El CAET porta a Terrassa Maribel Verdú i Antonio Molero per començar el 2013 amb bon teatre

©Sergio-ParraEl tàndem d’actors format per Maribel Verdú i Antonio Molero arriba aquest dissabte al Principal amb El Tipo de la tumba de al lado, una comèdia basada en el best-seller mundial de l’escriptora sueca Katarina Mazzeti, que des que es va estrenar a París ara fa dos anys la crítica i el públic no han deixat de lloar.

Adaptada al castellà i dirigida per Josep Maria Pou, El Tipo de la tumba de al lado planteja la relació de parella que, contra tot pronòstic, estableixen una bibliotecària vídua i un granger solitari i desorientat  per la mort de la seva mare. Laura (Maribel Verdú) i Pablo (Antonio Molero) senten una gran atracció malgrat les abismals diferències que existeixen entre ells dos. Un somriure és suficient per despertar la complicitat, però la realitat quotidiana irromp en el seu món per fer patents les seves diferències.

Els personatges es coneixen davant les sepultures dels seus respectius difunts, a un cementiri que l’escenògrafa Ana Garay ha imaginat més semblant a un prat primaveral que a un camp sagrat tradicional amb làpides i crisantems. Un espai net i funcional on els dos actors i el text són els protagonistes absoluts sense canvis d’escenari ni actors secundaris.

L’adaptació teatral no amaga l’origen literari de la peça, d’aquí que s’expliqui aquesta història d’amor impossible en forma de relat adreçat al públic i amb una direcció de Josep Maria Pou que remarca el vessant més elemental dels personatges, precisament allò que fa que neixi l’humor i la tendresa romàntica. Es pot trobar l’amor en un cementiri? Encara més, es pot trobar l’humor?

Una producció de Focus, Trasgo Producciones i Smedia

Més informació a: http://www.caet.cat/programacio/item/139-el-tipo-de-la-tumba-de-al-lado.html

El CAET dóna la benvinguda al 2013 amb optimisme presentant una temporada esplèndida als teatres Alegria i Principal

El CAET presenta la seva nova temporada estable, que dóna cabuda a la creació, l’autoria, el circ, el thriller, la comèdia, la poesia…

Espectacles familiars i els grans èxits de la cartellera barcelonina es complementen amb quatre estrenes i tres coproduccions del CAET

La dramatúrgia més reivindicativa serà present amb l’estrena al nostre país del darrer “contra” d’Esteve Soler: Contra l’amor, i també per primera vegada al país, els tres “contras” es podran veure un darrer l’altre en format “marató” al Teatre Alegria

Centre d'arts escèniques de Terrassa

Utilitzant com a leit-motiv l’expressió utilitzada en teatre per desitjar bons auguris, “molta merda!”, el CAET encara el 2013 amb optimisme, tot oferint una bona dosi de propostes escèniques. La programació febrer-juny 3012 conté tots els estils: comèdia, thriller, creació, autoria,  circ, poesia…

Seguint la línia de treball del CAET com a centre públic de producció especialitzat en l’autoria i la creació contemporània, presentarem tres coproduccions  en estrena absoluta al nostre país: dos textos d’autors tan diversos com B. Friel i Esteve Soler més l’aventura poètica que guiarà la Rosa Boladeras.

Però anem a explicar-vos les propostes. En primer lloc, el Teatre Alegria acollirà l’estrena de la nostra coproducció  Afterplay -text de Brian Friel i direcció d’Imma Colomer- una obra agredolça que reflexiona sobre la necessitat de l’altre i la repressió de les emocions.  La segona estrena de l’any, i sense dubte la més trencadora, serà una altra coproducció del CAET, Contra l’amor, del reconegut internacionalment Esteve Soler; dirigida per Carles Fernàndez Giua és la tercera entrega de la que s’ha anomenat ‘trilogia de la indignació’ que està triomfant arreu del món. Per primera vegada a l’Estat, es podran veure les tres obres seguides – Contra el progrés, Contra la democràcia i Contra l’amor– en format marató.

La tercera estrena i coproducció serà guiada per la Rosa Boladeras, qui, per tancar temporada, ens oferirà un esdeveniment de poesia emergent amb el qual es proposa traçar la primera ruta del mapa poètic d’Ègara. No ens perdrem l’Elixir a què ens convida!

