CAMBIO DE FECHA Y HORA, ahora es: lunes 2 a las 21h, PARA LA PRESENTACIÓN ABIERTA DE LOS TRABAJOS DEL TALLER “LAST RESORT”, amb Boris Kadin
25 DE JUNY – 2 JULIOL LJUBLJANA a BARCELONA Nota important: Nova data: Dilluns 2 de juliol a les 21h a l’Antic Teatre
Nota importante: Nueva fecha: Lunes 2 de julio a las 21h a l’Antic Teatre En el marc del projecte <<cav_a>> Catalan & Balearic Artists Visiting Slovenian Artists http://www.anticteatre.com/crossborder/ → Amb el projecte “Glej, Across the Border”, Ljubljana (Eslovenia) L’Antic Teatre i Glej Theatre presenten: 29, 30 de juny i 1, 2 de juliol DIVENDRES / 29 DE JUNY / 21H / 5€ DISSABTE / 30 DE JUNY / 21H / 5€ DIUMENGE / 1 DE JULIOL / 12H / 5€ DILLUNS / 2 DE JULIOL / 21H 3 ESPECTACLES I LA PRESENTACIÓ DEL TALLER “LAST RESORT” →
[+] SOBRE GLEJ THEATRE
[+] SOBRE ANTIC TEATRE
|
| |
★ DIVENDRES 29 JUNY | |||
21:00 SCREAM noves dramatúrgies ESPECTACLE EN ANGLÈS, AMB SUBTÍTOLS AL CASTELLÀ + “Open-up” – Xerrada dels artistes amb el públic
reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com |
BORIS KADIN
Concepte i direcció: Boris Kadin www.glej.si/en/events/performances/144/94/scream → enllaç de només aquest espectacle per a la seva promoció → Scream parteix del robatori a Oslo el 2004 del quadre existencialista de Munch, El crit, quadre que serà exposat a Londres durant les Olimpíades del 2012. Scream ens relata la història de Zlatan Jašarević, l’home que va robar el quadre però que mai va ser arrestat. L’home que va destruir el quadre. Scream reflexiona sobre la relació entre la biografia de Munch, la història del concepte original del quadre, la resposta mediàtica al robatori el 2004, la història de Zlatan Jašarević i la seva connexió amb la dona que, quan va tenir lloc el robatori, era vigilant de seguretat del museu. Scream parla del vincle entre causa i efecte existent entre l’artista i la persona que, cent anys més tard, roba el seu quadre. Boris Kadin és artista internacional, autor de projectes, intèrpret i director. Treballa en vàries disciplines artístiques (performance, videoart, fotografia, cabaret). És cofundador i director de la New Media Gallery (Zadar), component de HDLU (Zagreb), cofundador i copresident de Mavena →
|
★ DISSABTE 30 JUNY | |||
21:00 MISTERIO BUFO noves dramatúrgies ESPECTACLE EN ESLOVÈ AMB SUBTÍTOLS AL CASTELLÀ + “Open-up” – Xerrada dels artistes amb el públic
reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com |
MARKO BRATUŠ
Director: Marko Bratuš http://www.glej.si/en/events/plays/144/92 → enllaç de només aquest espectacle per a la seva promoció → Què passa quan l’aire de Koper (ciutat portuària eslovena), el frescor de Maribor (ciutat al nord d’Eslovènia), i la dàrsena de Ljubjana es troben amb el millor en marionetes? Un espectacle revolucionari: 4 actors per 64 papers. Un espectacular himne a la revolució obrera que va derrocar les classes opressores i va arrastrar als treballadors russos des del fang fins la porta principal de la comuna utòpica. La Comuna no va arribar a molt, el comunisme i el socialisme van ser reemplaçats pel capitalisme, la crisi econòmica, els sous sense pagar i la caiguda en el nivell de vida, amb les elits quedant-se cada cop un tros més gran de pastís. Marko Bratuš es va diplomar en dramatúrgia a l’Acadèmia de Teatre de Ljubjana i va continuar la seva formació amb una llicenciatura en direcció per a ràdio al 2006. Com a guionista ha treballat en produccions per a vuit curts i un llargmetratge. Ha dirigit dos documentals (Elena, sobre una persona amb mobilitat reduïda que es presenta com a candidata a president, i Walking on water, el relat d’una model cega que vol participar en les paraolimpiades). Com a dramaturg ha col·laborat en vuit espectacles, i n’ha dirigit dos (Krpan vs. Brdavs i Misterio Bufo). També ha escrit, adaptat i dirigit obres teatrals per a ràdio (al 2004 la seva obra Night Tariff va ser preseleccionada per al Prix Italia). A més, és jutge del certamen de teatre no professional Linhart. El seu ‘alter ego’ còmic, Smaal Tokk, apareix en la televisió nacional eslovena. |
