H(d)ommage és un duo de dansa/paraula. Des de fa cert temps, el pas dels anys, el que queda i el que desapareix, el rastre que deixa la vida d’un en el record col·lectiu, el pes de l’experiència en els nostres gestos, la intuició que el que crèiem inamovible és, en realitat, caleidoscòpic, m’interroga profundament.
A partir del testimoni de diversos ancians (entre 95 i 100 anys) que he tingut la sort de poder entrevistar en asils francesos, H(d)ommage ha començat a construir-se.
El punt d’arribada, el meu desig per a aquesta peça, és poder ballar-la pels nostres «vellets» als asils on hem recollit les seves històries, servint-nos aquestes últimes com a base de l’univers sonor del nostre espectacle.
Violeta Todo
Després d’una formació clàssica entra a d’Institut del Teatre de Barcelona (92 – 96) on obté el seu Diploma de Dansa Contemporània i enceta (des del 1992), la seva activitat professional. Al 2000, rep una beca per a participar al X-Group, a Brusel·les, on coneix a Anne-Theresa de Keesmaker, Julien Hamylton, David Zambrano, Meg Stuart, Wim Vandekeybus, Jan Ritsema, etc. Al 2002, funda la seva pròpia companyia, La Chaudière Intime. Ha treballat amb les companyies Mar Gómez, Danat Dansa, Trànsit, Maria Clara Villalobos, Iñaki Azpillaga, Philippe Saire, Anabelle Bonnery, Dromesko, Boris Gibé, Cie Arts Mixés i Nicolas Hubert, entre d’altres.
H(d)ommage és el seu treball més recent.
Sabrina Zerkowitz
Es forma com actriu a l’Estudi de Teatre Nancy Tuñón i a la Guindalera. Amb la Cia. Jherxandri cocrea diverses obres originals entre 1994-1999. Després, establerta a Madrid, explora el món de l’Animació Stop-Motion, obtenint el Goya al Millor Curt d’Animació 2007 amb El viatge de Saïd. Paral·lelament, es desenvolupa en l’àmbit de les arts plàstiques (Escuela de Artes y Oficios E. Industrial) i de forma autodidacta. El 2012 fa una incursió a la video-instal·lació escultòrica de gran format. Amb H(d)ommage investiga, de nou, la trobada expressiva a l’escena, en un duo de dansa/paraula.
|
H(d)ommage es un dúo de danza/palabra. Desde hace cierto tiempo, el paso de los años, lo que queda y lo que desaparece, el rastro que deja la vida de uno en el recuerdo colectivo, el peso de la experiencia en nuestros gestos, la intuición que lo que creíamos inamovible es en realidad, caleidoscópico, me interroga profundamente.
A partir del testimonio de varios ancianos (entre 95 y 100 años) que he tenido la suerte de poder entrevistar en asilos franceses, H(d)ommage ha empezado a construirse.
El punto de llegada, mi deseo último para esta pieza es poder bailarla para nuestros “viejitos” en los asilos donde hemos recogido sus historias, sirviéndonos estas últimas como base del universo sonoro de nuestro espectáculo.
Violeta Todo
Después de una formación clásica entra en el Instituto del Teatro de Barcelona (92-96), obtiene su Diploma en Danza Contemporánea y empieza (desde 1992) su actividad profesional. En el 2000 recibe una beca para participar en el X-Group, en Bruselas, donde encuentra a Anne-Theresa de Keesmaker, David Zambrano, Meg Stuart, Wim Vandekeybus, Jan Ritsema, etc. En el 2002, funda su propia compañía, La Chaudière Intime. Ha trabajado con Mar Gómez, Danat Dansa, Tránsit, Maria Clara Villalobos, Iñaki Azpillaga, Philippe Saire, Anabelle Bonnery, Dromesko, Boris Gibé, Cie Arts Mixés y Nicolas Hubert, entre otros. H(d)ommage es su trabajo mas reciente.
Sabrina Zerkowitz
Se forma como actriz en el Estudio de teatro Nancy Tuñón y en La Guindalera. Con la Cía. Jherxandri co-crea varias obras originales entre 1994-1999.
Después, establecida en Madrid, explora el mundo de la Animación Stop-Motion, obteniendo el Goya al Mejor Corto de Animación 2007 con El viaje de Said.