Però no deixem de banda les grans propostes teatrals que han fet temporada i que volem acostar als nostres ciutadans. Una oferta variada i de qualitat, amb espectacles de creació, amb comèdia i thriller. En aquesta línia passaran per Terrassa obres com Aventura!, Dubte, Red Pontiac, El nom, 30-40 Livingstone més circ i rock&roll per tota la família amb Call me Maria. En paral·lel, i de la mà de la Xarxa de Terrassa, el Principal oferirà, als més petits de la casa, Enchanté de Petit Mag i Ot, el Quixotde Clownx Teatre.

Per acabar, com cada temporada, el CAET obre les portes del teatre a una companyia de Terrassa per presentar el seu treball no professional. Al mes de juny una nova companyia de la ciutat, Therkas Teatre, estrenaran A porta tancada al Teatre Alegria.

Una de les novetats de l’any és que hem volgut contribuir a la visibilització del treball fet per les creadores, directores, productores i actrius del nostre país en un mes tan emblemàtic com el mes de març adherint-nos a la plataforma estatal “Ellas crean”, que contribuirà a la difusió i comunicació de les propostes fetes per les dones professionals de les arts escèniques: les T de Teatre (Aventura!), la Imma Colomer i la Fina Rius (Afterplay), i el diàleg Míriam Iscla/Cristina Cervià (Red Pontiac) en seran les protagonistes.

En resum, AUTORIA -4 obres d’autors catalans, 1 d’autor estatal, 2 de francesos i  2 d’anglosaxons-, CREACIÓ -amb els tàndems Adrian Schvarzstein/Sergi Estebanell en circ i Sergi López/Jorge Picó en teatre- i una continuada aposta per la CONTEMPORANEÏTAT són els pilars de l’oferta escènica del CAET pel primer semestre de 2013

Descarrega material per premsa(dossier, vídeo, programa i fotos): http://www.caet.cat/nou_premsa/caet_presskit_2013.rar

‘ZERO’: ironia i irreverència a la tercera edat

La coproducció del CAET arriba a l’Alegria amb la seva colpidora i contemporània mirada a la vellesa

Data: Dissabte 24 de novembre

Espai: Teatre Alegria

Hora: 21h

Durada: 70 minuts

Preu: 10 euros

El Teatre Alegria presenta aquest dissabte a les 21h Zero, una creació original del seu director, Pep Pla, i d’Albert Boronat, un dels joves talents de la dramatúrgia actual del nostre país, autor de l’exitosa Vamos a por Guti.

A Zero, sis intèrprets, dos dels quals superen els 80 anys i són terrassencs (MªDolors Duocastella i Josep Vallhonrat), constaten el plaer de viure a través d’una reflexió sobre com s’esvaeix la memòria i es dissol el nostre jo. L’ombra de la muntanya de Naraiama, indret on s’abandonaven els grans del Japó medieval per deixar-los morir, serveix als autors de Zero de punt de partida per acostar-se a la vellesa i a la gestió que la societat actual en fa en un espectacle de creació contemporani i atrevit. A pesar que les qüestions que aborda (l’envelliment, la por a la mort, la degradació de la memòria) toquen el viu de l’espectador, Zero és un dispositiu terapèutic per poder reflexionar de manera irreverent i sense pèls a la llengua sobre temes  inherents a la naturalesa humana.

Aquestes reflexions es fan en un espai buit, el zero del títol, un no-lloc que pot ser la metàfora d’una memòria buida o d’un asil on s’arracona la gent gran quan ja no compleixen les expectatives de la societat. En aquest espai buit, la ironia fa de mestra de cerimònies per enfrontar amb la serietat que escau temes que ens fan por però que no podem ni hem d’eludir.

La peça es va gestar a les instal·lacions del CAET i es va estrenar el juliol al Teatre Lliure, dins el marc del Festival Grec, i el mes de setembre va passar per La Seca Espai Brossa. La reacció de públic i crítica a la ciutat comtal ha demostrat, de nou, que el teatre també ens serveix per combatre les nostres pors amb una actitud madura i fins i tot jocosa.

