‘Aprendre, començar a perdre’ és un projecte de creació vinculat al TRANS-mission, una plataforma de recolzament a la creació de circ contemporani que fomenta la col•laboració dels quatre grans centres europeus: Barcelona, Brussel•les, Torí i Tolosa. L’estrena a Terrassa, el dia internacional de la dansa, serà l’únic passi que es farà a nivell estatal
Data: 29 d’abril
Hora: 18h
Espai: Teatre Alegria | C/ Gaudí, 15 Terrassa
El 29 d’abril, Dia Internacional de la Dansa, el Teatre Alegria acull l’espectacle ‘Aprendre, començar a perdre’ que serà l’únic passi que es farà a tot el país. Atempo Circ és l’encarregat d’estrenar aquest espectacle de circ mulitidisciplinari que llança mirades transversals sobre la ceguesa, l’aprenentatge i la vellesa per reflexionar sobre el joc, l’obsessió, la lluita i la decadència que ens habita i que ens transforma. A través del cos i el moviment aquesta obra vol plantejar reflexions sobre la vida de circ. Veure i no veure el que aprenem, oblidar, caure i resistir als nostres propis artefactes, als seus espais, a la seva lluita, la seva obsessió i el seu perill, els seus temps a cada caiguda, mutar per ells a cada encontre i envellir amb ells.
Aquesta és una creació vinculada al projecte TRANS-Mission, un projecte de col•laboració que va néixer amb l’objectiu de millorar les pràctiques de suport a la creació, a la producció i a la difusió en el sector de circ contemporani i que compta amb el suport del Programa Cultura de la Unió Europea. Reuneix quatre socis: l’Espace Catastrophe (Brussel•les), La Grainerie (Toulouse), Zelig (Torí) i La Central del Circ (Barcelona). Amb TRANS-mission, aquestes entitats donen suport a quatre companyies de circ contemporani que tenen un projecte de creació per a 4, 5 o 6 intèrprets. Aquest suport consisteix en residències de creació a cada territori, un acompanyament personalitzat al llarg del procés de creació i un suport a la difusió.
’Aprendre, començar a perdre’ és un clar exemple de circ de la nostra era que aprèn del d’èpoques passades amb acròbates, ballarins i músics que, cadascun amb el seu particular llenguatge escènic, amb objectes impossibles i projeccions interactives ajuden a donar forma a aquesta magnífica creació.