Paralelamente, se desarrolla en las artes plásticas (Escuela de Artes y Oficios E. Industrial) y de forma autodidacta. En el 2012 hace una incursión en la video-instalación escultórica de gran formato. Con H(d)ommage investiga, de nuevo, el encuentro expresivo escénico, en un dúo de danza/palabra.
|
H(d)ommage is a dance/spoken word duet. For some time now, the passing of years; what remains and what disappears; the traces that one’s life leaves in the collective memory; the weight and experience of our gestures; and the suspicion that what we believed to be unmoveable is, in fact, kaleidoscopic inspire my deepest curiosity.
Using the words of various elderly people, aged between 95 and 100, whom I had the good fortune to interview at their French residential homes, H(d)ommage began to acquire shape.
The finishing line, my ultimate wish for this piece is to be able to dance it for our ‘wrinklies’ at the homes where we took down their stories, and using the same stories as a basis for the soundscape of our show.
Violeta Todó González
After training in classical dance, she attended the Instituto del Teatro (92-96) from where she obtained her Diploma in Contemporary Dance, simultaneously commencing her professional activity during her first year. In 2000 she received a grant to join the X-Group, in Brussels, where she met Anne Theresa de Keesmaker, David Zambrano, Meg Stuart, Wim Vandekeybus, Jan Ritsema and others. In 2002 she started her own company, La Chaudière Intime. She has worked with Mar Gómez, Danat Dansa, Tránsit, Maria Clara Villalobos, Iñaki Azpillaga, Philippe Saire, Anabelle Bonnery, Dromesko, Boris Gibé, Cie Arts Mixés and Nicolas Hubert among others. H(d)ommage is her latest work.
Sabrina Zerkowitz
Trained as an actress at the Nancy Tuñón Theatre Studio and at La Guindalera. She co-created several original pieces together with Cia. Jherxandri between 1994 and 1999.
Later, once she had settled in Madrid, she began to explore the world of stop-motion animation, winning the Goya Award for best animation short in 2007 for her short film Said’s Journey. At the same time, she developed her talents in visual arts at the School of Arts and Crafts’ Industrial College and on her own. In 2012 she made an incursion into large-scale sculptural video installations. In H(d)ommage she once more investigates expressive performance moments, in a dance/spoken word duet.
|
«H(d)OMMAGE» est un duo de danse/parole, Depuis un certain temps, les années qui défilent, ce qui reste et ce qui disparait, la trace que laisse une vie dans la mémoire des autres, le poids de l’expérience dans nos gestes, l’intuition de ce qu’on croyait immuable est, en réalité, kaléidoscopique et m’interroge profondément. En partant des témoignages des nos ainées (des gens qui ont entre 95 et 100 ans que j’ai eu l’immense chance d’interviewer dans des maisons de retraites françaises), j’ai commencée à construire H(d)ommage.
Mon désire ultime pour cette pièce est d’arriver à la danser pour nos «vieux» dans les maisons de retraite où j’ai récoltée leurs histoires. Ces histoires qui ont participées à construire l’univers sonore de notre spectacle.
Rendre hommage à tous ceux qui ont ouverts les chemins, pour ne pas trop oublier d’où on vient, et bien savoir où l’on va. »
Violeta Todo Gonzalez
Après d’une formation classique,elle intègre l’Instituto del Teàtre de Barcelona (92-96) et commence son activité professionnel.
En 2000,elle reçoit une bourse pour aller à Bruxelles et participer au X-Group (avec Anne Theresa de Keesmaker,Julien Hamylton,David Zambrano,Meg Stuart, Wim Vandekeybus etc..)
Elle travaille avec les compagnies Mar Gómez, Danat Dansa, Tránsit, Maria Clara Villalobos,Iñaki Azpillaga,Philippe Saire, Anabelle Bonnery, Dromesko, Boris Gibé ,Cie Arts Mixés et Nicolas Hubert entre autres. H(d)ommage est son plus récent travail.
Sabrina Zerkowitz
Avec une formation de comédienne au Estudio de teatro Nancy Tuñón (Bcn) 1991-1994 et à la Guindalera (Madrid) 1999-2001, elle crée avec la cie Jherxandri plusieurs oeuvres originales entre 1994-1999 Plus tard, établie à Madrid, elle explore le monde de l’animation Stop Motion, En 2007, ils obtiennent le Goya du Meilleur court métrage d’animation avec «Le voyage de Said». Parallèlement, elle se forme aussi aux Arts Plastiques, à l’Ecole Industriel, ainsi que d’une façon autodidacte.En 2012 elle se lance dans la Video-sculpture de grand format avec deux pièces. Avec H(d)ommage elle cherche, à nouveau la rencontre expressive sur la scène, avec ce duo de danse /parole.
|