FITXA ARTÍSTICA

Autors: Albert Boronat / Pep Pla

Dramatúrgia: Albert Boronat

Direcció: Pep Pla

Interpretació (per ordre alfabètic): Martha Carbonell, Mª Dolors Duocastella, Isis Martín, Xavi Sáez, Jaume Sangrà i Josep Vallhonrat.

Escenografia: José Novoa

Moviment: Jaume Sangrà

Vestuari: Míriam Compte

Disseny d’il·luminació: Josep M. Cadafalch

Espai sonor: Ramon Ciércoles

Una coproducció del CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa i Festival Grec amb producció de Degira.

Més informació a http://www.caet.cat/programacio-setembre12-gener13/teatre-alegria/item/153-zero.html

Vídeo procés creatiu: http://youtu.be/QCn-5zZr0Mo

Més informació: www.caet.cat

El CAET porta Josep Maria Pou al Teatre Principal amb el seu nou i exitós muntatge de Celobert

El CAET porta Josep Maria Pou al Teatre Principal amb el seu nou i exitós muntatge de Celobert

Data: Diumenge 18 de novembre

Espai: Teatre Principal de Terrassa

Hora: 18h

Durada: 2 hores 15 minuts (entreacte inclòs)

Preu: 18 euros

Terrassa x de novembre 2012 | L’èxit fulgurant de Celobert arran de la seva estrena el 2003 (més de 70 mil espectadors a Catalunya i l’elogi unànime de la crítica) ha portat a en Josep Maria Pou a fer un nou muntatge d’aquesta peça teatral d’idees i de debats per reflexionar sobre un tema que està més al dia que mai: el món, el capitalisme i l’individu, a través d’una història d’amor tan angoixosa com creïble.

Un loft de la perifèria de Londres esdevé un confessionari d’amors perduts i el punt de trobada de dos personatges que, en intentar tancar ferides del passat, confrontaran les seves ideologies: la dicotomia dreta-esquerra, dos conceptes diferents del món, la cultura d’empresa versus la vocació pedagògica i el treball social, el capitalisme contra el progressisme… Temes que la crisi ha posat encara més al dia i que formen part de les preocupacions que passen pel cap de tots dia rere dia seran els obstacles que en Tom i la Kyra trobaran per reconciliar-se.

En Tom és un ric propietari de pròspers restaurants, la Kyra és la seva jove examant, excambrera i excangur del seu fill. Dos personatges oposats amb una forta atracció que des que van pujar per primer cop als escenaris a Londres el 1995 no han parat de collir triomfs, convertint el text de David Hare en un dels èxits més longeus del teatre contemporani. La crisi actual ha posat encara més al dia l’obra d’un autor compromès amb l’esquerra fins al punt que Pou considera les seves obres extremistes, polítiques, fins al punt de ser gairebé una crònica periodística. Celobert és el millor text de Hare, un text fantàstic que s’emmarca en l’anomenat teatre d’idees i de debat en el qual es tracta la injustícia social.

FITXA TÈCNICA

Autor: David Hare

Traducció: Joan Sellent

Direcció: Josep Maria Pou

Repartiment: Josep Maria Pou, Roser Camí, Jaume Madaula

Escenografia: Llorenç Corbella

Vestuari: Maria Araujo

Il·luminació: Txema Orriols

Ajudant de direcció: Martí Torras

Perruqueria i maquillatge: Toni Santos

Una producció de Focus

Més informació a http://www.caet.cat/programacio-setembre12-gener13/teatre-principal/item/137-celobert.html

Q-Ars Teatre torna al Teatre Alegria amb UDOL, una autèntica declaració d’amor envers l’art i un crit d’alerta del sector artístic

El CAET presenta el dissabte 10 de novembre Udol, un crit d’alerta del sector artístic per intentar que hi hagi una convergència entre els actors i el públic, i que junts, siguin capaços de donar suport a l’art i el pensament dels que han lluitat per un ideal. Balzac, Rilke, Pina Bausch, Frida Kahlo, Virginia Woolf, Tàpies, Anne Sexton, Rodin o molts altres han transformat el patiment en recerca, revolta i creació. La seva por, el seu dolor, la seva solitud i la seva desesperació han esdevingut motor de creacions brillants, lluminoses, apassionants i plenes d’emoció. I és que els textos, escultures o coreografies d’aquests i d’altres homes i dones han inspirat un espectacle que vol ser una honesta declaració d’amor envers l’Art, envers totes aquelles expressions artístiques que ens sacsegen l’ànima i ens omplen de passió.

