un piano, explica amb l’ajut d’altres cantants i actors les extraordinàries aventures que visqué amb el seu amic, el príncep Tamino, quan van anar a terres llunyanes per rescatar a la princesa Pamina, la filla de la Reina de la Nit, que estava presonera del malvat Sarastro.

Finalment, i seguint amb les propostes per a públic familiar, el 27 de novembre podrem veure la meravella que ha creat la companyia Enfila’t, Plecs, un espectacle preciós que es va estrenar la passada temporada al Teatre Nacional i que ha estat tota una revelació, amb nombrosos premis que avalen la seva trajectòria d’èxit consolidat. Quatre personatges es troben i es destorben en un sorprenent escenari fet de paper. Intenten seguir la partitura entre cordes, tecles, tubs i tisores; quan des del teló de fons, des del silenci, un artefacte es precipita escenari avall, desafiant. Bascula perillosament i al seu damunt els acròbates ballen, giren, es pleguen, es despleguen i afegeixen desequilibri… al desequilibri. No us el perdeu! Us esperem.

Descàrregues:
Programa CAET setembre-desembre 2011 cliqueu aquí / Dossier de premsa cliqueu aquí

Més informació:
CAET | 93.733.81.40 | caetcomunicacio@gmail.com / www.caet.cat
aPortada Comunicació | Úrsula Barri Genera | 933.182.650 | ursula.barri@aportada.com

El CAET – Centre d’arts escèniques de Terrassa porta al Teatre Principal Pedra de Tartera.

Arriba a Terrassa la gran història de les veus silenciades del nostre país en una magnífica i exitosa versió teatral que recorre tot Catalunya.

Data: 6 de novembre
Hora: 18h
Espai: Teatre Principal
Preu: 18€

Ambientat fonamentalment en el Pallars natal de l’autora, el llibre és el relat en primera persona de la vida de Conxa, que va des de començament de segle fins a la dècada de 1960. Un relat magnífic sobre la supervivència i el desarrelament.

Víctima passiva del seu temps, Conxa representa totes aquelles dones que, mentre la vida les obligava a callar, han vist com el temps passa per davant sense poder fer-hi res. A través de les seves paraules i, especialment, dels seus silencis. Barbal, l’autora, retrata la duresa de la vida d’una dona pagesa, mentre els ecos dels esdeveniments històrics que sacsegen el país, des de l’adveniment de la República fins a la dictadura, van arribant, a poc a poc, a les comarques del Pallars.

Dirigida per Lurdes Barba, aquesta adaptació per al teatre a càrrec de Marc Rosich, en la qual els temps de la novel•la s’entrelliguen en l’espai d’una cuina, il•lumina un dels textos essencials de la literatura catalana contemporània amb el prisma dels records, els fantasmes, les pors i les esperances.

A través d’un encadenament d’escenes sense interrupció, circulen cinquanta anys de la vida de Conxa, des del seu primer exili, empesa per la pobresa dels seus quan encara és una nena, al darrer i definitiu, que l’apartarà per sempre del seu món però no dels seus records. Una vida que la protagonista veu passar sense capacitat ni possibilitat d’intervenir-hi. Però la passivitat de Conxa no és ni indiferència ni desconnexió de la pròpia realitat, sinó que és reflex del silenci a què estaven condemnades tantes dones del seu temps i del seu entorn | Lurdes Barba

Una coproducció del Teatre Nacional de Catalunya i El Celler d’Espectacles de Lleida.

Descàrregues:
Programa CAET setembre-desembre 2011 clicar aquí
Dossier de premsa clicar aquí

Més informació:

CAET | 93.733.81.40 | caetcomunicacio@gmail.com / www.caet.cat
aPortada Comunicació | Úrsula Barri Genera | 933.182.650 | ursula.barri@aportada.com

El CAET – Centre d’arts escèniques de Terrassa presenta una nova coproducció amb Q-Ars Teatre F3DRA, Pleasure an Pain

Una revisió contemporània de Fedra escrita per la jove dramaturga Marilia Samper i dirigida per Pep Pla

Data: 22 d’octubre
Hora: 21h
Espai: Teatre Alegria

L’acció transcorre entre 1996 i 1999 a tres escenaris: una cambra de la unitat de psiquiatria d’un hospital de Londres, un pub d’un barri qualsevol de la mateixa ciutat, i al camerino d’un teatre de Broadway tres anys abans.

El personatge de Sarah és una ficció sobre la figura de la dramaturga britànica Sarah Kane. Vera, actriu americana en la cinquantena està interpretant Fedra en un teatre de Broadway amb un cert èxit. Freddy, cambrera d’un pub en qualsevol barri de Londres, treballa amb el seu cunyat i batalla a casa amb un marit malalt víctima, creiem, d’alguna guerra actual.
“Pleasure and Pain”, el plaer i el dolor que de manera inseparable formen part dels sentiments d’aquestes tres dones de l’obra de Marilia Samper, que lluiten per representar Fedra, per deixar de ser Fedra o per entendre Fedra i poder escriure-la sobre un paper o fins i tot sobre la pell del propi cos.

Fitxa tècnica:
Autoria: Marilia Samper
Direcció: Pep Pla
Amb: Mercè Anglès, Anna Güell, Montse Morillo, Jaume Madaula
Una coproducció del CAET |Centre d’Arts Escèniques de Terrassa i Q-Ars Teatre

El CAET – Centre d’Arts Escèniques de Terrassa estrena La trilogia del poeta, de Pablo Rosal i direcció de Xavier Martínez

El jove director Xavier Martínez es posa al capdavant d’aquesta coproducció del CAET i Corcada Teatre, amb text de Pablo Rosal, en una de les produccions més “teneteres” de la temporada

Data: 15 d’octubre
Hora: 21h
Espai: Teatre Alegria

La trilogia del Poeta és una invocació escènica a la Poesia, quan la Poesia deixa de ser un gènere literari. Tres episodis, tres moviments, tres trampes, per a que la Poesia es manifesti i ocupi tota la nostra atenció. La Poesia com a única pulsió vital que tots compartim essencialment, que mitjançant un viatge de la vida a la vida, ens descobreix la immensitat de la totalitat de l’existència.

Aquesta coproducció entre el CAET i Corcada Teatre es podrà veure al Teatre Alegria que continua sent l’escenari “natural” de les propostes més arriscades i innovadores, on es seguirà gaudint de les sorpreses de la programació més “tenetera”, amb produccions pròpies del CAET com altres creacions d’artistes sorprenents.

Paral•lelament, el mateix cap de setmana, es podrà gaudir de l’aclamat Geronimo Stilton, ídol de la canalla, a qui es podria qualificar com a millor musical familiar de la temporada. Apuntar també que Geronimo Stilton, el Musical del Regne de la Fantasia, ha estat nominat al Millor Musical i Millor Espectacle Infantil dels Premis Butaca de teatre de Catalunya 2011. Concretament es podrà veure el dies 15 i 16 d’octubre al renovat Teatre Principal.

Descàrregues:
Programa CAET setembre-desembre 2011 clicar aquí:
http://www.caet.cat/index.php/component/content/article/61