★ DIUMENGE 1 JULIOL | |||
12:00 COM EL JAROMIR BUSCAVA LA FELICITAT Teatre de marionetes ESPECTACLE SENSE TEXT reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com |
AJDA ROOSS, JASNA VASTL, BRANE VIŽINTIN
Director: Marko Bratuš http://www.glej.si/en/events/performances/144/91/how-jaromir-sought-happiness → enllaç de només aquest espectacle per a la seva promoció → Com el Jaromir va buscar la felicitat és un espectacle poètic inspirat en la obra homònima de Peter Svetina. L’astrònom Jaromir observa les estrelles des del seu altell, buscant la felicitat. Cada dia el visita la senyoreta Jarmila, que li cuida la casa. Un dia ennuvolat, quan no es veuen les estrelles en el cel, Jarmila enfoca el seu telescopi a un altre lloc, a un passeig màgic entre relats de petits moments secrets. Jaromir queda desconcertat, com si li hagués arribat un cometa de veritat; ¿havia tingut sempre la felicitat al seu abast? Ajda Rooss és un artista versàtil, que treballa principalment amb marionetes com a dramaturga, directora, marionetista, escriptora i pedagoga. Col·labora amb vàries institucions (els teatres de marionetes de Ljubjana i Maribor) i centres independents (Glej Theatre, Konj Puppet Theatre, Fru-Fru Theatre).
Després d’un breu període estudiant arquitectura, Jasna Vastl va entrar en l’Acadèmia de Belles Arts de Ljubljana, va estudiar a Bratislava i es va certificar en Comunicació Visual al 1997. Al 2002 va obtenir la Llicenciatura en disseny d’escenografia i vestuari de l’Acadèmia de Teatre de Ljubljana, on imparteix classes sobre escenografia des del 2010. Treballa en els àmbits d’escenografia, vestuari i disseny de marionetes. Barne Vižintin, nascut el 1969, és marionetista, professor, actor i animador i treballa pel Teatre de Marionetes de Ljubljana. Ha col·laborat en molts teatres independents i públics, ha fundat quatre teatres de marionetes independents professionals i ha rebut nombrosos guardons pel seu treball i contribució a la cultura marionetista d’Eslovènia. |
★ DILLUNS 2 JULIOL | |||
21:00 LAST RESORT Gratuït + “Open-up” – Xerrada dels artistes amb el públic |
PRESENTACIÓ DE TALLER AMB BORIS KADIN
Organitzat per l’Antic Teatre i Glej Theatre amb la col·laboració de la fàbrica de creació Dins de les activitats programades en la segona part de l’intercanvi cav_a – Catalan & Balearic Artists Visiting __ Artists (promogut per Antic Teatre, Barcelona) i "Glej, Across the Border", es proposa aquest taller "Last Resort", del dilluns 25 al divendres 29 de juny, de 11 a 15h, impartit per un dels creadors eslovens convidats, Boris Kadin, i dirigit a artistes i creadors.
L’objectiu d’aquest taller és generar un marc d’intercanvi que permeti un diàleg més intens i que faciliti compartir coneixements participant en un mateix procés formatiu i de creació. A més, el treball realitzat durant aquest taller es presentarà al públic a la sala d’Antic Teatre el dilluns 2 de juliol, a les 21h. Aquest mateix dia, després de la presentació, hi haurà una xerrada amb Boris Kadin i els artistes que han realitzat al taller, oberta al públic. El taller se centra en la investigació de la relació entre els experiments socials / polítics / neoliberals que han portat a unes conseqüències econòmiques negatives (com ara Espanya, que va ser del miracle econòmic dels noranta a un país amb l’economia destrossada i amb un desocupació massiva) i les utopies individuals que són els resultats indirectes d’aquestes conseqüències negatives; observant els dos aspectes com declaracions inconsistents, oximorones sense fi. Boris Kadin planteja un treball amb eines multimèdia per a aquest projecte. El taller es basarà en ús d’imatges, gravacions amb càmera, perspectives d’espais reals i virtuals, i en determinar les regles del joc "Last Resort". |
Produït per: |
Amb el suport de: |
Antic Teatre col · labora amb: |
Antic Teatre és membre i treballa en xarxa amb: |
Glej és patrocinat per: |
Gooya IT, Super Catering, DPG, Radio Student, Triglav |
Agraïments: |