Així doncs, l’Alegria torna a rebre Q-Ars Teatre. La temporada passada ens van delectar amb F3DRA, una revisitació a tres bandes del mite que va exhaurir entrades a Terrassa i va fer temporada a Barcelona amb una acollida més que calorosa.

La premsa diu:

“La pieza, entre talco y farándula, consigue transmitir un cierto ambiente de bohemia. Una bombilla, que cuelga de una caña de pescar, es el destello que todo talento nos aporta. Sin embargo, Udol se queda en eso, en un juego de fragmentos, en una declaración de amor bienintencionada, a la que no le falta razón, pero que no acaba de sostenerse como obra autónoma. Es, en definitiva, un calidoscopio multidisciplinar que agrupa gestos, y voces dispares, que aúllan por lo que puede ser una pérdida irreparable”. Albert Lladó | La Vanguardia

L’espectacle és una consecució d’escenes suggeridores no lineals escrites per Marilia Samper. Parlen de la necessitat de tenir l’art, de les pors dels creadors, del resultat d’una obra, de l’espectador, etc. “És un món que tenim ganes de reivindicar. Ve de l’emprenyamenta de veure que a la balança humana només s’hi posen les coses materials i no les espirituals o artístiques. S’aparta la cultura de la societat i es tanca als museus. I l’art és de tothom, tothom és artista, no s’ha de classificar”, defensa Anna Güell. | Diari ARA

FITXA TÈCNICA

Text: Marilia Samper

Traducció: Marc Artigau

Dramatúrgia: Joan M. Segura i Q-ars Teatre

Direcció: Joan M Segura

Intèrprets: Mercè Anglès, Miquel Barcelona, Anna Güell i Pau Soler

Arranjaments i música: Pau Soler

Espai i Vestuari: Joan M. Segura i Q-Ars Teatre

Una coproducció del CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa, CAER-Centre d’arts escèniques de Reus i Festival Grec de Barcelona.

Més informació a: http://www.caet.cat/programacio-setembre12-gener13/teatre-alegria/item/150-udol.html

El Principal esclata a riure amb Burundanga, una comèdia contemporània, de qualitat i per a tots els públics

El Principal esclata a riure amb Burundanga, una comèdia contemporània, de qualitat i per a tots els públics

Data: Diumenge 28 d’octubre

Espai: Teatre Principal

Hora: 18h

Durada: 1h 10’

Preu: 18€

Arriba al Principal l’últim gran èxit de Jordi Galceran: Burundanga, una voràgine de situacions còmiques, un vodevil d’humor blanc que barreja amor, terrorisme i burundanga, un estupefaent que provoca constants sorpreses, equívocs hilarants i situacions rocambolesques que ens faran riure per les butxaques.

Burundanga és el nou èxit de l’autor d’El mètode Grönholm, que des de la seva estrena ha tingut un absolut recolzament per part del públic i la crítica que  els ha permès omplir diàriament els teatres de Barcelona i Madrid pels quals ha passat. Les riallades acompanyen a casa els espectadors gràcies a cinc personatges formidablement interpretats i al crescendo sense pausa de gags verbals i malentesos hilarants amb conseqüències inesperades.

La peça és el desè muntatge de la companyia Flyhard de teatre contemporani, que puja a l’escenari per fer-nos riure des del primer moment amb eficàcia, acidesa i enginy sobre dos temes molt seriosos: l’ús de la burundanga, sèrum de la veritat, i la pertinença a banda armada.

La direcció de Jordi Casanovas, un dels dramaturgs i directors d’escena més guardonats del teatre jove català i el text de Jordi Galceran, pel qual va ser nominat als XV Premis Max 2012 i al VI Premi Valle-Inclán 2012 són dos segells de qualitat que l’espectador avesat no pot deixar passar. L’obra compta amb un repartiment exemplar: Carles Canut, Roser Blanch, Clara Cols, Pablo Lammers i Sergio Matamala.

Una coproducció de FlyHard Produccions i La Villarroel amb la col·laboració de Temporada Alta-Festival de Tardor de Catalunya, Girona/Salt, l’Ajuntament de Gavà-Espai Maragall, Señor, Gramona i EdMonpixel.

Amb el suport de l’ICEC

Més informació a: http://www.caet.cat/programacio-setembre12-gener13/teatre-principal/item/135-burundanga.html

Creació terrassenca en estat pur al Teatre Alegria

Aquest diumenge 21 d’octubre arriba a Terrassa El secret de la partició, una producció de la Companyia Malatesta. Tres treballadores d’un circ, l’ajudant de mag, la contorsionista i la dona del llançador de ganivets són les protagonistes d’un espectacle fresc i dinàmic esquitxat d’humor negre amb uns personatges, que davant l’adversitat, mai no perden l’ànim de salvar la pell, la cara i els ossos.

El proper diumenge el Teatre Alegria de Terrassa acollirà la companyia Malatesta amb El secret de la partició, una comèdia amb tocs d’humor negre sobre tres treballadores de circ.

Data: Diumenge 21 d’octubre

Hora: 18h

Preu: 10€

Espai: Teatre Alegria

Durada: 1h 10’

Aquestes tres dones (dues i mitja, per ser exactes),  estiuegen en un hotel de la costa. Això no tindria res d’estrany si no fos perquè hi estiuegen en ple hivern. Unes vacances pagades que les desconcerten.

Aquest és un espectacle entre còmic i esperpèntic, on les protagonistes, han de tirar endavant inesperadament soles. Parteixen de l’imaginari del circ per parlar de la capacitat d’aguantar, de com neguem molts cops la realitat, de les xarxes que ens teixim que eviten que caiguem però que també ens deixen lligats.

La companyia terrassenca Malatesta ens presenta aquesta creació multidisciplinària de Teresa Sánchez Roca i direcció de Jordi Palet en la qual participen els Tub d’assaig 7.70 i que compta amb la música original de Gran Teatro Amaro.

Més informació a: http://www.caet.cat/programacio-setembre12-gener13/teatre-alegria/item/131-el-secret-de-la-partici.html

El festival TNT es consolida: més espectadors, més diversos i una creixent projecció fan del festival el far de l’avantguarda escènica

TNT | Terrassa Noves Tendències: del 4 al 8 d’octubre

  • Enguany l’ocupació de sala s’ha incrementat fins el 70,75%
  • El creixement exponencial d’espectadors, especialment en els espectacles al carrer, suposa la consolidació del festival com a cita ineludible amb l’avantguarda artística
  • El CAET demostra que les noves tendències no són ni elitistes ni minoritàries: la diversitat del seu públic ho diu tot.
  • El TNT 2012 atrau a més programadors i espectadors joves, arribant així tant al sector professional com al gran públic
  • El CAET no s’atura, aquest cap de setmana estrena l’obra LA FESTA de Spiro Schione, dirigida per Orlando Arocha

Terrassa, 10 d’octubre de 2012| El Festival TNT – Terrassa Noves Tendències va acomiadar aquest dilluns la seva desena edició amb l’espectacle infantil Pinocchio de Roseland Musical al Teatre Principal. Aquest final de festa posa de manifest, una vegada més, que el TNT vol arribar a tots els públics: grans i petits, professionals i aficionats. I així ho demostren les xifres: l’ocupació de les sales ha estat del 70,75%, un 4% més que l’any anterior. L’afluència de públic als espectacles de carrer ha estat massiva, especialment dissabte, dia en què tant la Plaça Vella com el Raval, la plaça de la Torre del Palau i la plaça del Progrés van bullir amb famílies, joves i programadors que, programa en mà, van gaudir de les diverses propostes de teatre i dansa del festival.

L’heterogeneïtat dels espectadors posa de manifest que el TNT és cada cop més conegut per la població i que el CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa està aconseguint que la seva aposta pels nous llenguatges escènics es tradueixi en una diversitat de gustos i públics  i en un apropament de l’avantguarda escènica a aquesta diversitat. El fet que hagin acudit programadors d’arreu del país i de fora, demostra que la projecció del festival va en augment.

Les noves tendències

En aquesta 10a edició del TNT ha reforçat, més que mai, la seva aposta per recolzar nous creadors i les seves propostes innovadores i arriscades. 16 estrenes absolutes, 11 més que l’any passat, i 14 coproduccions CAET, 10 més que l’anterior edició, s’han presentat al festival d’enguany. Mostra d’aquest recolzament per la creació contemporània ha estat el pas pel Festival de peces com #PeroEsPotSaberQueHasMenjat amb Marta Carrasco, el xef Artur Martínez i el ballarí  Iraneu Tranis dirigida per Pep Pla; l’estrena de Brickman Brando Bubble Boom de l’Agrupación Señor Serrano; la Copla del Molino d’Iker Gómez Teatro Físico i l’esperadíssim NEXT d’Àngels Margarit/Cia. Mudances entre d’altres.

Cal destacar també els exitosos holandesos TUIG amb Schraapzucht, amb la increïble instal·lació situada a la Plaça del Progrés, la tendra i sorprenent proposta de Philippe Genty, Voyageurs Immobiles, que inaugurant el festival ja va deixar entreveure que havia de ser un èxit, el colpidor Adiós a los que os habéis ido del basc Asier Zabaleta o la transgressora i alhora propera Spanish Omelette de Sol Picó Cia. de Dansa.

En total han estat 28 espectacles, tots ells pensats per a satisfer gustos ben diversos, la majoria gratuïts o a preu molt reduït, i molt ben distribuïts i concentrats en un sol cap de setmana que de segur esdevindrà cita ineludible amb l’avantguarda escènica. El TNT no ha tingut por a obrir-se al gran públic per tal de demostrar que la innovació no és de gust exclusiu d’elits, sinó que a tothom agrada. I ho ha aconseguit.

DESCARREGA’T EL PROGRAMA: http://issuu.com/caet/docs/programa12_f_xx_def

El CAET no para mai, i dissabte 13 d’octubre presenta l’estrena de l’obra LA FESTA, una coproducció internacional amb Low Cost Projekt i Teatro del Contrajuego. La Sala Maria Plans acollirà un text de gran actualitat i inèdit a Catalunya de l’autor Spiro Schimone, un dels autors més influents de la dramatúrgia italiana actual. En una posada en escena senzilla, directa i al servei de la paraula, La Festa ens situa en el 30è aniversari de noces d’un català i una italiana de classe obrera que transcorre entre malentesos fingits i respostes esperades.

Més informació a:

http://www.caet.cat/programacio-setembre12-gener13/teatre-alegria/item/156-la-festa.html

Àngels Margarit, Marc Boada, Asier Zabaleta, Iker Gómez, Nico Baixas, David Espinosa, David Franch i Mercè Moreno, Jaume Sangrà i Bruna Cusí… Els més nous creadors estrenen al TNT

TNT | Terrassa Noves Tendències: del 4 al 8 d’octubre


§  Set estrenes absolutes dels creadors més contemporanis dibuixen la programació del Festival TNT d’aquest cap de setmana a Terrassa

§  El TNT  celebra la seva desena edició amb una programació excepcional integrada per 26 espectacles, 14 dels quals són coproduccions del CAET i 16 són estrenes absolutes

§  L’objectiu principal d’aquesta edició és apropar les noves tendències en les arts escèniques al gran públic i demostrar que no són elitistes ni minoritàries.

§  El TNT 2012 es consolida com el gran aparador definitiu de les produccions del CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa

§  Noves disciplines com la gastronomia i la ciència s’estrenaran al festival.

Terrassa, 5 d’octubre de 2012| Aquest cap de setmana, la ciutat de Terrassa es veurà submergida en un mar de novetats, sorpreses, sensacions i emocions. El TNT, més viu que mai, continuarà celebrant la seva desena edició, aquest cap de setmana, amb uns caps de cartell de luxe, tant de l’escena nacional com internacional. 14 espectacles, dels quals 7 són estrenes, inundaran els carrers i les sales de la ciutat.

La jornada de dissabte, com no podia ser menys, començarà amb una estrena. David Espinosa presentarà Mi gran obra, un espectacle amb 300 actors a escena, una orquestra militar, una banda de rock, animals, cotxes i un helicòpter, això sí, amb un petit matís: l’escala no és 1:1!!!

Una altra estrena de la tarda de dissabte serà l’espectacle El último enemigo de David Franch i Mercè Moreno,el qual parteix de textos, totalment personals,  sobre la lluita interna de l’actor. El último enemigo es un mateix, és dins nostra i es nodreix de falses creences, pors i inseguretats.

El Festival TNT sempre busca llocs diferents i trencadors per esdevenir escenari de la seva programació. Enguany, l’aparador de la botiga Milar-Paloma i la passarel·la de l’Institut del Teatre esdevindran els escenaris de l’estrena de L’off de Jaume Sangrà i Bruna Cusí. Una pèrdua, dos personatges… una oda a l’amor que no necessita paraules, només que l’observin.

Sense cap dubte, aquest cap de setmana, el TNT acostarà la dansa contemporània als terrassencs amb un cartell de luxe. IKER GÓMEZ TEATRO FÍSICO, una de les companyies referents, segons la crítica, de la dansa contemporània i el teatre físic nacional, estrena al TNT La copla del molino, un espectacle gratuït que públic no es pot perdre. Seguint amb dansa, del País Basc prové la dansa d’ Asier Zabaleta, que demà dissabte estrenarà el seu darrer treball Adiós a los que os habéis ido, una salutació de comiat a totes les persones que han perdut la vida en el conflicte del seu país durant els darrers 40 anys. Sol Picó cia. de dansa, ens oferirà el seu Spanish Omelette tot recuperant l’essència de les seves primeres peces de carrer, prenent contacte directe amb el públic i mostrant la seva part més salvatge i alhora més vulnerable.

Una de les estrenes més esperades del festival és NEXT d’ Àngels Margarit qui dirigeix l’espectacle protagonitzat per tres cossos que esdevenen alhora contenidors i paisatges exposats a diferents situacions que els modifiquen dins d’un territori canviant i puntillista. Aquest espectacle s’estrena dissabte a les 22h al Teatre Alegria.

L’estrena estrella de diumenge 7 d’octubre és, sense cap dubte, la de l’espectacle del mediàtic divulgador científic terrassenc Marc Boada, Els 3 infinits. Mesclant en una proveta ciència + teatre sorgeix aquest monòleg, basat en el seu llibre del mateix títol, el qual trenca amb els mites d’aquesta disciplina: la ciència.

Per clausurar el cap de setmana d’estrenes, una perla del panorama teatral nacional, competirà amb el Barça-Madrid de diumenge: Alberto Velasco, amb la companyia La Pereza Teatro, presentarà ¡Vaca!, un cant a la distinció de l’individu com a manca integra de la llibertat. Un personatge de nom Vaca, gras i lleig vol trobar el seu lloc en aquesta  societat esclava dels cossos Danone per poder sentir, estimar i riure per si mateix.

Altres espectacles que es podran veure a Terrassa aquest cap de setmana són:  Insomni de Xavier BobésPostal Express de PerehostaApple Urban Drama d’Iker Gómez  i Mujeres superHadas , micropoesia, humor i música de la mà d’ Ajo i Judith Farrés.

CANCEL·LACIÓ: L’espectacle Yo no soy esa del Colectivo Dioslocría que s’estrenava demà s’ha hagut de suspendre per malaltia d’una de les protagonistes.

Enguany el TNT vol celebrar la desena edició oferint una programació trencadora, cuidada, més diversa que mai i molt sorprenent, triplicant el número d’estrenes de l’anterior i de les produccions i coproduccions pròpies. I el més important: pensant en tots els públics.

El Festival TNT és un festival dedicat a les noves tendències en les arts escèniques, que recolza i presenta espectacles de nova creació i llenguatges molt diversos. TNT| Terrassa Noves Tendències està organitzat pelCAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa i rep el suport de l’Ajuntament de Terrassa, la Generalitat de Catalunya i de l’INAEM.

Siguis qui siguis, vinguis d’on vinguis, deixa’t sorprendre per la programació del Festival TNT-Terrassa Noves Tendències | Del 4 al 8 d’octubre.

DESCARREGA’T EL PROGRAMAhttp://issuu.com/caet/docs/programa12_f_xx_def